کد خبر 428670
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

نمایندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح حفاظت و صیانت از جنگل‌ها مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان یک فوریت طرح حفاظت و صیانت از جنگل‌ها را پس از بحث و بررسی با 96 رأی موافق،‌ 46 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموعه 196 نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب نرساندند.

مقداد نجف‌نژاد، نماینده مردم بابلسر در مجلس طی سخنانی به عنوان طراح طرح مذکور اظهار داشت: بحث حفاظت و حراست از جنگل‌ها به عنوان یک موهبت الهی جزء اولویت‌های کشور ماست، کشور ما بیابانی است و جنگل‌ها در کشور بیابانی نسبت به سایر کشورها دارای اهمیت بیشتری هستند.

وی افزود: اگر وظیفه حفاظت و حراست از جنگل‌ها به درستی انجام نشود اتفاقی که در جنگل‌های استان ایلام پیش آمد تکرار خواهد شد، از این رو ضروری است قوانینی که خللی در اجرای آنها وجود دارد برداشته شوند، همچنین با توجه به نقش زیست‌محیطی جنگل‌ها و عدم وجود جایگزین برای جنگل‌ها،‌ وظیفه حفاظت از آنان را بر عهده داریم.

مقداد نجف‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دولت و مجلس باید به حفظ و حراست از جنگل‌ها اهتمام ورزند و این امر باید از طریق استقرار صنایع جایگزین صورت گیرد، از این رو پیشنهاد کردیم نسبت به این منبع خدادادی حساسیت داشته باشند و یک دوره تنفس 10 ساله به جنگل‌ها بدهند و از آن بهره‌بردرای نشود و چوب به صورت وارداتی استفاده شود.

در ادامه این جلسه،‌ ابراهیم نکو، نماینده رباط‌کریم در مجلس نیز در سخنانی در مخالفت با یک فوریت طرح مذکور تأکید کرد: در هیچ کجای جهان چنین قانونی وجود ندارد، تاکنون از جنگل‌ها به نفع اقتصاد استفاده نشده است، بهره‌برداری از جنگل‌ها به نفع اشتغال و تولید در نوع دیگری است که باید ادامه داشته باشد و می‌توان به جای آن از روش‌های دیگری برای حفاظت از جنگل‌ها استفاده کرد.

همچنین علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس طی سخنانی به عنوان موافق یک فوریت این طرح، با اشاره به اخیر استان ایلام و سوختن جنگل‌های بلوط این استان، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد امروز رسیدگی به وضعیت جنگل‌ها و تنفس دادن به آنها از فوریت خاصی برخوردار است و باید بگویم این طرح در راستای حفاظت از محیط زیست و فضای سبز جنگلی ارائه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس