کد خبر 426117
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح در مورد علت عدم همراهی سروش رفیعی با تیم ملی فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با ازبکستان فردا ایران را به مقصد تاشکند ترک می کند و پس از این دیدار نیز تیم ملی ایران برای برگزاری اولین دیدار خود از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه راهی ترکمنستان خواهد شد.

تیم ملی در حالی این دو رقابت بین المللی را پیش روی خود دارد که هنوز این تیم با مشکل سربازانی که کارت هایشان ابطال شده مواجه بوده و دردسر وجود چنین بازیکنانی همچنان از جام ملت های آسیا 2015 و با حضور بازیکنانی مانند مهرداد پولادی و سروش رفیعی گریبان این تیم را گرفته با این توضیح که بعد از این رقابت ها پولادی هرگز به ایران بازنگشت و رفیعی هم بنابر ادعای یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح با وجود تعیین زمان اعزام، هنوز خود را به یگان خدمتی اش برای سپری کردن دوران مقدس سربازی معرفی نکرده است.

در این بین طی چند روز گذشته رایزنی هایی برای حضور رفیعی برای همراهی او با تیم ملی انجام شد که البته تا صبح امروز این رایزنی ها هیچ نتیجه ای نداشته است و همانطور که مهدی تاج نیز اعلام کرد بسیار بعید است رفیعی بتواند در سفر پیش رو تیم ملی را همراهی کند. هرچند که در ایران تکلیف بسیاری از مسائل مختلف در دقیقه 90 و حتی وقت های اضافه مشخص می شود و شاید این بار هم رفیعی بتواند با بندها و تبصره های خاص در دقایق پایانی مجوز همراهی تیم ملی را کسب کند.

 
**ضربه ای که پولادی به اعتماد مسئولان وارد کرد

با نگاهی گذرا به گذشته به خوبی می توان فهمید که عدم بازگشت پولادی به ایران پس از جام ملت های آسیا چه ضربه جبران ناپذیری به این دسته از بازیکنان که کارت هایشان ابطال شده و یا هنوز برای خدمت سربازی خود نعیین تکلیف نکرده اند زده است و مهم تر از آن این اقدام او چه ضربه مهلکی بر باور و اعتماد مسئولان ذیربط این موضوع از جمله مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه فرود آورده است.

پولادی کار سایر سربازان را هم خراب کرده و چه بسا امروز رفیعی، بازیکن خوش آتیه و تکنیکی تیم ملی پاسوز پولادی شده باشد و به طور حتم دلیل مخالفت سفت و سخت نظام وظیفه برای اعلام موافقت همراهی رفیعی با تیم ملی نیز می تواند همین موضوع باشد و لاغیر، چراکه اگر پولادی بازگشته بود شاید می شد حداقل برای موفقیت و سربلندی تیم ملی با دیده اغماض با این گونه مسائل برخورد کرد.

**پای وزارت ورزش وسط است


زمانی که تمام دستگاه فوتبالی و حتی ورزشی کشور برای همراهی پولادی با تیم ملی در جام مت های آسیا بسیج شده بودند و حتی روزی که وزیر ورزش برای گرو گذاشتن ریشش و دادن ضمانت لازم برای همراهی پولادی با تیم ملی در جام ملت های آسیا 2015 استرالیا به شرط بازگشت این بازیکن بعد از این رقابت ها به نزد مسئولان ستادکل و سازمان نظام وظیفه رفت، هیچگاه به سرنوشت این موضوع فکر نکرده و هیچگاه این تعداد مقام مسئول با خود نیاندیشیدند که در صورتی که بازگشتی از سوی پولادی در کار نباشد، تکلیف چه خواهد بود و این کارها و اقدامات آنها در صورتی که فرجام ناخوشایندی داشته باشد، چه عواقبی را به همراه خواهد داشت.

با این حساب به نظر می رسد در ماجرایی که پیش آمده پای وزارت ورزش هم به خاطر ضمانت هایی که بابت بازگشت پولادی داده در میان است و در این بین ستادکل نیروهای مسلح بیشتر نسبت به این موضوع حساس شده است تا قول هایی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال بابت بازگشت بازیکنان سرباز به ایران به این نهاد داده شده است؛ قول های مردانه ای که البته خیلی هم مردانه نبودند!

**خیلی بد است که پولادی همه را سرکار گذاشت!

یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح در مورد مشکل به وجود آمده برای سروش رفیعی و اینکه آیا این مشکل تا زمان اعزام تیم ملی به ازبکستان حل خواهد شد یا خیر، گفت: قرار شد تا دیگر به این موارد دامن نزنیم. حتی روز گذشته کفاشیان با من تماس گرفت و من به او گفتم به هیچ عنوان به آنهایی که به سربازی نیامده‌اند اجازه داده نمی‌شود تا به تیم ملی خدمت کنند.

وی در مورد اینکه تکلیف آنهایی که در مورد خدمت سربازی اقدام کرده‌اند چه می شود، گفت: قرار بود از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این خصوص به ستاد کل درخواست داده شود مبنی براینکه تیم ملی به چه افرادی نیازمند است که این درخواست تا امروز برای ما نیامده است. فقط تنها کسی که نامش مطرح بود، سروش رفیعی است که او هم برای سربازی تعیین تکلیف نکرده و غایب به شمار می‌رود و تا زمانی هم که غایب باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند در تیم ملی یا لیگ بازی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرار شد به این موضوعات پرداخته نشود تا حساسیتی در مورد آن به وجود نیاید در مورد این ادعای رفیعی که از سربازی معاف شده است، گفت: حقیقتاً اینطور نیست. شخصاً این موضوع را پیگیری کردم و با اینکه زمان اعزام مشخص بود و به او نیز ابلاغ شده بود اما خودش را طی 6 ماه اخیر معرفی نکرده با این بهانه که می‌خواهد معاف شود اما معافی شامل حال او نمی‌شود.

وی تصریح کرد: آیا پولادی به تعهداتش عمل کرد؟ وزیر ورزش و حراست این وزارتخانه در مورد پولادی با بنده صحبت کردند و حتی کفاشیان قول مردانه داد که پولادی را پس از بازی برمی‌گرداند اما من بارها مصاحبه کردم و گفتم امیدوارم آقایان به وعده خود عمل کنند اما آقای پولادی به ایران آمد؟ چقدر بد است که یک جوان همه را سرکار بگذارد. رفیعی هم مثل پولادی، اگر اجازه بدهیم یعنی به خدمت سربازی دهن کجی کرده ایم، آقایانی که قول دادند، چرا پولادی برنگشت؟ ما حتی برای رفیعی هم تاریخ اعزام مشخص کردیم و از نظر سیستم نیروهای مسلح و نظام وظیفه او غایب است و من خودم این موضوع را بررسی کردم.

این مقام مسئول تصریح کرد: حسنی‌خو به من گفت که به پیروانی تذکر داده‌ام که چرا مصاحبه کرده و اعلام کرده که می‌خواهیم بحث رفیعی را پیگیری کنیم تا حل شود. او یادآور شد که شخصاً به فدراسیون فوتبال گوشزد کرده تا بازیکنان تعیین تکلیف نکرده باشند و به سربازی نرفته باشند، حق ندارند کارهای‌شان را پیگیری کنند اما باز هم به این مسائل دامن می‌زنند. پس ببینید وزارت ورزش هم خودش حرف ما را دنبال می‌کند. مگر فوتبالیست‌ها فرقی با سایر ورزشکاران دارند. مگر غفور بهترین بازیکن والیبال ما نبود چرا او باید به سربازی بیاید و تعیین تکلیف کند اما فوتبالیست‌ها انگار تخم دو زرده می‌کنند و این خیلی بد است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    اقای اجنبی راحت داره تمام قوانینمون رو زیر پا میذاره کلی هم پول ازمون میگیره اخرشم یه چهارمی تو گروه چهار نفره برامون اورد و یه مقام ششمی تو اسیا و باختن به تبم ملی کشور جنگ زده عراق که حتی لیگ نداره. واقعا فکر میکنید با این شیوه فوتبال بازب کردن تبم ملی میتونه قهرمان اسیا شه؟ اگه میخاید بگید مشکل ریشه ایه جواب من اینه چرا اینهمه هزینه کنیم برای مربی وقتی میدونیم مشکل ریشه ای داریم؟ چرا انقدر باج بدیم؟ اخرش هم میخواد بره بگه ایرانیا نگذاشتن من کار کنم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس