هنر را هم مثل همه جنبه‌های زندگی به گند کشیده‌اند، آلوده اش می کنند، آلوده به کثافت کاری، دلالی، یک شبه میلیاردر شدن، با بی حیثت کردن تابلوهای سهراب سپهری هر آنچه پشت صحنه می گذشت را دارند عیان می کنند.

گروه فرهنگی مشرق -  حمید عجمی، از بزرگان خوشنویسی و نقاشیخط ایران که هیچگاه خود را وقف مافیای هنرهای تجسمی نکرده و وارد بازارهای کاذب این افراد نشده است، در یکی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی یادداشتی نوشته و از چگونگی اجرای این حراج گلایه کرده است.

متن کامل این نوشتار حمید عجمی در ذیل آمده است:‌
دارند به هنر مثل همه جنبه های زندگی گند می‌زنند، آلوده‌اش می‌کنند، آلوده به کثافت‌کاری، دلالی، یک شبه میلیاردر شدن، با بی‌حیثت کردن تابلوهای سهراب سپهری هر آنچه پشت صحنه می‌گذشت را دارند عیان می کنند، مافیایی که فوتبال را به رسوایی کشید، مطبوعات را از اعتبار انداخت، سینما را اخته کرد ، امروز هنرهای تجسمی را در دستور کار قرار داده است، هنرمندان را به نوایی می رسانند تا هنرمند دیگر بجای حقیقت جانب پول بیایستد، هر چند سهم شیر را مقامات فعلی و اسبق می برند و سهم روباه را جلوی دیگران می اندازند  
 
بازار آزاد دارد فرهنگ و هنر را به فلاکت می اندازد ، هنرمند را اجیر مشتی آدم بی ریشه می‌کند که پایی در حراج کریستی جای دارند و پایی در موزه ها و گالری‌ها، مافیایی شناخته شده که ریشه در اتاق‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، مهم نیست قبلا سمت‌ها را در اختیار داشتند یا امروز، اینها تاجرند ، هنرمندان اگر جلوی آنها کرنش نکنند از همه جا حذف می شوند، حتی از گالری های درجه چهار.
 
آقایان هنر را هم آلوده کرده‌اند/ هجوم مافیا به سمت هنرهای تجسمی

آنها شرکتهای خصوصی دارند، در مراسم افتتاحیه با لباس شب حاضر می شوند و دورشان هنرمندان جمع می شوند تا سهمی از حراج ها ببرند، پدر خوانده این محفل که روزی فیلمساز شکست خورده یی بود، حلقه یی را رهبری می کند که هر جا نام هنر می درخشد آنها حضور می یابند تا این درخشش را به رنگ دلارهای سبز در آورند، آنها بر موسیقی و نمایش هم خیمه زده اند، سالن ایرانشهر، تالار وحدت و بزودی سنگلنج و تاتر شهر را هم مبدل به بازار مکاره کرده اند یا می‌کنند، راستی سپردن سیزده میلیارد دلار گنجیه موزه هنرهای معاصر به این گروه با کدام عقل، مصلحت و حفاظت از ثروت فرهنگی و ملی همخوانی دارد؟ وقت آن رسیده است با همه مخاطره ها بی پروا با این مافیا جنگید و رسوایشان کرد!
 
تنها کافیست مافیا بیست یا سه میلیارد تومان از منابع بانکها و ... وارد بازار کند تا ارزش کالا- هنر را تقلبی افزایش دهند تا به بعد از حالت روانی بازار آزاد رونق دهد و به ثروتهای باد آورده برسند و اهداف پیشنهادی بانگ جهانی و صندوق بین المللی برای ادغام به بازار جهانی به صورت نمادین تحقق بخشند.
 
حمید عجمی متولد ۱۳۴۱ تهران است. او طراح گرافیک، خوشنویس نستعلیق و ایجاد کننده خط معلی است. این هنرمند از 15 سالگی به خط پرداخت و مدت ۱۲ سال نستعلیق را نزد استاد غلامحسین امیرخانی و۴ سال نزد کیخسرو خروش در انجمن خوشنویسان ایران آموخته است.
آقایان هنر را هم آلوده کرده‌اند/ هجوم مافیا به سمت هنرهای تجسمی
 
خط معلی توسط حمید عجمی در سال ۱۳۷۸ ایجاد و ثبت شد. وی از فرهنگستان هنر لوح تاییدیه خط معلی را دریافت کرد.
 
مدیر مرکز هنرهای تجسمی، مدیر گروه خوشنویسی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگ فردا، عضو فرهنگستان هنر، گروه هنرهای سنتی، عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران، برگزیده خادم قرآن کریم سال 83، رئیس فرهنگ و هنرهای اسلامی امامزاده صالح علیه‌السلام، عضویت در مرکز طبع و نشر قرآن کریم، عضو هیأت سیاستگذاری جشنواره خوشنویسی جهان اسلام، عضو هیأت سیاستگذاری و انتخاب و داوری سال امام علی (ع)، دبیر اجرایی مجمع هنر و ادبیات در خدمت جنگ، دبیر هنری مجتمع هنر و ادبیات در خدمت جنگ، عضو هیأت کارشناسی حوزه‌هنری، عضو میهمان شورای تخصصی مرکز هنرهای تجسمی، داور جشنواره‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، داور مجتمع هنر و ادبیات در خدمت جنگ، تألیف کتاب میرزا محمدرضا کلهر، شرح عرفانی آداب‌المشق میرعماد در کارنامه فعالیت‌های این خوشنویس ثبت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس