روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز خبری بر بازداشت حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد و احتمالاً بازداشت دیگر یاران رییس‌جمهور دهم آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.
*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز خبری بر بازداشت حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد و احتمالاً بازداشت دیگر یاران رییس‌جمهور دهم آغاز کردند.

از سوی دیگر اصلاح‌طلبان برای سرپوش نهادن به گسست و اختلاف عمیق در لایه اصلی جریان خود پس از تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان از سوی طیفی خاص و انحصارطلب که با ابراز تردید تشکیل از سوی افرادی مانند حسین مرعشی روبه‌رو شد؛ به دلیل دیگری برای فرار از واقعیت اشاره کردند آنان اختلاف میان جریان اصلاحات را اقدام جنگ روانی سه لایه اصولگرایان برای تصاحب کرسی‌های مجلس دهم دانستند. به نظر می‌رسد دامنه اختلافات در رأس بدنه اصلاح‌طلبان به حدی رسیده است که آنان برای مخفی کردن آن دستاویز هر مؤلفه ذهنی بشوند و حتی دنبال «مقصر» از جناح رقیب باشند.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «تأکید دوباره بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران» و «معاون اجرایی احمدی‌نژاد هم بازداشت شد» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونی· ناامیدی از انتشار فکت شیت؛ آغاز صف‌آرایی خیابانی

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری بدون اشاره به وعده انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مدعی است که منتقدان مذاکرات زیر شبح تهدید پس از ناامیدی از انتشار آن رویکرد انتقادی خود را تغییر داده‌اند و تجمعات خیابانی را برای ابراز اعتراض خود انتخاب کرده‌اند.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در همین راستا نوشت «اکنون‌که دلواپسان هسته‌ای از بهانه فکت شیت ناامید شده‌اند و جریان مطابق میلشان نبوده، موج جدید تحرکات خود را در خیابان‌ها آغاز کرده‌اند. کمتر از سه هفته تا پایان ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 باقی است. باوجود خبرهای نسبتاً خوب مذاکرات، حاشیه‌های این ماجرای سیاسی تمامی ندارد؛ حاشیه‌ها و تحرکاتی که به نام «دلواپسی» در شهرهای مختلف برگزارشده که بهانه این دلواپسی‌ها همان راهکارهای دست‌یافته شده در مذاکرات لوزان است. به گزارش ایلنا؛ مدتی است که دیگر می‌توان از مجلسی‌هایی گفت که در خیابان به جمع دلواپسان می‌پیوندند. برخی نمایندگان بودند که در قم و مشهد به جمع تجمع‌های کف خیابان پیوستند چه در مجلس و چه در خیابان‌ها خود را برای رویارویی با توافق نهایی آماده می‌کنند تا از هم‌اکنون بگویند نتیجه مذاکرات مشخص است؛ نتیجه از همین‌الان «بد» است.

روزی که ظریف و عراقچی برای ارائه آخرین وضعیت پرونده به مجلس رفته بودند، کسی گمان نمی‌کرد جلسه‌ای که با شعارهای حمایت گونه از ظریف آغاز شده بود، این‌گونه ناهمخوان به ماجرایی در مجلس ختم شود. مهدی کوچک‌زاده مرد مخالفت‌های بی‌شمار با دولت و البته شخص ظریف، رخ‌به‌رخ آقای وزیر ایستاد؛ تند هجمه گفت و عاقبت هم وزیر را خائن خواند. هنوز ظریف و عراقچی پایشان را از مجلس بیرون نگذاشته بودند که محمدجواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اصولگرا گفت که عراقچی در مجلس گفته که ایران در مذاکرات هسته‌ای، بازرسی از مراکز نظامی را پذیرفته است. این مسئله آن‌قدر برای عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعجب‌آور بود که به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت، جز آنکه آقای کریمی قدوسی و آن خبرگزاری را به خداوند بزرگ واگذار نمود چه می‌توان کرد؟ حمید رسایی نیز دست‌نوشته‌ای از خود را خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه منتشر و سؤالی را از او پرسید. این نماینده مجلس نوشت: «معاون شما آقای عراقچی امروز در مجلس گفت که توافق هسته‌ای منوط به پذیرش پروتکل الحاقی است درحالی‌که بعد از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط دولت اصلاحات و عهدشکنی غربی‌ها، مجلس هفتم طی مصوبه‌ای اقدام داوطلبانه را منع کرد، پس اقدام داوطلبانه شما غیرقانونی است. پس اگر توافق شما منوط به پذیرش پروتکل است چرا از اول مذاکرات را از مجلس پنهان کردید؟» انتشار جزئیات مکالمات صحن غیرعلنی مجلس اقدامات رسایی اما به این متوقف نماند. روز بعدازاین ماجرا به انتشار جزئیات مکالمات صحن غیرعلنی مجلس پرداخت.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی مدعی بود که این متن از روی فایل صوتی سخنان عراقچی در جلسه غیرعلنی نوشته شده است؛ سخنانی درباره پذیرش پروتکل الحاقی و بازرسی از مراکز نظامی. اقدامی که خلاف قانون اساسی، قانون مطبوعات و آئین‌نامه داخلی مجلس بود.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «دومینوی بازداشتی‌ها» و «مقصد: ایران؛ پس از 10 سال» اختصاص داد.

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونی· لاریجانی در مقابل عمل انجام‌شده قرارگرفته است

پس از موج نارضایتی به عدم رعایت قوانین دیپلماتیک از سوی هیئت پارلمان اروپا در هنگام دیدار با رییس مجلس، مهدی کوچک‌زاده در مطلبی اینستاگرامی به انتقاد از رفتار علی لاریجانی پرداخت و در قسمتی از آن خواهان موضع‌گیری علی مطهری شد.

علی مطهری برادر زن رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ اظهار داشت «آن‌طور که من تحقیق کردم خانم موردنظر در ملاقات هیات با آقای بروجردی روسری داشته و درنتیجه، آن قسمت‌هایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است پوشیده بوده است. بعدازاین جلسه به سرویس بهداشتی می‌رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه مانندی بر سر داشته است. افراد تشریفات باید به او تذکر می‌داده‌اند که این کار را نکرده‌اند. این‌که کار این خانم خصوصاً با توجه به این‌که اساساً لباس او هم مناسب جلسه ملاقات رسمی نبوده و ساک و کیفی هم بر دوش و دست دارد، عمدی بوده یا سهوی، روشن نیست. در بخشی از توضیحات مطهری آمده است: آقای لاریجانی، رییس مجلس در مقابل عمل انجام‌شده قرارگرفته و بعد از جلسه هم مسئولان مربوط را توبیخ کرده است. این‌که می‌فرمایید باید جلسه را ترک می‌کردند، با توجه به تبعات سیاسی آن درست به نظر نمی‌رسد. اصولاً ایشان نسبت به مسائل مربوط به عفاف حساس است و الاّ داماد ما نمی‌شد! اگر انتظار دارید که در بازگشت به منزل، از طرف همشیره با کفگیر و لنگه‌کفش مورد استقبال قرار گیرند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. وی در پایان خطاب به کوچک‌زاده افزوده است: این توجه و حساسیت شما قابل ستایش است اما این توجهات و حساسیت‌ها را در زمان دولت پیشین نداشتید و یا بسیار کم داشتید. در آن دولت، مشابه این اتفاق و بدتر از آن رخ داد یا مکتب ایران و بازگشت به ایران باستان را ترویج می‌کردند و امثال شما سکوت می‌کردید ولی امروز به‌حق انتقاد می‌کنید. این سیره دوگانه و یک بام و دوهوا قابل توجیه نیست.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «بازداشت معاون احمدی‌نژاد» و «برنده ناکام با آرزوهای ناتمام» اختصاص داده است.

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونی· جنگ روانی سه لایه علیه اصلاحات

گروه احزاب روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی دو پروژه همزمان اصول‌گرایان برای کسب مجلس آتی پرداخت؛ روزنامه اعتماد مدعی است که اصول‌گرایان از یک‌سو بر دود سفید وحدت در میان هم‌طیف‌های خود اصرار می‌کنند و از سوی دیگر در جنگ روایی سه لایه تکاپو برای زمین‌گیری اصلاحات را برنامه‌ریزی کرده‌اند. روزنامه‌نگار اعتماد بدون اشاره به دلیل اختلافات بنیادین در بدنه اصلاحات، آن را فضاسازی جنگ روانی اصول‌گرایان پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دانست و در تبیین سه لایه جنگ روانی اصولگرایان از موارد «1. اختلاف عارف با روحانی و قهر با اصلاح‌طلبان 2. اختلاف شوراهای مشورتی و هماهنگی 3. دفاع از تشکل‌های نو اصلاح‌طلب» نام برد.

گروه احزاب روزنامه اعتماد پیرامون جنگ روانی اصولگرایان برای اختلاف شورای مشورتی و شورای هماهنگی نوشت«سال ۹۱ که شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات کار خود را آغاز کرد جریان مخالف اصلاحات تلاش کرد تا آن را تشکلی فراتر از اصلاحات و با رویکرد انحصارگرایی معرفی کند. شرایط آن روز اصلاح‌طلبان به‌قدری صعب و پیچیده بود که این ابتکار عمل با هیچ واکنش منفی روبه‌رو نشد و عملاً پروژه انتخابات توسط این شورا مدیریت و به نتیجه رسید. درعین‌حال پروژه انتخابات شورای شهر به شورای هماهنگی سپرده شد. پروژه‌ای که با وقوع یک اتفاق قابل‌پیشگیری در انتخاب کاندیداها و بستن لیست، شورای شهر و شهرداری تهران را تقدیم رقیب کرد.

عبور از سال‌های سخت ۸۸ تا ۹۲ و فعالیت جدی‌تر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باعث شد تا دبیران برخی احزاب عضو خواستار سپرده شدن پروژه انتخابات مجلس به شورای هماهنگی شوند. این خواسته با استقبال گسترده اصولگرایان مواجه شد. بازتاب گسترده برخی اختلاف‌سلیقه‌ها و تحلیل‌های مبتنی بر القای اختلاف در این فاز همان هدفی بود که اصولگرایان را امیدوار به ایجاد شکاف در میان رقیب کرد؛ اما تدبیر اصلاح‌طلبان چیز دیگری بود. تشکیل شورای راهبردی انتخابات با حضور اعضای ارشد شورای هماهنگی و شورای مشورتی باعث شد کمتر کسی از درون اصلاحات ندای مخالف سر دهد. با جدی شدن فعالیت شورای راهبردی و تشکیل مجامع استانی برخی از فعالین حزبی اصلاح‌طلب دچار سوءتفاهم شدند. آن‌ها گمان می‌کردند شورای راهبردی قرار است جایگزین احزاب شود و کار اجرایی انجام دهد اما بلافاصله برگزاری جلسات توجیهی متعدد در دستور کار قرار گرفت. رسانه‌های اصولگرا در همین مدت اندک از رسانه‌ای شدن تشکیل شورای راهبردی تاکنون تلاش کم‌نظیری برای القای اختلاف به کار بستند اما در همین چند روز گذشته این جنگ روانی هم با ناکامی مواجه شد. معترضین به عملکرد شورای راهبردی پس‌ازآنکه متوجه شدند نقش احزاب در انتخاب کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه دچار هیچ خدشه‌ای نمی‌شود و اتفاقاً این بار قرار است کسی از تهران برای شهرستان‌ها تصمیم نگیرد سوءتفاهمات را رفع و بار دیگر بر یک‌صدایی و وحدت اصلاحات تأکید کردند»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «100 میلیارد دلار کجاست» و «عاقبت دولت پاکدستان» اختصاص داد.

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونی· یاران بازداشتی دولت دهم

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود در گزارشی به تخلفات اعضای دولت دهم با کنایه از سخنان محمود احمدی‌نژاد مبنی بر معرفی دولت خود با عبارت «دولت پاک‌دستان» پرداخت.

آمنه شیرافکن در راستا بازداشت بقایی نوشت «خبر بازداشت حمید بقایی تداعی ساده‌ای است از توالی فساد زنجیره‌ای در دولت‌های نهم و دهم؛ دولتی که به تأکید رئیسش بنا بود دولت پاکدستان باشد و درواقع به مسیری خلاف پاک دستی رفت و حالا انبوهی از پرونده‌های فساد و تخلف به یادگار گذاشته و ردیفی از اسامی مسئولان بازداشت‌شده که یکی‌درمیان در رسانه‌ها منتشر شود. کارنامه دولت عدالت محور محمود احمدی‌نژاد روزها از سوی قوه قضائیه ورق می‌خورد، چندی پیش محمدرضا رحیمی راهی اوین شد و حالا قرعه فال به نام حمید بقایی افتاده. البته بماند این‌که بسیاری از نزدیکان مشایی و بقایی از یکی، دو سال پیش راهی زندان شده و دوره‌های محکومیت را پشت سر گذاشتند؛ همان‌ها که به «حلقه انحرافی» معروف شده بودند. از اسامی و عنوان و نام‌ها گذشته، بسیاری پرونده‌های تخلف مالی؛ از ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی گرفته تا پرونده بابک زنجانی در همین دوره سیاسی اتفاق افتاده است. نکته عجیب‌تر اینکه امضای چهار وزیر احمدی‌نژاد نیز پای تأیید بابک زنجانی آمده و گویا سه نفر از این افراد تابه‌حال از سوی قوه قضائیه بازجویی شده‌اند. زنجانی به روایت یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهای اختصاصی با نمایندگان، خودش را آدم چند وزارتخانه معرفی کرده بود. نمره رفوزگی کارنامه تاریک محمود احمدی‌نژاد به این زودی‌ها تمامی ندارد و هر دم از این باغ بری می‌رسد. حالا خبر داغ این روزها، بازداشت حمید بقایی است؛ مردی که در دوره مدیریتش در سازمان میراث و مناطق آزاد کارنامه ضعیف و پر ابهامی از خود به‌جا گذاشت و جالب اینکه بسیاری از مدیران منصوب او پیش‌تر از او روانه زندان شده بودند؛ از معلم زبانش، گرفته تا بسیاری دیگر. در این گزارش بنا داریم روایت کوتاهی از یاران احمدی‌نژاد ارائه دهیم؛ آن‌ها که در چند سال گذشته، گذرشان به اوین افتاده یا اینکه پرونده تخلف و فسادشان در ردیف رسیدگی قضائی قرار دارد»

روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «حمید بقایی بازداشت شد» و «2 سال در جاده دلواپسی‌ها» اختصاص داد.

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونی· روحانی؛ دو سال بعد از پیروزی

روزنامه آرمان امروز پس از درج مصاحبه جعلی از عباس عبدی و عدم انتشار جوابیه وی در شرایط نامناسبی ازلحاظ شرایط حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به سر می‌برد؛ این روزنامه که در دوران انتخاب ریاست مجلس خبرگان نیز در کمال تعجب و ضعف اطلاعات سیاسی در معرفی آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عدم عضویت ایشان در تشکل‌های اصولگرا پرداخته بود.

نزدیک‌ترین روزنامه به خانواده آقای هاشمی در تحلیل دو سال حضور حجت‌الاسلام روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری ابتدا به بررسی شعارهای ایشان قبل از کامیابی در خرداد 92 پرداخت و سپس با ابراز موفق نسبی ایشان در افکار عمومی نوست«در خصوص مسئله امنیت و حریم خصوصی روحانی در سخنرانی‌های مختلفش مواضعی را اتخاذ کرده که باعث شده انتقادهایی از سوی طیف رقیب به او وارد شود. اردیبهشت‌ماه سال جاری وی در همایش فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود: امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه دو مقوله متفاوت است. روحانی از ابتدای زمان انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران، وعده داد منشور حقوق شهروندی را تدوین و اجرا کند. نیمه پاییز همان سال 92 یکی از وعده‌های انتخاباتی او درباره تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی، عملی شد. پیش‌نویس سندی با عنوان منشور حقوق شهروندی در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شد و دولت از مردم، صاحب‌نظران، حقوقدانان و دانشگاهیان خواست تا با ارائه پیشنهادها و راهکارهای اصلاحی، به غنای این منشور بیفزایند.

عده‌ای از دانشگاهیان و حقوقدانان در دفاع از این ایده رئیس‌جمهور گفتند در فضای عملی و رویه موجود در جامعه، حقوق شهروندی افراد، به فراموشی سپرده‌شده و نمی‌توان با تمسک به متون قانونی اجرا نشده، گفت که مردم دارای حقوق شهروندی هستند. آن‌ها با اذعان به کمی و کاستی‌های پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی، این‌طور موافقت خود را اعلام کردند که حضور رئیس‌جمهور برای تدوین و اجرای این سند، نشان می‌دهد بالاترین مقام قوه مجریه دغدغه حقوق ملت را دارد و باید این دغدغه را گرامی داشت، چون در دولت‌های نهم و دهم، نشانی از این دغدغه نبود. روحانی همچنین نهم خردادماه امسال در جمع فرمانداران و مسئولین وزارت کشور تأکید کرده بود: باید به تمام وعده‌هایمان که به مردم دادیم، عمل کنیم، اینکه عده‌ای آزادانه و به‌راحتی و بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می‌کنند، نشان می‌دهد که حتی منتقدان نیز به دولت اعتماد دارند و بیانگر این حقیقت است که مسیر ما مسیر درستی است. روحانی با بیان اینکه مردم از هیچ قوه‌ای به اندازه قوه مجریه به‌راحتی و بدون دغدغه و لکنت زبان انتقاد نمی‌کنند، گفت: هرگاه که بحث انتقاد از دولت و رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود، زبان‌ها باز می‌شود و گل از گل شکفته می‌شود، البته ما باید نقد شویم، زیرا دارای عصمت نیستیم.»

روزنامه ایران

یاران احمدی‌نژاد یک به یک در زندان/ عدم پاسخگویی آرمان هاشمی به جعل مصاحبه عبدی/ عدم برنامه اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات درونیروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «ترکیه در شوک شکست اردوغان» و «مدیران ارشد روحانی در عملیات بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی» اختصاص داد.

· توزیع اطلاعیه مشکوک

روزنامه دولتی ایران در صفحه سیاسی خود نسبت به توزیع اطلاعیه مشکوک ابراز نگرانی کرد و در همین راستا نوشت «منتظر حضور خونین امت حزب‌الله در 29 خرداد سال 94... در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی هستیم.» به گزارش «ایران»، این جملات آغازین اطلاعیه‌ای پرینت شده است که به‌صورت گسترده‌ای در تهران و به‌ویژه مناطق جنوبی و مرکزی پایتخت در حال توزیع است. تهیه‌کنندگان متن، هدف از فراخوان خود را «مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه و نهی از منکر مسئولین وزارت ورزش» اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    نوبت خود ایشان هم خواهد رسید
  • مسافر ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    انشاالله
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    قطعا. کافیست یک سفر همدان تکرار شود...
  • مسافر ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    فقط کافی است دروغ ها، فسادها، ریاکاری ها، قانون دور زدن ها و انحرافات باردیگر تکرار شود
  • مهدی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    سفر به همدان و استقبال هزاران نفری از دکتر احمدی نژاد چنین تبعاتی هم دارد راستی از مهدی هاشمی چه خبر
  • ناشناس ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    انشاءالله دیگه نوبت سران فتنه هم می رسد ...
  • مهدی از قم ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    یه بچه 29 ساله به اسم شهرام جزایری از اول تا اخر مجلس اصلاح طلب ششم را خرید هیچکدوم صداشون در نیومد حالا دارند هوچی گری در میارند
  • مهدی از قم ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    اگر یک هزارم از چیزهای که از سینیور و جونیور وجود دارد درمورد احمدی نژاد وجود داشت گوش فلک را کر میکردند.از این میسوزید که اصولگرای واقعی خطای ندیدید
  • مسافر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    قطعا احمدی نژاد اصولگرا نیست چه برسه واقعی باشه با اون همه اطرافیان فاسد، خودش رسما اعلام کرد من اصولگرا نیستم، احمدی نژاد طرفدار انحراف بود
  • ناشناس ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    مقام معظم رهبری : اسم آوردن از متهمین قبل از اثبات جرم یا اسم نیاوردن اما جوری بیان کردن که مثل اسم آوردن است اینها اشکال دارد ایراد دارد اینها ارتقاء قوه قضاییه و دستگاه قضایی کشور را یقینا"دچار اختلال میکند . ( سال 91 در دیدار با اعضاء قوه قضاییه )
  • ناشناس ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    از فساد عظیم کرسنت و استات اویل چه خبر ؟!
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد. هر چی بیشتر بد بگن ازت بیشتر میخوایمت.
  • عبدخدا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    یعنی چون اون اینکارو کرد پس دولت پاکدستانتان هم این کار رو باید بکنند؟ شما پیرو اصلاحاتید؟ دنباله رو اونهائید؟ یعنی چون اون زمان خلافکارها رو برخورد نکردند باهاشون ، الان باید جایزه بدن به کسائی کهشما دوسشون دارید؟
  • مهدی از قم ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    انحراف ساخته ذهن عالیجنابان بود برای تفرقه و ادم های احمق هم پیاده نظام عالیجنابان.و مسافر شما معیار اصولگرا بودن یا نبودن کسی نیستید
  • مسافر ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    احمق اون کسیه که به احمدی نژاد میگه اصولگرا، طرف خودش داره داد میزنه من اصولگرا نیستم حمقای جمع میگن تو اصولگرایی
  • مهدی از قم ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    مسافر اصولگرا بودن یعنی چی.پایبندی به اصول انقلاب اسلامی که همون اسلام ناب محمدی است یعنی چی؟؟؟دشمن اصولگرای که همون اومانیسم و لیبرالیسم و...یعنی چی؟؟؟؟قول میدم در مورد مبانی فلسفی هیچکدوم از این مفاهیم دو خط هم نتونی بنویسی.طبیعی است که شدت پایبندی به اصول در هر کسی متفاوت است.برای من جبهه پایداری از احمدی نژاد در پایبندی به اصول انقلاب خلوص بیشتری دارد و احمدی نژاد هم از خیلی های دیگه بهتر است.مشکل شما این است که یا سفید میبینید یا سیاه.اگر احمدی نژاد اشتباهی کرده ما که نباید خودزنی کنیم و باعث تفرقه بیشتر شویم و دشمن اصلی را گم کنیم.دشمن اصلی افرادی هستند که سعی در استحاله گفتمان انقلاب اسلامی و الهی اندیشی را دارند و قصد نهادینه کردن لیبرالیسم فلسفی و اقتصادی و فرهنگی را دارند
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    احمدی دوستت داریم عاشقتیم قربون اون مرامتیم بابا لوطی کجایی امان از جدایی
  • حسین ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    هرکس اشتباه کنه باید مجازات بشه، فرقی نمیکنه کی باشه؟ نگاه صفرو یکی هم اشتباهه، همه دولت ها یه اشتاباهاتی داشتند و در کنارش یه کاری خوبی هم کردند. سال هم دلیه و هم زبانیه . اینقدر نباید به هم بپریم. ما همه تو یک کشور زندگی میکنیم و با هکدیگه باید مشکلاتمونو حل کنیم.
  • مسعود ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    خودتونو زدین به اون راه
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    بیش از نیمی از مردم اصلا نمی دونند اصولگرا و اصلاح طلب کیا هستند . در کل فرق نمی کنه کی مسئول ، وکیل یا وزیره . هرکی خطا کرد باید مجازات بشه . تعلقات جناحی و حزبی مال روزنامه ها و انتخاباته . مردم رفاه و آسایش میخوان
  • کمال ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    اگر جلوی خیانت های گرفته نشود خیلی ازاین بدتر میشود به نظر من باید کسانی که به این مردم ومملکت خیانت میکند فقط اعدام کرد تادرسی بشود برای دیگران که دیگر به مردم این مملکت خیانت نکنند
  • محسن121 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    محاکمه سران فتنه هم لطفا اجرائی کنید مردم هم از اجرای قانون برای همه حمایت میکنند
  • reza ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام .خطاب به طرفداران احمدی نژاد و طرفداران اصلاخ طلبان،برادران عزیز مهم عزت مردم ایران و پیشرفت مبانی الهی است.شما عزیزان باید طرفدار حق باشید متاسفانه یک عده تشنه مقام و قدرت که گرایشات فرهنگ وارداتی دارند و دنبال منافع و متامع سیاسی هستند خیل جوانان عزیز ما را با قرار دادن روبروی همدیگر و از بین بردن ایران مقتدر هستند ولذا به عنوان یک هموطن خواهشمندم به اقتدار ایران اسلامی بیاندیشید و متحد باشید. و من التوفیق
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    چه ربطی داره؟جزایری فاسد بود ولی از بدنه دولت محسوب نمی شد نمونه های جزایری هم در دولت احمدی نژاد کم نبودند مثل خسروی که ده ها برابر اختلال مالی انجام داد و اعدام شد یقینا این جور آدم ها همیشه هستند ولی مشکل ما با فساد دولت مردانی مثل خاوری،رحیمی و بقایی است
  • ناشناس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    دکتر احمدی نژاد خودش و فرزندانش پاک پاک هستند و مثل بعضی ها که فرزندانشون در قراردادهای عظیم نفتی رشوه های میلیون دلاری دریافت کردند نیستن .
  • ناشناس ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    با چه مجوزی متهمی که هنوز جرمش اثبات نشده عکس و نامش تیتر این روزنامه های زنجیره ای شده است ؟!!
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    از دادگاه تجدید نظر جونیور و مفاسد کرسنت و استات اویل و توتال و فتنه 88 چه خبر ؟!
  • کاپیتان ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • محمد ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    ببینید عزیزان. آیا خداوند از اینطور رفتار و صحبت ما راضیه. آیا تاحالا از خودتون پرسیدید که یه روزی جواب تمامی حرفهایی رو که میزنید باید پس بدید. ما نه در بدنه هیچ دولتی بودیم و نه از ماجراها و اتفاقاتی که افتاده خبر داریم. بنابراین فقط می تونیم برحسب عملکردها و اینکه آیا میشد بهتر عمل بشه یا نه اظهار نظر کنیم.
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    اجر منفی دهنده با سنان بن انس
  • سیدمحسن ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    حتمااقای بقایی جرمی مرکب شده اندکه دستگاه قضایی ایشان رابازداشت کرداندوبی دلیل که نیست،بعداشم چه ربطی به احمدنژادداره، تویک خانواده چهارنفرپدرازکارهای پسرخانواده خبرنداره چه برسه به این اقا
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    سران فتنه را هم در لیست داشته باشیم..............
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    خداوند وقتی میخواد کسی رو از نعمتی محروم کنه اول عقل رو ازش دریغ میکنه عزیز جان!!!
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    آورین!! آورین!! نداری راحتی!!!
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    هیچی فعلا که یکی از متهمانش وزیر شده!
  • جود ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    ای جانم گل گفتی،اگه تابه حال خیلی زیاد طرفداردکتراحمدی نزادنبودم،بااین کارایی که دارن علیه ش میکنن یقین پیداکردم که برحقه،زنده باد دکتراحمدی نزاد
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    و لابد حق کاندید مورد نظر شماست!
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    آقای احمدی نژاد مردمی هر چی بگن بیشتر و بیشتر دوستت داریم، بخاطر اقتدارت مقابل ظلم زورگویان
  • یار غریب ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    درود به سایت آزاد اندیش مشرق به خاطر داشتن ۸۳ نظر غیر قابل انتشار در یک صفحه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس