روزنامه آمریکایی در یک گزارش خبری وقیحانه، ایران را «کشوری با استعداد برای تقلب کردن و فریبکاری» توصیف کرد.

 به گزارش مشرق، در ادامه مواضع ضد ایرانی رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا، یک روزنامه نزدیک به کاخ سفید در گزارشی اهانت‌آمیز ایران را متقلب خواند.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 همچنان برای رسیدن به توافق نهایی در حال پیگیری است، اهانت و وقاحت مقامات و رسانه‌های آمریکایی نسبت به مردم ایران هم همچنان ادامه دارد.

وندی شرمن معاون جان کری و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) 11 مهر سال 1392 در اظهاراتی به کمیته روابط خارجه سنا گفته بود، «فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است»(جزئیات بیشتر).

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش وقیحانه روز ششم ژوئن خود که درباره مذاکرات هسته‌ای منتشر شد، نوشت: «ایران کشوری با استعداد برای تقلب کردن و فریبکاری است».

در بخشی از مطلب این روزنامه نزدیک به کاخ سفید که درباره مواضع «ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا و هشدارهای وی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران منتشرشده، به ایران و ایرانی اهانت صریحی شده است.

نویسنده این یادداشت با اشاره به مواضع دیپلمات فرانسوی و هشدارهای او درباره «توافق بد هسته‌ای با ایران» در اهانتی آشکار و وقیحانه بیان کرد: «شما فکر می‌کنید ما(آمریکا) به فرانسه درباره حماقت حمله به عراق گوش ندادیم، به هشدار درباره ایران،‌ کشوری با استعداد در تقلب و فریبکاری گوش خواهیم داد؟».

«آرو» که نماینده و سفیر سابق فرانسه در سازمان ملل بوده، حضور فعالی در بحثهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای داشته است و اخیرا در نشستی در اندیشکده آمریکایی درباره مسائل و موضوعات مختلف مذاکرات هسته‌ای ابراز نظر کرد.

سفیر فرانسه در آمریکا همچنین بارها در شبکه مجازی خود، ادعا کرده که به منظور رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی، ایران باید اجازه دسترسی و بازرسی از همه تاسیسات هسته‌ای و نظامی خود را بدهد(جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس