نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست ۳۵ نفر از وکلای ملت برای مسکوت ماندن طرح استانی شدن انتخابات مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح استانی و شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار داشت.

در پی پیشنهادات متعدد نمایندگان برای الحاق به ماده یک این طرح که بر اساس آن تمام حوزه های انتخابیه استانها به صورت قبل باقی مانده و از هر حوزه انتخابیه یک نماینده به استان معرفی می شود، تعداد ۳۵ نفر از نمایندگان درخواست مسکوت ماندن این طرح را ارائه دادند.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به نمایندگی از این ۳۵ نماینده، گفت: از صبح بررسی این طرح آغاز شده و همکاران پیشنهادات زیادی را برای طرح ارائه دادند و تازه به ماده ۲ رسیده ایم.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: استارت انتخابات مجلس دهم زده شده است، بنابراین این طرح به انتخابات مجلس دهم نخواهد رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، شروطی را برای نامزدهای انتخابات مجلس گذاشته ایم، بنابراین با توجه به جریان بررسی آن، نامزدهای انتخابات تکلیف خود را نمی دانند.

نماینده مردم قم تاکید کرد: شورای نگهبان نیز برای اینکه حقوق افراد پایمال نشود، این طرح را رد خواهد کرد، مجمع تشخیص نیز استانی شدن انتخابات را از سیاست های کلی انتخابات حذف کرده است.

امیرآبادی در پایان از نمایندگان خواست با درخواست مسکوت ماندن این طرح موافقت کنند و این طرح را به کمیسیون بازگردانند، اما نمایندگان با ۷۵ رای موافق، ۹۲ رای مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس با این درخواست مخالفت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس