یک نشریه آمریکایی نوشت: جمهوری اسلامی چه در مذاکرات باشد یا بیرون برود نتیجه تیره و تار خواهد بود زیرا شاهد ایرانی بالقوه مسلح به سلاح هسته‌ای یا ایرانی با پول‌های نقد فراوان که آماده پیشبرد اهداف خود در منطقه است، خواهیم بود.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «ترامپیت» در گزارشی تحت عنوان «تحریم‌ها، وعده‌های دروغین و قول و قرارها با ایران» نوشت: با نزدیک شدن به مهلت 30 ژوئن برای توافق نهایی هسته‌ای با ایران، واشنگتن با احتمال شکست در مذاکرات مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، پیچیدگی نوع تحریم‌های تحمیلی بر ایران، اوباما را در محدودیت گذاشته است زیرا رییس جمهور آمریکا قول داده بود که تحریم‌های غیر هسته‌ای تحمیلی برداشته نمی‌شوند اما آیا رییس جمهور آمریکا قادر است در عین اطمینان دهی به ایران برای رفع چنین تحریم‌هایی به وعده‌هایی که به افکار عمومی در زمینه عدم رفع تحریم‌های غیر هسته‌ای عمل کند؟

به گزارش ترامپیت، اوباما اگر خواهان ارائه 150 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به این کشور در قالب رهایی از تحریم‌ها باشد باز هم مشکل وجود دارد زیرا ایران قادر به دسترسی به این مبالغ نیست زیرا تحریم‌های غیر مرتبط هسته‌ای مانع دستیابی ایران به 150 میلیارد دلار خواهند شد.

 حال اوباما از یک سو با توجه به وعده‌هایی که به ایران داده باید حتما تحریم‌های غیر مرتبط هسته‌ای را برطرف کند اما در برابر قول‌هایی که او به افکار عمومی داده است باید درباره تحویل 150 میلیارد دلار به ایران دبه درآورد که این خود نیز توافق هسته‌ای را به ورطه نابودی می‌کشاند.

این رسانه آمریکایی در بخشی دیگر با اشاره به سرگردانی های اوباما در این زمینه قول‌های متفاوتی که او به ایران از یک سو و افکار عمومی از سوی دیگر داده است، نوشت: واقعیت این است که تخفیف‌های تحریمی موجب سود بردن ایران و رسیدن این کشور به امیال منطقه‌ایش می‌شود. یک ایران قدرتمند به مفهوم کشوری با سیاست خارجی هجومی‌تر است که موجب بیم کشورهای عربی همسایه خواهد شد. از سویی این اقدام باعث قدرتمندتر شدن و افزون‌تر شدن نبرد نیابتی می‌شود. همچنین سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان با دریافت 150 میلیارد دلار به فوریت مواضعشان ارتقا یافته و البته برنامه موشکی بین قاره‌ای ایران نیز با سرازیر شدن پول و سرمایه از بانک‌ها و دیگر شرکت‌ها رشد می‌یابد.

این نشریه در خاتمه با طرح سئوال‌هایی نوشت: آیا اوباما با تزریق 150 میلیارد دلار به ایران موافقت می‌کند؟ یا این‌که با تغییر تصمیم اساس مذاکرات را بر هم می‌زند و ایران بطور بالقوه از مذاکرات خود را بیرون می‌کشد؟ در هر دو صورت نتیجه تیره و تار خواهد بود. زیرا ما شاهد یک ایران بالقوه مسلح به سلاح هسته‌ای یا ایرانی با پول‌های نقد فراوان که آماده پیشبرد اهداف خود در منطقه است،خواهیم بود. با نزدیک شدن به تاریخ 30 ژوئن وقت انتخاب برای اوباما فرا می‌رسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس