سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نزدیک است اما هنوز هم بسیاری از وعده‌های انتخاباتی به مرحله عمل نرسیده و همچنان شعار باقی مانده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

گزارش فارن افرز از 50 سال همکاری سری آل‌سعود با اسرائیل
 
 
یک مجله آمریکایی فاش کرد آل سعود از 50 سال پیش با رژیم صهیونیستی همکاری سری می‌کند.
فارن افرز در گزارشی نوشت: همکاری جدید عربستان سعودی و اسرائیل در نوع خود اولین همکاری نیست بلکه از دهه 1960 میلادی آغاز شده است.

مجله آمریکایی «فارن افرز» فاش کرده است که همکاری بین دو طرف اوایل دهه شصت قرن گذشته آغاز شده است.

احمد عبدالله گزارشگر شبکه المیادین در گزارشی درباره همکاری سری بین عربستان و اسرائیل، گفت: همکاری بین عربستان و اسرائیل که علنی می‌شود چند دهه سری باقی مانده و جنبه اطلاعاتی بین دو طرف به خود گرفته است.

اشر ارکابی نویسنده و پژوهشگر مارس گذشته مقاله‌ای در مجله فارن افرز با عنوان «تاریخ همکاری سری بین اسرائیل و عربستان» منتشر کرد. در این مقاله به حوادث معاصر مربوط به عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو اشاره می‌شود که از جمله آنها سخنان سال گذشته علی النعیمی وزیر نفت عربستان است که گفت کشورش آماده است به اسرائیل نفت بفروشد. پس از آن شاهزاده ترکی‌ الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اسرائیل منتشر کرد.

اما مهم‌ترین صحنه همکاری غیررسمی بین عربستان و اسرائیل، همکاری بی‌سابقه در اوایل دهه شصت قرن گذشته است و بعد از موفقیت افسران یمنی در براندازی نظام پادشاهی در یمن، جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور سابق مصر حدود 70 هزار سرباز برای حمایت از جمهوری جدید اعزام کرد و گفت قصد دارد برای حمله به عربستان، این انقلاب را به مرزهای شمالی یمن گسترش دهد. عربستان برای مقابله با این تهدیدات از قبایل طرفدار نظام پادشاهی حمایت مالی کرد اما تمایل نداشت به طور علنی از آنها حمایت کند و نگاه‌های آن به اسرائیل دوخته شد.

این گزارش می‌افزاید: اگر نیروهای مصری در یمن پیروز می‌شدند، اسرائیل تنها طرفی بود که بیشتر از عربستان زیان می‌دید. در این حال یک خلبان معروف اسرائیلی رهبری ماموریت انتقال تسلیحات را به عهده گرفت و خلبانان اسرائیلی از خاک عربستان استفاده کردند تا به طور مستقیم از یمن عبور کنند.

 
گاردین: تحرکات داعش محصول طراحی CIA و MI6  است.
 
 
یک روزنامه انگلیسی نوشت مبارزه با داعش توسط قدرت‌های غربی که خود عامل تکوین آن بوده‌اند امکان ندارد.

گاردین در تحلیل خود نوشت: جنگ بی‌پایان با تروریسم که 14 سال قبل توسط جرج بوش آغاز شد، با گذشت زمان، پیچیده‌تر می‌شود. روز دوشنبه محاکمه یک سوئدی در لندن به اتهام همکاری با تروریستها در سوریه پس از روشن شدن نقش سازمان اطلاعات انگلیس در تجهیز تسلیحاتی همان گروههای شورشی که آن فرد متهم به کمک به آنها بود، به کلی برهم خورد و آن پرونده ظاهرا به منظور اجتناب از دردسرساز شدن برای سرویس‌های اطلاعاتی بلاتکلیف رها شد. وکیل مدافع گفت که ادامه آن محاکمه در زمانی که شواهد فراوانی دال بر حمایت وسیع دولت انگلیس از جناح مخالف مسلح سوری وجود دارد، برخلاف عدالت است. آن کمک‌ها فقط شامل  به اصطلاح حمایت غیرمرگبار ادعا شده توسط دولت انگلیس (شامل لباس‌های ضدگلوله و خودروهای نظامی) نیست بلکه پشتیبانی آموزشی و تدارکاتی و انتقال سری طیف وسیعی از تسلیحات را شامل می‌شود.

گاردین می‌افزاید: در گزارش‌های موجود، ذکر شده است که MI6 با سیا در انتقال تسلیحات از انبارهای تسلیحاتی لیبی برای شورشیان سوری همکاری داشت. اکنون خاورمیانه به کانون توجهات در مسئله تروریسم تبدیل شده است و در آنجا تروریستهای امروز جنگجویان فردا بر ضد استبداد - و متحدان امروز دشمنان فردا- خواهند بود و این امر اغلب با تمایلات سیاستگذاران غربی مرتبط است.

طی سال گذشته نیروهای آمریکا، انگلیس و دیگر قدرتهای غربی به عراق بازگشته‌اند ظاهرا با این آرمان که گروه تروریستی فرقه‌گرای افراطی داعش را (که قبلا به القاعده در عراق موسوم بود) نابود کنند اما این مبارزه پیشرفت خوبی نداشته است. ماه گذشته داعش وارد شهر الرمادی عراق شد و در آن سوی مرزی که اکنون دیگر وجود ندارد، نیروهای آن شهر تدمر در سوریه را تصرف کردند.

گاردین می‌نویسد: یک گزارش اطلاعاتی سری آمریکا مورخ اوت 2012 که به تازگی فاش شد، روشن می‌سازد چگونه به اینجا رسیده‌ایم. در آن گزارش به طور مرموزی احتمال شکل‌گیری یک امیرنشین سلفی در شرق سوریه، یک «دولت اسلامی» تحت کنترل القاعده در سوریه و عراق پیش‌بینی - و عملا از آن استقبال- می‌شود. در این سند آژانس اطلاعات دفاعی در تقابل شدید با ادعاهای غربی‌ها در آن زمان، از القاعده  در عراق (که تبدیل به داعش شد) و گروههای سلفی به عنوان «نیروهای عمده شورش در سوریه»  نام برده می‌شود و روشن می‌شود که «کشورهای غربی، دولتهای خلیج‌فارس و ترکیه»  از تلاشهای جناح مخالف برای تحت کنترل درآوردن شرق سوریه حمایت می‌کنند.

در گزارش پنتاگون با طرح «احتمال تشکیل یک امیرنشین سلفی آمده است: این دقیقا همان چیزی است که قدرتهای حامی جناح مخالف به منظور منزوی ساختن رژیم سوریه که عمق راهبردی گسترده شیعه (عراق و ایران) قلمداد می‌شود، در پی‌آنند.»

گاردین افزود: این دقیقا همان چیزی است که دو سال بعد رخ داد. این گزارش به شدت سانسور شده و ابهاماتی در نگارش آن وجود دارد اما مضمون  آن به قدر کافی روشن است. با گذشت یکسال از شورش سوریه، آمریکا و متحدانش فقط از جناح مخالفی که می‌دانستند تحت کنترل گروههای فرقه افراطی است، حمایت نمی‌کردند بلکه برای حمایت از ایجاد داعش به عنوان یک سپر به منظور تضعیف سوریه- با وجود «خطرات عظیم» آن برای وحدت عراق- آماده بودند.

این روزنامه با اشاره به سابقه حمایت آمریکا از  طالبان در افغانستان و بر علیه شوروی نوشت:  عادت آمریکا و غرب در بازی با گروههای جهادی که سپس دامن‌ گیر خودشان می‌شوند، حداقل به جنگ دهه 1980 بر ضد اتحاد شوروی در افغانستان بازمی‌گردد که با پرورش القاعده  منطقه‌ای تحت کنترل سیا همراه بود. این مسئله طی اشغال عراق باز طراحی شد و نیروهای آمریکایی تحت رهبری ژنرال پترائوس در پس جنگ کثیفی به سبک جنگ السالوادور با استفاده از جوخه‌های مرگ فرقه‌ای به منظور تضعیف مقاومت عراق  بودند. پیامد آن در جنگ هماهنگ شده توسط ناتو در سال 2011 در لیبی آشکار شد که داعش هفته گذشته در آنجا شهر سرت موطن قذافی را تحت کنترل درآورد.

گاردین تصریح کرد: در واقع سیاست آمریکا و غرب در کشت و کشتاری که هم‌اکنون در خاورمیانه جریان دارد، مطابق رویه کلاسیک امپراطوری تفرقه بینداز و حکومت کن است. نیروهای آمریکایی یک جناح از شورشیان را در سوریه بمباران می‌کنند در حالی که از جناح دیگر حمایت می‌کنند. بدیهی است که داعش و ددمنشی‌های آن توسط همان قدرتهایی که آن را در وهله اول به عراق و سوریه وارد کردند یا جنگ‌افروزیهای آشکار و پنهان‌شان از آن سالها آن را پرورش داده است، شکست نخواهد خورد. مداخلات نظامی بی‌پایان غرب در خاورمیانه فقط نابودی و تشتت به همراه داشته است. فقط مردم منطقه می‌توانند این بیماری را درمان کنند نه کسانی که عامل تکوین این ویروس بوده‌اند.
 
 
 
دولت 2 ساله شد اما مسکن اجتماعی به مقصد نرسید!
 
 
«تنها کار دولتی‌ها در 2 سال گذشته انتقاد به مسکن مهر بوده، بدون اینکه طرح جایگزینی را اجرا کنند».

وبسایت فردا در تحلیلی نوشت: 22 خرداد و دومین سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نزدیک است اما هنوز هم بسیاری از وعده‌های انتخاباتی به مرحله عمل نرسیده و همچنان شعار باقی مانده است. این در حالی است که بی‌تردید، وعده‌های اقتصادی از کاهش نرخ بیکاری گرفته تا خروج اقتصاد ایران از رکود، از مهمترین وعده‌های روحانی در انتخابات سال 92 به شمار می‌رود. در این میان خانه‌دار کردن مردم نیز یکی از شعارهای مهم بود. شعاری که البته با روی کار آمدن دولت یازدهم جای خود را به انتقاد شدید از مسکن مهر داد و تیر انتقاد بود که به سوی این طرح شلیک می‌شد اما دریغ از یک طرح نو و جایگزین مناسب برای آن! طرحی که هرچند ایرادات جدی به آن وارد بود اما لااقل این حسن را داشت که عده‌ای از مردم را که هرگز امیدی به خانه‌دار شدن نداشتند، خانه‌دار کرد و باعث شد رویای دیرینه قشر متوسط و بعضا ضعیف به واقعیت تبدیل شود. اما دولت یازدهم تا امروز با وجود انتقادات جدی به مسکن مهر هنوز نتوانسته که طرحی جایگزین و بی‌اشکال ارائه دهد و فاز عملی آن را کلید بزند.

نویسنده می‌افزاید: هر چند وظیفه دولت یازدهم اتمام طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر و تحویل آنها به منتظران خانه‌ها بود و ارائه دادن طرح جایگزین اما اقتصادی‌های دولت یازدهم تنها به انتقاد از مسکن مهر ادامه دادند. با این حال و با وجود این انتقادات تند از مسکن مهر، وزیر راه و شهرسازی هرگز از سیاست‌های دولت یازدهم برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف جامعه سخن نگفت و تنها طرحی مبهم به نام مسکن اجتماعی روی خط رسانه‌ها رفت. در واقع، دولت یازدهم یک طرح مبهم به نام مسکن اجتماعی را به عنوان جایگزین معرفی کرد و خبری هم از تحویل مسکن مهرهای نیمه‌تمام به خصوص در تهران نبود.

فردا می‌نویسد: اواخر فروردین‌ماه سال 93 بود که وزیر مسکن از طرح مسکن اجتماعی به طور کامل رونمایی کرد و گفت: براساس این طرح طی 10 سال، 1/5 میلیون واحد مسکونی احداث خواهد شد. حالا کلید خوردن طرح مسکن اجتماعی جدی‌تر شده است. جدی‌تر شدنی که البته با گذشت نزدیک به 2 سال تنها به یک طرح روی کاغذ منجر شده و هنوز از اجرا شدن آن خبری نیست که نیست! به این ترتیب بعد از کش و قوس‌های فراوان، طرح مسکن اجتماعی با نام «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد» که با تفاهم وزارت‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شد، اسفندماه گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در شورای عالی رفاه به تصویب رسید تا وارد فاز اجرا شود. فازی که البته با ورود به سومین سال ریاست جمهوری روحانی هنوز هم عملی نشده و معلوم نیست به این زودی‌ها عملی بشود یا خیر و در این میان کار دولتی‌ها تنها انتقاد به مسکن مهر دولت دهم بوده است و بس!

 
رابط بازداشت شده نهضت‌آزادی و باند مهدی هاشمی از کشور گریخت
 
 
یک متهم امنیتی بازداشت شده به بهانه درمان از کشور گریخت.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عناصر فتنه‌گر و معاند درباره خروج عبدالحسین هراتی از کشور گفت: وکیل مدافع من برای درمان به خارج کشور رفته است.

به گزارش تسنیم، عبدالحسین هراتی در دوره مدیریت حمید میرزاده در دانشگاه آزاد با حکم طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد به سمت مدیر کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شد. پس از افشای مقالات عبدالحسین هراتی با محتوای هتاکی علیه امام(ره) و نظام اسلامی و انتقادات شدید رسانه‌ای و دانشجویی، مسئولان دانشگاه آزاد مجبور به عزل وی از سمتش شدند.

وی در خرداد ماه سال گذشته بازداشت شد و پرونده وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات در دستور رسیدگی دادسرا قرار گرفت.

هراتی به عنوان مشاور در دیدار هاشمی رفسنجانی با هیئت پارلمانی ایتالیایی حضور داشت اما هاشمی در پاسخ اعتراض‌ها مدعی شد وی را نمی‌شناخته است.

هراتی پیش از این اذعان کرده که رابط ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی با منتظری حد فاصل سال‌های 64 تا 67 (دوره تشدید تقابل منتظری و باند مهدی هاشمی با امام و نظام) بوده است. او مدتی با روزنامه ملت همکاری می‌کرد و سپس به استرالیا گریخت. نوشته‌های وی انباشته از اهانت به حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و حمایت از فتنه‌گری‌های امثال منتظری است.
 
 
تایم: اوبامای ناکام در سیاست خارجی نیازمند توافق با ایران است
 
مجله آمریکایی تایم اذعان کرد نفرت از آمریکا حتی در کشورهای متحد کاخ‌سفید بیشتر شده و اوباما به دستاوردهایی نظیر توافق با ایران نیازمند است.

تایم در یادداشتی نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه گذشته گفت «مردم به خاطر نمی‌آورند، اما زمانی که من به قدرت رسیدم، آمریکا نزد افکار عمومی جهان، رتبه‌ای پایین‌تر از چین و کمی بالاتر از روسیه داشت و امروز بار دیگر آمریکا محترم‌ترین کشور روی زمین است.» اما این نظر منطبق با واقعیات نیست.

تایم می‌افزاید: اگر به سال 2009 بازگردیم، دو جنگ ناموفق و بحران مالی جهانی، اوباما را واداشت سال‌های ریاست‌جمهوری و سرمایه سیاسی عمده‌اش را صرف احیای وجهه واشنگتن کند. با توجه به نقطه‌ای که اوباما حرکت خود را از آنجا شروع کرد، او برخی پیشرفت‌های جدی را ایجاد کرده است. اما ادعای اینکه آمریکا «بار دیگر محترم‌ترین کشور» جهان است، ادعایی پوچ است و قطعا آمارهای حاصل از نظرسنجی‌های عمومی با تحولات اخیر، آن را تایید نمی‌کند. میزان محبوبیت آمریکا از سال 2009 فقط در آلمان، 13 درصد کاهش یافته است و در ژاپن از سال 2011، 19 درصد افت داشته است. این دو کشور از متحدان اساسی آمریکا هستند، بهتر است از آمار و ارقام مشابه در روسیه صحبت نکنیم.

رهبران جهان نیز متوجه بازگشت آمریکا به وضع قابل احترام نشده‌اند. متحدان آمریکا در سراسر دنیا به رغم مخالفت‌های صریح واشنگتن، برای مشارکت در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیایی چین، سریعا اعلام آمادگی کردند. چند هفته قبل اوباما میزبان رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس در واشنگتن بود. با توجه به بی‌اعتنایی چهار رهبر از شش رهبر اعضای این شورا از جمله پادشاه عربستان سعودی که متحد دیرین آمریکاست، «محترم» واژه مناسبی برای توصیف وضع جهانی آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری اوباما نیست.

تایم می‌نویسد: اوباما کاملا در سیاست خارجی ناکام نبوده است. تعاملات با ایران و کوبا، اگر به درستی پیش برود (گرچه در حال حاضر نمی‌توان دراین‌باره اطمینان داشت)، می‌تواند سهم عمده‌ای در تقویت دستاورد اوباما داشته باشد.

تایم نوشت: در نظرسنجی سی‌ان‌ان/او‌آر‌سی، 52 درصد آمریکایی‌ها گفتند اوضاع در کشورشان خوب پیش نمی‌رود. و متاسفانه رتبه اوباما در مقوله «سیاست خارجی»، همچنان پایین است. این موضوع در زمانی که ادعا می‌شود «آمریکا محترم‌ترین کشور روی زمین است» اهمیت می‌یابد.

** خراسان

تاخير 250 روزه روحاني در ابلاغ يک مصوبه

در حالي که بهره مندي کارکنان ستاد مرکزي وزارت بهداشت از مصوبات هيئت هاي امنا و تسهيلات در نظر گرفته شده در بند "ب" ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، در شهريورماه سال 93 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده و مقرر شده بود از زمان ابلاغ آن، اجرايي شود، اين مصوبه پس از گذشت 250 روز از زمان تصويب آن، توسط حجت الاسلام روحاني رسما ابلاغ شده است.

اعتبار ويژه دولت براي پژوهش دستگاه ها درباره حقوق شهروندي

بر اساس نامه يکي از اعضاي کابينه به مسئولان ارشد اجرايي، پيشنهاد شده است با توجه به اختيارات دولت در ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مبني بر تعيين اولويت‌ هاي پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي در بخش هاي مختلف و ضرورت توجه ويژه به برخي تاکيدات خاص دولت يازدهم، بخشي از اعتبارات پژوهشي وزارتخانه ها و سازمان ها به موضوع حقوق شهروندي اختصاص يابد که درخواست اين مسئول، با موافقت برخي مسئولان جهت تعيين اولويت و زمان طرح در جلسات کابينه، به هيئت دولت ارسال شده است.

** آرمان

بازداشت زنی با 600 شاکی!


شنیده شد که زن میان‌سالی که بیش از 600 شاکی دارد و رقمی حدود هفت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد. این زن که توسط پلیس آگاهی استان قم بازداشت شده، از اوایل سال 90، فعالیت مجرمانه خود را آغاز و ابتدا با جلب اعتماد طعمه‌هایش، راه را برای رسیدن به هدف نهایی خود که کلاهبرداری میلیاردی بود، هموار کرد. الف نوشت؛ یکی از شاکیان این پرونده گفت: «سال ٩١ از طریق اقوام متوجه شدیم زنی که نسبت فامیلی دور با او داریم، مدعی است با قیمت‌های مناسبی اقوام را با تور به کربلا و سوریه برده است. این زن که 45 سال دارد، افراد را با مبالغ 300 تا 400 هزار تومان به کربلا و سوریه برده و مسافران از محل اقامت و خدماتی که در طول سفر به آنها داده شده بود، بسیار راضی بودند. به همین دلیل، ما هم برای سفر کربلا ثبت‌نام کردیم و سال ٩١ به کربلا رفتیم. وقتی برگشتیم، این زن به ما پیشنهاد داد چند بلیت تور از او بخریم و با قیمت بالاتر به دوستان و آشنایان بفروشیم تا سود کنیم همین کار را هم کردیم. بعد از اینکه چندبار این کار را انجام دادیم، تورهای کربلا به تور مالزی، ترکیه و اروپا تبدیل شد و او در اواسط سال 92، گفت برای رفتن به مکه هم می‌توانیم ثبت‌نام کنیم. ما هم با توجه به سابقه خوبی که از او دیده بودیم، این کار را انجام دادیم، اما وعده‌اش عملی نشد».
 
بی‌اطلاعی از حضور احمدی‌نژاد در پشت‌صحنه یک فیلم

«منتظر حضور خونین امت حزب‌الله در 29 خرداد سال 94... در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی هستیم.» به گزارش «ایران»، این جملات آغازین اطلاعیه‌ای پرینت شده است که به صورت گسترده‌ای در تهران و بویژه مناطق جنوبی  و مرکزی پایتخت در حال توزیع است. تهیه‌کنندگان متن، هدف از فراخوان خود را «مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه و نهی از منکر مسئولین وزارت ورزش» اعلام کرده‌اند. سایت اشتراک عکس «اینستاگرام» اعلام کرد بسته شدن موقت حساب کاربری «آیت‌الله خمینی» «اشتباه» بوده است. به گزارش «بی بی سی»، یکی از سخنگویان «اینستاگرام» با ارسال «ای‌میلی» به «بی بی سی» نوشت: «ما برای اشتباهی که رخ داد بسیار متاسفیم. ما گاهی در بررسی گزارش‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنیم دچار اشتباه می‌شویم و در این مورد به اشتباه این حساب را مسدود کردیم. ما به محض اینکه مطلع شدیم این حساب را دوباره فعال کردیم و محتوای آن را برگرداندیم». حساب کاربری «امام خمینی(ره) (emamkhomeini@) چند روز پیش از بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام توسط «اینستاگرام » مسدود شده بود.«لس‌آنجلس تایمز» نوشت: «اینکه آیا قلم تواناتر از شمشیر است احتمالاً جای بحث دارد اما ایران هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد و از هر دو سلاح در مبارزه با تروریست‌های داعش استفاده می‌کند.» به گزارش پایگاه خبری «تیک»،  این نشریه امریکایی افزود: «ایران که به دولت‌های عراق و سوریه در جنگ خود با این گروه تروریستی کمک‌های نظامی کرده است، به تازگی میزبان یک مسابقه کاریکاتور بود که هدف آشکار آن، استفاده از کاریکاتور برای تمسخر این جنگجویان بود. کاریکاتورهای برنده، هفته گذشته در تهران به نمایش درآمدند. مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور گفت که نمایشگاه «نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور داعش» با هدف نشان دادن «ماهیت واقعی» این گروه برگزار شد.»خبرآنلاین نوشت: «پخش پر از سانسور بازی‌های والیبال شاید این روزها به مشکلی برای علاقه‌مندان به والیبال بدل شده و مزید بر علت بازی‌های همراه با شکست تیم ملی والیبال‌مان شده تا صدای بینندگان بیش از قبل دربیاید. این شکل پخش بازی‌ها اما به گفته مسئولان صدا و سیما تنها حالت ممکن برای پخش بازی‌هاست. البته آنها حتی نمی‌توانند این بازی‌ها را پخش نکنند چون براساس قرارداد اسپانسرینگ بازی‌ها اگر فدراسیونی بازی‌ها را پخش مستقیم نکند، تیم ملی کشورش از لیگ جهانی کنار گذاشته می‌شود... وقتی از کارمندان صدا و سیما در این باره می‌پرسی، مثال معروفی دارند از شبی که در حین پخش بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها، بعد از پنالتی پیکه، تصویر «شکیرا» روی آنتن سیما رفت و ناظر بیچاره پخش که اصلاً تصویر کسی که روی آنتن رفته بود را به عمرش ندیده بود، برای نشان دادن این خواننده غربی جریمه سنگینی شد.»


شنیده شد که جهانگیر الماسی می‌گوید که از حضور احمدی‌نژاد در پشت‌صحنه فیلم «رنج و سرمستی» اطلاع نداشته است. خبرآنلاین نوشت؛ این بازیگر و کارگردان سینما درباره همکاری‌اش با دولت محمود احمدی‌نژاد حرف زده است. وی درباره نزدیکی خود با احمدی‌نژاد گفت که اطلاعات شما اشتباه است. نزدیکی به این می‌گویند که بنده حداقل سه ماهی یک‌مرتبه یک رابطه داشته باشم. من فقط یک‌بار در تنفیذ شرکت کردم و یک‌بار هم از طرف مجموعه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با ایشان ملاقات داشتم. وی زمانی با این جمله مواجه شد که اما آقای احمدی‌نژاد پشت‌صحنه فیلم شما آمدند...، ابراز کرد: من حتی از این موضوع اطلاع نداشتم. فیلم من تهیه‌کننده داشته و نباید این چیزها به اسم من تمام شود. خیلی‌ها این مساله را گفتند. بله من در دوره اول دولت، خیلی هم به ایشان احترام گذاشتم. برای اینکه دیدم تنها کسی است که به مردم محروم استان‌ها و شهرستان‌ها فکر می‌کند، تمام دولت‌ها شش‌دنگ حواسشان به جامعه شهری است و رأی را از جامعه شهری می‌خواستند، ولی ایشان در حاشیه رفتند و به دنبال رأی گشتند.
 
اماکن به کیهان کلهر مجوز نداد!


شنیده شد که «کیهان کلهر» قرار بود، این هفته- 19 خردادماه- بعد از مدت‌ها در ایران به روی صحنه برود؛ اما مجوزِ این برنامه از طرف اداره‌ اماکن صادر نشد. سینمای‌ما نوشت؛ نامزدِ چهار دوره از جایزه‌ گرمی، چهره‌ بین‌المللی موسیقی ایران، آهنگسازِ آثارِ متعدد در حوزه‌ موسیقی کلاسیکِ ایرانی و نوازنده‌ چیره‌دستِ کمانچه، جهانی‌ترین چهره‌ موسیقی ایران حالا همچنان بعد از چند سال محرومیت از اجرا در کشورش، نمی‌تواند به اجرای برنامه بپردازد. او در این برنامه در نظر داشت برای اولین‌بار در ایران، کنسرتی همراه با «بروکلین رایدر» داشته باشد؛ در یک ماه و نیم گذشته نیز مقدماتِ چنین اجرایی فراهم شده بود؛ همه‌ مسائل از قبیل اخذ ویزاها، خرید بلیت‌ها و مسائل اقامت از مدت‌ها پیش تهیه شده بود؛ اما در روزهای محدودی مانده به برگزاری این برنامه که حتی سالنِ اجرای آن نیز مشخص شده بود - سالن میلاد- اداره‌ اماکن به‌دلیل آنچه «ملاحظات امنیتی» دانسته، از صدور مجوز خودداری کرده است.
 
توبیخ برای پخش تصویر خواننده خارجی


شنیده شد که پخش پر از سانسور بازی‌های والیبال شاید این روزها به مشکلی برای علاقه‌مندان به والیبال بدل شده و مزید بر علت بازی‌های همراه با شکست تیم ملی والیبالمان شده تا صدای بینندگان بیش از قبل دربیاید. خبرآنلاین نوشت؛ این شکل پخش بازی‌ها اما به گفته مسئولان صداوسیما تنها حالت ممکن برای پخش بازی‌هاست. البته آنها حتی نمی‌توانند این بازی‌ها را پخش نکنند چون بر اساس قرارداد اسپانسرینگ بازی‌ها اگر فدراسیونی بازی‌ها را پخش مستقیم نکند، تیم ملی کشورش از لیگ جهانی کنار گذاشته می‌شود .  
 
تجمع دوباره میزانی‌ها


شنیده شد که پس از مدت‌ها اعتراض سپرده‌گذاران میزان برای احقاق حق خود در شعبه سرپرستی این بار نوبت کارمندان این مجموعه رسید تا برای دریافت حقوق خود با سپرده‌گذاران هم‌صدا شوند. اکوسنتر نوشت؛ تعاونی میزان که به‌صورت غیرمجاز از مردم سپرده دریافت می‌کرد توسط دادستانی مشهد منحل شد. کارمندان این مجموعه که پس از انتشار آگهی انحلال خود را بیکار شده می‌دیدند دیروز درب استانداری دست به اعتراض زدند. معترضان این تجمع که حدود 40 نفر بودند پلاکارد‌هایی با عناوین حمایت در دست داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند. انحلال این مجموعه باعث بیکاری صدها نفر در استان‌های خراسان شده است.
 
پیام کنایه‌آمیز سعید معروف


شنیده شد که کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: تا وقتى خدا هست نیازى به دایه مهربان‌تر از مادر نیست. صراط نوشت؛ سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در صفحه شخصی خود عکسی از تیم ملی و تماشاگران ایرانی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت؛ «پرچمت بالاست جورى که حالاحالاها دست کسى بهت نمی‌رسه. تا وقتى خدا اون بالاست نیازى به دایه مهربان‌تر از مادر ندارى. پس بتاز که دعاى ملت باهاته و با افتخار به دشمنات بگو که حتى اگه بازنده هم باشی باز هم اینجا جایى براى شما خالى نیست. مرسى از همه کسانى که زحمات این تیم رو قدر میدونن».
 
به جای نفت به ایران آب نمک دادند!


شنیده شد که انتخاب نوشت؛ سالاری، قائم‌مقام سابق شرکت ملی پالایش درباره چرایی شکست پروژه سواپ نفت گفت: اول اینکه طرح معاوضه نفت خام را به شرکت نیکو سپردند و این شرکت نیروی تخصصی برای این فعالیت نداشت و در همان ابتدا نفت خام‌هایی را وارد کرد که اصلاً نفت خام نبود و هرچیز سیاه را فکر می‌کردند، نفت خام است. مثلا نفت خامی را وارد کردند که 5 درصد آب نمک داشت. به‌طور شفاف بگویم که آب نمک می‌خریدیم و به ازای آن نفت خام سبک ایران را تحویل می‌دادیم.
 
وکلای مهدی‌ هاشمی در دادگاه انقلاب


شنیده شد که وکلای مهدی‌ هاشمی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران حاضر شدند. ایسنا نوشت؛  سیدمحمود علیزاده طباطبایی و سیدوحید ابوالمعالی صبح دیروز برای پیگیری پرونده موکل خود در دادگاه انقلاب حضور پیدا کردند. علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری دادگاه تجدیدنظر و آخرین وضعیت پرونده موکلش، گفت: دادگاه تجدیدنظر الزاماً جلسه‌ای برگزار نمی‌کند بلکه نسبت به پرونده تصمیم می‌گیرد. وی افزود: ما لوایح خود را به دادگاه ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیم دادگاه تجدیدنظر هستیم.

** ایران

توزیع اطلاعیه مشکوک




تأسف «اینستاگرام»  بابت یک تصمیم اشتباه



سلاح متفاوت ایران در نبرد با داعش



دردسرهای پخش مستقیم



** شرق

روحانی: پول کثیف مخرب اقتصاد ملی است 


شرق: نزدیک به یک‌ماه‌و نیم پس از اینکه وزیر کشور در صحن علنی مجلس از برخی برداشت‌ها از سخنانش در مورد «پول کثیف» عذرخواهی کرد، رئیس‌جمهوری در این خصوص صحبت کرد؛ البته نه مثل «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» در مورد نقش این پول‌ها در صحنه سیاست. به گزارش «ایرنا» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در جلسه هیأت دولت، پول کثیف را که حاصل فعالیت‌هایی از قبیل تجارت مواد مخدر، قاچاق، ارتشا و رانت است، مخرب اقتصاد ملی دانست. او اظهار امیدواری کرد که در پرتو سیاست دولت در مورد شفاف‌سازی مقررات و معاملات، زمینه‌های رشد پول‌شویی از‌بین برود. اوایل اسفندماه سال گذشته وزیر کشور از احتمال ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست سخن گفت که واکنش‌های زیادی در پی داشت. نهایتا ششم اردیبهشت‌ماه امسال «رحمانی‌فضلی» برای توضیح در مورد سخنانش راهی بهارستان شد که پس از عذرخواهی در مورد صحبت‌هایش، صحن علنی مجلس را ترک کرد. البته او پیش از آن درخواست کرده بود جلسه به صورت غیرعلنی باشد.


رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت ادامه داد: «متأسفانه تحریم‌های بانکی در مورد ایران، زمینه تجارت غیررسمی را تقویت کرد که در مواردی برای توجیه پول‌شویی به کار رفته است». روحانی افزود: «سیستم بانکی باید برای فعالیت‌های رسمی و قانونی امنیت کامل را برقرار كند و محرم اطلاعات مردم باشد و برای فعالیت‌های غیرقانونی به‌شدت ناامن باشد، به‌گونه‌ای‌که هیچ‌کس نتواند از سیستم بانکی برای پول‌شویی سوءاستفاده کند». او دستگاه‌های اقتصادی کشور را به تبادل اطلاعات با یکدیگر برای توفیق بیشتر در امر مبارزه با پول‌شویی توصیه کرد. روحانی، همکاری دولت و قوه قضائیه را در این امر خطیر ضروری دانست و بر تسریع در مراحل تصویب لایحه پول‌شویی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد. پیش از سخنان روحانی، «علی طیب‌نیا» وزیر اقتصاد، گزارشی از اقدامات وزارت متبوعش درخصوص «مبارزه با پول‌شویی» ارائه کرد.

علی مطهری خطاب به کوچک‌زاده: سیره دوگانه شما قابل توجیه نیست


شرق: علی مطهری جواب سؤالات اینستاگرامی مهدی کوچک‌زاده در اعتراض به پوشش یکی از زنان هیأت پارلمانی اروپا را در اينستاگرام داد. او کوچک‌زاده را به داشتن سیاست یک‌بام‌ودوهوا متهم کرده است. مطهری با تشکر از کوچک‌زاده در توجه و حساسیت نسبت به این ‌گونه موضوعات نوشته است: «قطعا در این قضیه تشریفات مجلس مقصر بوده است و بهتر بود روابط‌عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی می‌کرد و هنوز هم دیر نشده است. اما این توجهات و حساسیت‌ها را در زمان دولت پیشین نداشتید یا بسیار کم داشتید. در آن دولت، مشابه این اتفاق و بدتر از آن رخ داد یا مکتب ایران و بازگشت به ایران باستان را ترویج می‌کردند و امثال شما سکوت می‌کردید ولی امروز به‌حق انتقاد می‌کنید. این سیره دوگانه و یک‌بام‌ودوهوا قابل توجیه نیست».


تأکید دوباره آمانو بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران


ایرنا: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تأکید دوباره بر نبود هرگونه انحراف در تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران گفت: اجرای پروتکل الحاقی باعث تقویت و افزایش توانایی‌های آژانس برای ارائه تضمین معتبر درباره عدم وجود هرگونه انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده این کشور می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    این دولت کدام کارش به نتیجه رسیده که مسکنش به نتیجه برسد ؟!!!!!!!!!!
  • رحمن ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    تأکید دوباره آمانو بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران. این چه دروغی است که می نویسید همین دیشب در اخبار ایران اعلام کرد که آمانو گفته نمی تواند تضمین کند ایران برنامه هسته ای برای ساخت بمب نداشته باشد کمی دقت کنید بروز نیستید و یا خودتان را دلشاد می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس