کد خبر 425957
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه بعدی رئیس موساد آغاز شده و شانس سه نفر از بین افراد دیگر بیشتر است.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا فرآیند انتخاب رئیس آتی موساد را از میان سه گزینه آغاز کرده است. رئیس بعدی موساد که جایگزین «تامیر پاردو» خواهد شد از میان این افراد انتخاب می‌شود: «رام بن باراک» (مدیر کل وزارت اطلاعات)، «یوسی کوهن» (مشاور امنیت داخلی نتانیاهو) و معاون فعلی ریاست موساد. نام دیگری که گمانه‌زنی‌ها درمورد آن آغاز شده است «آمیر اشل»، فرمانده نیروی هوایی است که به زودی بازنشسته خواهد شد.

با اینحال این مورد تنها تغییر مورد انتظار در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نیست. به زودی رئیس واحد عملیات‌های ویژه کایسری سمت معاونت ریاست موساد را برعهده خواهد گرفت. وی سومین معاونی است که پاردو از ژانویه 2011 که به این سمت انتخاب شده داشته است و با توجه به اینکه پاردو خود طی چند ماه این منصب را رها خواهد کرد این مسئله بسیار عجیب‌‌تر است.

سه نامزد اصلی جانشینی پاردو مراحل پیشرفت شغلی خود را در داخل موساد طی کرده‌اند. رامی بن باراک در واحد نیروهای دفاعی اسرائیل خدمت خود را انجام داد و سپس وارد بخش "کشت" در سازمان جاسوسی موساد شد، بخشی که مسئولیت ردیابی، ورود به تاسیسات و جمع‌آوری اطلاعات را دارد.

بن باراک شاگرد پرادو به شمار می‌رود. در سال 2010 میر داگان ( رئیس وقت موساد) او را به عنوان معاون خود برگزید و در سال جاری میلادی نیز وی  توسط یوال اشتاینیتز به عنوان مدیر کل وزارت امور راهبردی و اطلاعاتی انتخاب شد.

دومین نامزد یوسی کوهن نام دارد که به عنوان رئیس یکی ازبخش‌های جدید موساد خدمت کرد و "جایزه امنیت اسرائیل" را برای عملیات تحت مدیریت خود تصاحب کرد. کوهن بعدها به عنوان رئیس "بخش تزومت" موساد انتخاب شد. در آگوست 2013 وی توسط نتانیاهو  به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب شد و از آن زمان به عنوان یکی از افراد نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد. معاون کنونی رئیس موساد در "بخش کشت" ارتقاء رتبه یافت و به عنوان رئیس بخش فن‌آوری موساد فعالیت کرد. به نظر می‌رسد که وی مسئول پیشرفتهای ایجاد شده در عرصه فن‌آوری باشد.

آمیر اشل نامی است که  که اخیرا در اطراف نتانیاهو بسیار شنیده می‌شود. درصورت صحت گزارشات منتشر شده درباره حملات اسرائیل به لبنان و سوریه، اشل مسئولیت مدیریت عملیات را بر عهده داشت و درعین حال همکاری نزدیکی با نهادهای اطلاعاتی داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس