کد خبر 426103
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشستی در سرزمین‌های اشغالی، هنگام دفاع از مفاد توافقنامه هسته‌ای احتمالی ایران با انتقاد حضار مواجه شد.

به گزارش مشرق، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس سالانه جروزالم‌پست هنگام دفاع از مفاد توافقنامه هسته‌ای با ایران با انتقاد شدید حضار روبرو شد و حاضران او را هو کردند.

به گزارش هیل، وزیر خزانه‌داری امریکا گفت: «فقط از شما می‌خواهم گوش کنید، همان طور که ما به شما گوش می‌کنیم.»

گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست حاکی است انتقاد شهرک‌نشین‌ها هنگامی آغاز شد که «لو» با آوردن نام رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او به امنیت اسرائیل متعهد است.

«جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این نشست بار دیگر بر بازرسی‌های دلبخواه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اماکن نظامی ایران که مورد انتقاد کارشناسان مستقل بین‌المللی هم قرار دارد تأکید کرد.

وی که در نشستی به میزبانی روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» سخنرانی می‌کرد، گفت توافق هسته‌ای باید شامل «نظارت‌های قدرتمند بوده و اجازه دهد آژانس از هر مکان و در هر زمانی دلیلی داشت، بازرسی انجام دهد.»

لو با بیان اینکه تحریم‌ها تنها ابزاری برای رسیدن به یک نتیجه بوده‌اند، بار دیگر گفت در صورت نقض توافق، تحریم‌ها به سرعت بازمی‌گردند. وی در مورد مناقشه بر سر مکانیزم «بازگشت آنی تحریم‌ها»، گفت: «اجازه نمی‌دهیم یکی از اعضای شورای امنیت از جمله روسیه یا چین، بتواند بازگشت (تحریم‌ها) را وتو کند.»

این مقام ارشد دولت آمریکا افزود: «ما هم این نگرانی را داریم که ممکن است ایران از پولی که به دلیل کاهش تحریم‌ها کسب می‌کند، برای حمایت از تروریسم استفاده کند.»

وی افزود: «این تصور که اقتصاد ایران بلافاصله (پس از توافق) احیا می‌شود، افسانه‌ای بیش نیست. این امر زمان می‌برد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس