کد خبر 429003
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

سرپرست تیم تنیس روی میز منتخب آسیا دلایل حضور نوشاد عالمیان در این تیم برای جدال با تیم منتخب اروپا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، افشین بدیعی درباره تشکیل تیم تنیس روی میز منتخب آسیا اظهار داشت: هر ساله یک مسابقه تحت عنوان کاپ آسیا - اروپا بین تیم‌های منتخب این دو قاره برگزار می‌شود. این دو تیم که هر کدام از 5 بازیکن استفاده می‌کنند، قرار است این بار طی روزهای 10 و 11 مرداد در کشور چین دو بار به مصاف هم بروند تا یک رقابت جذاب برگزار شود. این دیدار در گذشته به صورت رفت و برگشت و در هر دو قاره آسیا و اروپا برگزار می‌شد اما از دو سال قبل تاکنون و به دلیل برخی مشکلات فقط آسیا میزبان بوده است.

وی افزود: من سه سال قبل نیز سرپرست تیم منتخب آسیا بودم و این برای دومین بار است که این کار را انجام خواهم داد. برای این بازی 100 هزار یورو جایزه نقدی در نظر گرفته شده که 60 هزار یورو سهم تیم برنده و 40 هزار یورو نیز سهم تیم بازنده است.

نایب رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا درباره دعوت از نوشاد عالمیان به تیم منتخب آسیا و دلیل این مسئله گفت: برای نوشاد دعوت‌نامه ارسال شده و بابت خروج او از کشور نیز فدراسیون  ایران باید مجوز لازم را از مراجع زیربط دریافت کند. من برای حضور عالمیان در این تیم استدلال‌های مختلفی را برای کنفدراسیون آسیا آوردم. به آنها گفتم که تفاوت زیادی به پینگ‌پنگ شرق و غرب آسیا وجود دارد و اگر مسئولان کنفدراسیون به دنبال توسعه این رشته به معنای واقعی هستند، باید در تیم منتخب آسیا از غرب آسیا نیز نماینده وجود داشته باشد. این مسئله بدان معناست که تیم منتخب باید متشکل از سراسر قاره باشد، نه فقط شرق آسیا.

بدیعی ادامه داد: همچنین به مسئولان کنفدراسیون آسیا نتایج و موقعیت اخیر نوشاد را عنوان کردم و به آنها گفتم که اگر یک فرصت به این بازیکن بدهند، او می‌تواند انگیزه‌اش را دوباره پیدا کند و رتبه‌اش در رنکینگ جهانی را ارتقا بدهد. همه این دلایل باعث شد تا کنفدراسیون قاره کهن رأی به حضور نوشاد عالمیان در تیم متخب آسیا بدهد.

وی که در دو دهه اخیر عناوین مختلفی در سطح بین‌المللی داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون آسیا، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، عضو کمیسیون جوانان این فدراسیون و مدیر توسعه فدراسیون جهانی در قاره آسیا است، در پاسخ به این سوال که «چرا ایران نتوانسته در سال‌های اخیر میزبانی مسابقات مهمتری را بر عهده بگیرد؟» گفت: در ایران برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی معذوراتی وجود دارد. یکی از این مسائل برگزاری مسابقات بانوان و همچنین مسابقات میکس در کنار رقابت‌های مردان است که با توجه به قوانین موجود قادر به چنین کاری نیستیم، البته ایران توانسته میزبانی مسابقات کاپ آسیا و منطقه‌ای را بر عهده بگیرد که این مسئله بسیار بارزش است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس