قورچيان در خصوص رفتار گزينشي در حراج بزرگ تهران اظهار داشت: تاكنون به امثال ما اجازه نداده‌اند مستقيم در اين حراج حضور داشته باشيم و معمولاً شركت‌كنندگان با واسطه گالري‌دارها يا خريداران آثار، در حراجي شركت كرده‌اند.

به گزارش مشرق، كيومرث قورچيان، هنرمند پيشكسوت كشورمان نسبت به برخوردهاي گزينشي برگزاركنندگان حراج تهران اعتراض كرد.

قورچيان در خصوص رفتار گزينشي در حراج بزرگ تهران اظهار داشت: تاكنون به امثال ما اجازه نداده‌اند مستقيم در اين حراج حضور داشته باشيم و معمولاً شركت‌كنندگان با واسطه گالري‌دارها يا خريداران آثار، در حراجي شركت كرده‌اند.

وي با انتقاد از قيمت‌گذاري آثار هنري گفت: من در حال حاضر روي يك تابلو 5/2 در 5/2 در 13 قطعه كار مي‌كنم. اگر قرار باشد به اين تابلو قيمت بگذارند اين تابلو 21 ميليارد ارزش دارد و خيلي از كارهاي ديگر در اين سرزمين داريم كه مي‌تواند به تنهايي ارزش اين رقم را داشته باشد، اما متأسفانه الان در مقابل يك تفكري قرار داريم كه متكي بر كلام است نه سواد بصري.

اين هنرمند نقاش درخصوص جايگاه هنر انقلاب اسلامي در حراج بزرگ تهران بيان داشت: به نظرم، هنر انقلاب اسلامي هيچ جايگاهي نداشته است و اصلاً صحبتي از هنر انقلاب اسلامي در اين ميان وجود ندارد.

عضو گروه نقاشي مركز هنرهاي تجسمي افزود: بيشتر جريان‌هايي كه حراج بزرگ تهران را حمايت مي‌كنند، معرف همان جريان پيش از انقلاب هستند؛ اگر هم بين آثار، آثار جديدي باشد اين آثار هم به تأسي از آن نوع آثار است. البته اين به معني نفي هنر گذشته نيست، آن هم ارزش‌هاي خودش را دارد، اما اگر قرار بر اين است كه هنر سه دهه اخير را ارزيابي كنيم، به هيچ عنوان نمي‌توان بازتاب فعل و انفعال هنري اين دوره باشد.

قورچيان يادآور شد: وقتي نگاهي به آثار حراج مي‌اندازيم، واقعاً هم آدم احساس مي‌كند كه هنرمندان انقلاب اسلامي در تنگنا بوده‌اند. بعيد مي‌دانم آنچه كه مدنظر بانيان جمهوري اسلامي است را در اين حراج، اجازه ورود بدهند. اگر هم اثري با عنوان هنر انقلاب اسلامي ديده شود، موردي و استثنا بوده است.

نظر قورچيان در حالي مطرح مي‌شود كه جريان وابسته و ذي‌نفعي از افراد در رسانه‌هاي اجاره‌اي در پي انتقادات دلسوزانه رسانه‌ها و كارشناسان هنري كشور همه تلاش خود را براي كنترل اين اعتراض‌ها به كار گرفته است؛ تلاش‌هايي كه رنگ و بوي تهديد برخي از هنرمندان صاحب‌نام و پيشكسوت و نيز كساني كه در حراج تهران آثارشان به فروش رفته را مي‌دهد.


منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس