مجلس سنا هفته آینده قرار است متمم‌‌های پیشنهادی دو نماینده کنگره آمریکا را به رأی بگذارد که خواستار تمدید تحریم‌‌های ایران است، این متمم‌ها به لایحه لازم‌التصویب بودجه دفاعی اضافه شده‌‌اند.

سنا به تمدید 10 ساله تحریم ایران رای می‌دهد
به گزارش مشرق، سناتور "میچ مک‌کانل"، رهبر جمهوری‌خواهان سنا روز 11 ژوئن دستور ختم بررسی لایحه اختیارات دفاعی آمریکا در سال 2016 را صادر کرد تا این لایحه در هفته آینده به رأی گذاشته شود. به نوشته المانیتور انتظار می‌رود مجلس سنا اوایل هفته آینده به متمم‌های پیشنهادی این لایحه از جمله تمدید تحریم ایران رأی بدهد. 

سناتور مارک کرت و رابرت منندز دو سناتور ارشد آمریکایی حدود دو هفته پیش متممی را به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه کردند که خواستار تمدید "قانون تحریم‌ ایران"، مصوب سال 1996 تا 10 سال دیگر بود. این قانون در حالت فعلی در پایان سال 2016 منقضی می‌شود.

"قانون تحریم‌ ایران" که ابتدا با نام قانون تحریم‌های ایران و لیبی (داماتو) تصویب شد زیربنای بسیاری از تحریم‌های دیگر را به بهانه برنامه موشکی و اصطلاحاً حمایت از تروریسم فراهم آورد. تحریم‌های تحت این قانون، چنانکه پایگاه "بیگ‌نیوز نتورک» نوشته در صورت توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5، تخفیف نمی‌یابند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا به شدت اضافه شدن این متمم جنجالی به "لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا، 2016" که "قانون تحریم‌ ایران، 1996" را تا سال 2016 تمدید می‌کند، محکوم کرده است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    پس توافق بر سر تحریمها یعنی کشک ! اگر همه تحریمها بداشته بشه باز این کنگره ست که تصمیم نهایی رو میگیره
  • مجتبی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    امام شهدا:آمریکا شیطان بزرگ است....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس