آمریکا در تلاش خود برای نابودی ایران با این واقعیت مواجه شد که دلار بر خلاف سابق، به عنوان یک سلاح کارایی چندانی ندارد. ایران در سایه انزوای دلاری خود، به متحد قدرتمند دولت هایی بدل شد که برای از میان بردن سلطه دلار تلاش می کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های جایگزین که مخالف رسانه‌های جریان اصلی (Main Stream) غرب هستند منعکس می‌شود. این رسانه ها به اطلاعات و تفاسیر متفاوتی می‌پردازند که در رسانه‌های جریان اصلی پیدا نمی‌شود.

***


عربستان سعودی دلواپس ایران است زمانی‌که تندورهای اهل تسنن تهدید واقعی هستند

پایگاه فارین پالیسی این فوکس در گزارشی درباره جنجال‌های به راه انداخته شده توسط عربستان درباره ایران می‌نویسد: نیاز عربستان به کنترل کردن ایران باعث شده است که تمرکز آل سعود از گروه تروریستی داعش که این رژیم را تهدید می‌کند منحرف شود.

ایران

اصرار سران سعودی بر فرقه‌ای ارزیابی کردن تهدیداتی که کشورشان با آنها روبروست می‌تواند منطقه خاورمیانه را وارد مناقشه‌ای کند که اروپا برای سی سال با آن روبر بود. این مناقشه بر سر آمریکا یا غرب نیست بلکه با تاثیرگذاری ایران در منطقه است. از منظر سعودی‌ها، حمله آمریکا به عراق باعث شد که ایران تاثیرگذارترین کشور در خاورمیانه شود.

بعلاوه، اوباما سیاست محدودسازی ایران را کنار گذاشت و سیاست تعامل با این کشور را در پیش گرفت. به نظر می‌رسد که دهه‌هاست که عربستان سعودی خود را در موقعیت ضعف می‌بیند و تنها منبع درآمدش هم پول نفت است. به همین خاطر، شروع به حمایت از برخی گروه‌ها کرد و امیدوار بود که این اقدامات نتیجه‌ای برایش در بر داشته باشد.

سران تازه به قدرت رسیده آل سعود در اولین اقدام خود به یمن حمله کردند و شیعیان این کشور را بمباران کردند. هدف این اقدام آل‌سعود زورآزمایی با ایران بود. اما متاسفانه تنها دستاوردی که هفته‌ها بمباران برای آنها در پی داشت تخریب زیرساختهای غیرنظامی یمن، کشتار مردم بی‌گناه و بوجود آوردن بحران انسانی در این کشور بود.

اقدامات عربستان برای مقابله با به اصطلاح تهدید ایران پیامدهای منفی برای امنیت این کشور در پی داشته است و باعث تقویت القاعده را در شبه جزیره عربستان شده است. این مساله که عربستان تصمیم گرفته است که تهدید ایران را بالاتر تهدید گروه‌های تندور اهل تسنن ارزیابی کند بسیار سوال برانگیز است. القاعده و داعش هر دو معتقدند که خانواده سلطنتی آل‌سعود فاسد هستند.



لابی حامی جنگ با ایران عزم خود را برای انتخابات 2016 آمریکا جزم‌تر کرده است

پایگاه لابلاگ درباره صحنه داخلی و آمریکا و تلاش جنگ‌طلبانه این کشور برای به دست گیری قدرت در انتخابات داخلی آمریکا می‌نویسد: در یک تبلیغ تلویزیونی، یک ماشین ون وارد یکی از شهرهای آمریکا می‌شود و درحالیکه راننده موج رادیو را می‌چرخاند، هشدارهایی درباره ایران هسته‌ای از زبان سناتور لیندزی گراهام و بنجامین نتانیاهو پخش می‌شود. سپس، راننده، خودرو را به سمت یک پارکینگ طبقاتی می‌برد و آنرا در بالاترین طبقه منفجر می‌کند. بعد، پیامی پخش می‌شود مبنی بر اینکه معاهده هسته‌ای نباید بدون تایید کنگره امضاء شود.

ایران

در حالیکه دیپلمات‌های ایران و گروه 5+1 در تلاشند تا به راه‌حل صلح‌آمیزی برای خاتمه دادن به پرونده هسته‌ای ایران دست یابند، شبکه‌ای از کارشناسان دارای حمایت مالی گسترده از قبیل گروه «راهکار امنیت آمریکا» وقت و انرژی زیادی را صرف تضعیف حمایت عمومی از گفتگوهای آمریکا با این کشور کرده است.

این گروه متشکل از افرا خبره در اتاقهای فکر، افراد دارای منافع خاص و مشاوران رسانه‌ای یکسری مطالب هشداردهنده را برای ایجاد اخلال در فرآیند دیپلماتیک طراحی کرده‌اند.

اما این گروه شامل چه افرادی می‌شود؟ در این گروه تعدادی از نظریه‌پردازان ضدایرانی حضور دارند. بسیاری از آنها همچنین از طرفداران جنگ عراق و عاملین دیگر شکست‌های سیاست خارجی آمریکا ظرف 15 سال اخیر هستند. آنها با هماهنگی کامل با هم کار می‌کنند و اغلب هم توسط حامیان مالی مشابه‌ای حمایت می‌شوند.

این گروه با همدیگر اتاق فکری را تاسیس کرده‌اند. آنها ارتباط ضدایرانی ایجاد کرده‌اند و لابی‌های زیادی با مراکز قدرت که در صحنه سیاسی تاثیرگذاری بسیاری دارند انجام می‌دهند. یکی از اعضاء این شبکه سناتور تام کاتن است که از مخالفین سرسخت گفتگو با ایران است. موفقیت کاتن در راه‌یابی به کنگره آمریکا تا حد بسیار زیادی مرهون کمک‌های ملی این لابی ضدایرانی و علی الخصوص کمیته اضطرار رژیم صهیونیستی است که برای انتخاب شدن کاتن یک میلیون دلار هزینه کرد.

در اتاق‌های فکر هم افراد معروفی مثل ایل دوران از موسسه هادسون نیز خواستار توافق بهتر با ایران هستند. اما کاملاً مشخص است که این افراد به دنبال داخل کردن آمریکا به درگیری با ایران نیستند.

در حالیکه افراد شاخص در بین جمهوری‌خواهان دارند خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 آماده می‌کنند، کاندیداها در تلاشند که تا جای ممکن برای این تندرو‌ها و خصوصاً حامیان مالی آنها خوش‌خدمتی کنند.

البته، تمامی اشخاص و سازمانهای بالا از حامیان جنگ عراق بودند. اگر کارهای آنها را بررسی کنیم می فهمیم که نیروی نظامی در خاورمیانه جزئی از ابزار متداول آنها برای برخورد با تهدیدات ساختگی است. در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز همین مساله صادق است.

جنگ عراق یکی از شکست‌های بود که هزینه‌ها و تلفات بسیاری برای آمریکا به ارمغان آورد. عجیب است که همین جنگ باعث شد که قدرت ایران افزایش یابد.

توافق هسته‌ای با ایران فرصتی برای جلوگیری از یک فاجعه دیگر در خاورمیانه است. این توافق می‌تواند زمینه را برای همکاری بیشتر در دیگر حوزه‌ها با ایران فراهم آورد.



جنگ مالی با ایران، آمریکا را به سوی تضعیف نرخ دلار سوق خواهد داد

نشریه "وستی کافکازا" نوشت: امروز، موسسه رسانه ای و مالی Money Morning اعلام کرد که جنگ مالی با ایران، امریکا را به سوی تضعیف نرخ دلار سوق خواهد داد. تنها دلیل حفظ اهمیت دلار به عنوان ارز ذخیره ای، وجود تقاضای جهانی آن است. در حال حاضر، جهان برای انجام معاملات بین المللی به ارز امریکا نیاز دارد، اما این جریان تا چه زمانی به طول خواهد انجامید؟

ایران



مسئله از این قرار است که وزارت دارایی امریکا دلار را به عنوان سلاحی برای ایجاد بی ثباتی در کشورهایی می بیند که برای امریکا تهدید بالقوه ای به شمار می روند. واشنگتن طی تلاش های خود برای شکست دادن رژیم ایران و مهار کردن  هسته ای این کشور، توجه خود را روی نابودی ریال ایران متمرکز کرده است. وزیر دارایی امریکا ضمن اعلام محاصره مالی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده، «بی ارزش کردن ریال و بی اعتبار کردن آن برای کاربرد در معاملات تجاری بین المللی ضرورت دارد».

در پی بلوکه شدن حساب های ایران در سیستم ذخیره فدرال امریکا، در سال 2012 میلادی، واشنگتن به طور رسمی بلژیک را تحت فشار قرار داد تا برای ایران، انجام معاملات مالی به کمک سیستم سوئیفت را ممنوع کند و از این طریق، خزانه ایران را خالی کند.

اما، امریکا در تلاش خود برای نابودی ایران، با واقعیت هایی مواجه شد: دلار بر خلاف سابق، به عنوان یک سلاح کارایی چندانی ندارد. ایران در سایه انزوای دلاری خود، به متحد قدرتمند دولت هایی بدل شد که برای از میان بردن سلطه دلار تلاش می کنند. اتحاد ایران، روسیه، هند و چین باعث شد که به زودی، جهان در مجموع از دلار به نفع طلا چشم پوشی کند. و اما، گفتنی است که ذخیره دلاری امریکا فاقد پشتوانه ذخیره طلا است. احتمال دارد که این بحران مالی آینده، به حدی شدید باشد که امریکا را ناگزیر به یافتن متحد در روابط تجاری – پولی خود کند، نه ایران را.


آیا رژیم صهیونیستی می‌خواهد با به راه انداختن جنگ با حزب‌الله توافق هسته‌ای با ایران را بر هم زند؟

پایگاه اسپوتنیک می‌نویسد: به گفته تریتا پارسی رئیس شورای ایرانیان مقیم آمریکا و پاول پیلار کارشناس امور خاورمیانه، رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای شروع جنگ با حزب‌الله در لبنان در تابستان امسال است. این کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی این کار را با هدف توقف امضای توافق هسته‌ای با ایران انجام خواهد داد.

ایران

روزنامه صهیونیستی ماروی این پیش‌بینی‌ها را بی‌پایه و اساس خواند و گفت همین اظهارنظرها باعث شد که آمریکا جنگ عراق را شروع کند.

به گفته این کارشناسان، عامل مشخص‌کننده در این تصمیم این خواهد بود که شروع این جنگ می‌تواند باعث تغییر نظر کنگره آمریکا شده و باعث شود که آنها قاطعانه با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت نمایند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جواد ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    ال سعود ازبین بره معاملات بادلار بشدت کاهش ودلار ازارزش واعتبار میفته کلید نابودی امریکا رژیم سعودی باروزانه 10 میلیون بشکه نفت درروزصادرات
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    به قول دکتر عباسی پیمان پولی دو جانبه و حذف دلار از مبادلات بسیاری از مشکلات اقتصادی ومالی ایران را کم می کند و همچنین نرخ ارز بشدت کاهش می یابد و از طرفی چون دیگر اقتصاد ایران به دلار وابسته نیست دلار امریکا ضعیف شده و اهرم فشار امریکا از دستش خارج می شود.
  • مجید ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق دیگه شورشو داری در میاری من هی نظر میدم توام نمیذاریشون مثلا ما انقلابیم ها اگه رسانه شما عمومیه باید نظراتی که به کسی تهمت زده نمیشه و توهین نمیشه رو بذاری من که نه توهین کردم نه به کسی تهمت زدم عاشق سایتتم ولی حالم از این کارات بهم میخوره
  • yaser ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    و به همین دلیل کسی جرات چپ نگاه کردن به عربستان رو نداره،البته به جز حوثی ها
  • رحمن ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    دلار هرگز تضعیف نشده است و پایین اوردن ارزش ان از سیاستهای پولی آمریکا است آمریکا خاورمیانه سرشار از نفت را به آتش کشیده که دلار قوی بماند و موفق هم بوده است یک بازی را سالهاست شروع کرده اند که نوک آن چند پیکانه است و به اهداف خود نیز کاملا موفق بوده است این ما هستیم که کلاهمان پس معرکه است و ما را هم از بین نخواهند برد زیرا با بودن یک لولو در منطقه بر همه سوار می شوند چی از این بهتر.حالا سیاست ما چگونه باید باشد دیگر عقلا باید بگویند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس