در برخورد خارج از عرف دیپلماتیک نمایندگان غربی در قبال مسئولان کشورمان این سئوال بوجود می‌آید که تجاهل دیپلماتیک این افراد تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا این افراد در قبال مسئولان دیگر کشورها نیز چنین تجاهل می‌کنند و از سوی دیگر این تجاهل در رفتار دیگر مانند دیدار با فعالان فتنه قابل تکرار نیست؟

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویرگروه سیاسی مشرق – حضور هیئت نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا در کشورمان و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی که در آن نمایندگان اروپایی برخی از موارد دیپلماتیک را رعایت نکردند، انتقاد برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای را نسبت به این موضوع برانگیخته است.

اعضای هیئت هشت‌نفره پارلمان اروپا که صبح شنبه به‌منظور رایزنی با رئیس و نمایندگان مجلس ایران وارد تهران شدند، با علی لاریجانی و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دیدار کردند. حمایت از مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب و اعلام مجدد تمایل پارلمان اروپا برای تأسیس دفتر نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران، از مهم‌ترین محورهای این رایزنی‌ها بود. اما موضوع رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک غربی‌ها در کشورمان که مسبوق به سابقه است و تنها به پوشش آن‌ها خلاصه نمی‌شود، تأسیس دفتر نمایندگی اروپا در کشورمان را با سؤالات مهمی همراه کرده است.

با نگاهی به سابقه حضور هیئت‌های پارلمانی اروپایی در کشورمان و تحرکات سیاسی آنان این نگرانی‌ها منطقی به نظر می‌رسد. در همین رابطه، در بهمن‌ماه سال 1392 بود که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران آمد تا دیداری با مسئولان کشورمان داشته باشد. اما در میان این ملاقات‌ها، هیئت پارلمانی اروپا که قرار بود با مسئولین و شخصیت‌هایی باشد، ناگهان ملاقاتی سرزده در وزارت خارجه یونان صورت گرفت.

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر
دیدار ظریف و تاریا کرونبرگ رئیس هیئت پارلمانی اروپا

ملاقات این هیئت با دو تن از محکومان فتنه ۸۸ در کشورمان و اهدای جایزه ساخاروف چیزی نبود که از چشم رسانه‌ها پنهان بماند و حتی «تاریا کرونبرگ»، رئیس هیئت پارلمانی اروپا در یک نشست خبری به این نکته نیز اشاره می‌کند که این دیدار، مهم‌ترین دیدار این هیئت در تهران بوده است.[1] در همین زمینه عملکرد ضعیف مقامات مسئول مورد انتقاد شدید برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت اما کار از کار گذشته بود.

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر
اعطای جایزه ساخاروف به فعالان فتنه سال 88

البته حضور نمایندگان و سیاسیون غربی به همین موارد ختم نمی‌شود. درست یکسال بعد از سفر هیئت اروپایی، حضور «کلودیا روت» نایب رییس مجلس و عضو حزب سبزهای آلمان در کشورمان بحث‌برانگیز شد. اعضای حزب سبز آلمان که برگزاری کنفرانس ضد ایرانی برلین را در کارنامه خود دارند، برای دیدار با فتنه گران و برخی از اعضای فعال فتنه در این سفر برنامه‌ریزی کرده بودند. در همین رابطه کلودیا روت بعد از سفر به ایران و با دهن کجی سیاسی با ترسیم فضای محدود و سیاهی از کشورمان به دویچه وله فارسی نسبت به عدم اجازه برای دیدار با سران فتنه ابراز ناراحتی می‌کند.[2]

اسلاتری یکی از نمایندگان غربی است که در بهمن‌ماه سال 93 به کشورمان سفر کرده است که البته سفر وی چندان حساسیت‌برانگیز نشد. در همین رابطه، جیم اسلاتری ۶۶ ساله و نماینده سابق کنگره آمریکا در سخنانی در شورای آتلانتیک، ضمن اشاره به سفر دسامبر خود به ایران، تأکید کرد: میزبانان ایرانی به وی اطمینان داده‌اند که او نخستین نماینده آمریکایی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه به ایران دعوت‌شده است.

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر
تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر
بی‌احترامی تاریا کرونبرگ رئیس هیئت پارلمانی اروپا به هاشمی رفسنجانی

گرچه موضوع ارتباط با کشورهای مختلف از جمله اساس سیاست خارجی کشورمان است اما حضور نمایندگان و سیاسیون غربی بخصوص اروپایی همواره با شائبه‌ها و تحرکات سیاسی به‌ویژه در قالب دیدار با فتنه و حقوق بشر برای محکوم کردن کشورمان همراه بوده است.

در همین راستا وبگاه یورو ریپورتر، پیش از سفر هیئت پارلمان اروپا در گزارشی از قول «ریچارد هویت»‌ سخنگوی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به تشریح اهداف سفر هیئت پارلمانی به ایران پرداخته است. در این گزارش هدف از این سفر برپایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران و دیدار با فعالان مدنی و مسئولان حقوق بشر اعلام شده است.

حال با این تفاسیر حضور نمایندگان پارلمان اروپا در کشورمان با توجه به عدم رعایت برخی از موازین دیپلماتیک با شائبه‌های مختلفی همراه است و این مسئله را در اذهان عموم تداعی می‌کند که آیا نمایندگان غربی که اصول اولیه دیپلماتیک که نشان‌دهنده ارزش‌گذاری به‌طرف مقابل است را رعایت نمی‌کنند ، در دیگر افعال و رفتار سیاسی‌شان قائل به رعایت قوانین و عرف رایج دیپلماتیک هستند؟

ضمن اینکه متأسفانه عملکرد ضعیف مسئولان ذی‌ربط در دیدار روز شنبه هیئت پارلمان با رئیس مجلس و همچنین تحرکات خارج از عرف دیپلماتیک سابق نمایندگان غربی به این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر

در این رابطه، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی رفتار غیرمعقول نماینده غربی را غیر عامدانه دانسته اما متأسفانه با مرور برخی از تصاویر این دیدارها دیده می‌شد که این رفتار غیر دیپلماتیک در برخورد با برخی مسئولان ایران به عرف دیپلماتیک اروپایی‌ها تبدیل‌شده است! این سؤال نیز به وجود می‌آید که آیا این رفتار غیرعامدانه در برخورد و دیدار این افراد با سران دیگر کشورها نیز اتفاق افتاده و افراد مذکور در این دیدارها هم به این شکل تجاهل کرده‌اند؟

تجاهل دیپلماتیک نمایندگانی اروپایی تا کجا ادامه دارد؟+تصاویر

با این شرایط به نظر می‌رسد مسئولان ذی‌ربط بایستی نه‌تنها در اصول اولیه دیپلماتیک بلکه در سایر موارد نیز با توجیه کردن طرف مقابل و همچنین مراقبت از رفتارهای شیطنت آمیز از بروز چنین مسائل تلخی که بعضاً عزت ملی کشورمان را خدشه‌دار می‌کند و بر ضد منافع کشورمان است، جلوگیری کنند. چنانچه در رفتار این کشورها با نمایندگان و دیپلمات‌های کشورمان نیز این مراقبت و این حساسیت را می‌توان شاهد بود.



[1] -http://www.tasnimnews.com/Home/Single/227907

[2] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/384276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    واقعا برای مسئولین مسلمان متاسفیم چرا کسی تذکرنمی دهد؟؟!!!
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    هیچ وقت در خیال هم فکر نمی‌کردم به چنین ننگی برسیم آری ننگ اگر سکته قلبی کنیم جا دارد!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    روحاني مچكريم با اين روابط ديپلماتيكت!!! متاسفم براي حيثيت ايران و ايراني!
  • حدحد ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    از ماست که به ماست اصن چه مرضیه که باید هی این اروپایی های ولد شبهه رو دعوت کنیم ؟ گور پدرشون یادتون رفته سال 88 همینا چطوری تو شیپور فتنه میدمیدند ؟ اههه ...
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    این نتیجه سر خم کردن جلوی غرب و ... کردن واسشونه ... بله بی احترامی به مقامات عالی کشور... ...
  • majid razi ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    وای تو این دو سال چقدر گذرنامه من عزت گرفته عزتش داره سر ریز میشه یکی یه گونی بده من عزتمو بریزم توش
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    این تجاهل نیست این تعمده، ننگه برای ملت ایران که نمایندگان خارجی اینطوری با مسئولانشان برخورد کنند خودمان باید برای خودمان ارزش قائل شویم. نمایندگان اروپا دارن تعمدا این رفتار رو تکرار می کنند؛ تحویل گرفتن فتنه گران و بی احترامی به مسئولین کاملا مشخصه
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    عزیز من، اینها به خاطر یک تحریمی که معلوم نیست بردارند یا نه، تا پای میز مذاکره و تسلیم شدن به مذاکره رفتن، حالا هم دارن زیر بار توافقی میرن که آنها رو راضی کنند، و همه عزت اسلامی ما رو زیر سوال ببرند، این لباس این خانوم که خیلی جزئیه در برابر این همه خفت.
  • کیان ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    روحانی دنبال صلح و دوستی و روابط نزدیک دیپلماتیکه، فقط همین، اسلام هم اگه باشه بد نیست، اگه نبود هم مهم نیست، رای مردم مهمتره.
  • تیک تاک ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    امام صادق ع فرموده اگر از برادر مومن خود کار اشتباهی دیدی آن را توجیه کن اما آیا دشمنان رو هم فرموده ؟ اینا اگه غیر عمدیه پس چرا در دیدار با نمایندگان اسراییل همه موارد رو رعایت می کنن ؟ خانومه که حسابی منشوریه؟!!1 مسئولین عزیز اینقدر منفعل نباشید آخه چقدر رو اعصاب ملت راه میرید؟
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    این تجاهل نیست این تعمده، ننگه برای ملت ایران که نمایندگان خارجی اینطوری با مسئولانشان برخورد کنند خودمان باید برای خودمان ارزش قائل شویم. نمایندگان اروپا دارن تعمدا این رفتار رو تکرار می کنند؛ تحویل گرفتن فتنه گران و بی احترامی به مسئولین کاملا مشخصه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خانومه سهویه آقاهه با کوله پشتی دیگه چیه مگه داره میره کوه؟ اینا خیلی بی شعورن پس که عرف دیپلماتیک رو نمی دونن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    از قدیم گفتن احترام هر کس دست خودشه این عکسها نشان تجاهل دیپلمتاتیک نمایندگان اروپا نیست بلکه نشان دهنده تسامح ماست
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    فکرکنم ایناتوراه توالت لازم شدن پیاده شدن کارشونو بکنن وبرن وگرنه تیپ هیچ دیپلمات مدعو به کشورها وملاقات اینجوری ندیدییییییم
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اینها مهم نیست - مهم دین و دنیای مردم است - مکارم اخلاقی است - عدالتو انصاف است - ظاهر فریبی نکنید - اینها همین طوری هستند که نشان می دهند - آیا سایت مشرق هم همین طوری است که نشان می دهد ؟ بسم الله - چقدر حقوق می گیرید ؟ چرا سانسور می کنید
  • حرف حساب ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    متاسفانه.... کاخ نشینا از این بهتر نمیشه .... براشون عادیه که واکنش خاصی نشون نمی دن
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    انفعال هم حدی داره به خدا، شماها اگه شخصاً عزت نفس ندارین خواهشا غرور ملت رو خدشه دار نکنین!
  • EHSAN ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    وقتی سیاست خارجه ما فقط بچسبن به لوزان و ژنو همین میشه که تمام بخش های سیاست خارجه ول می شه و هیچ کس هیچ نظارتی هم نمی کنه و
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    حالا اینا قراره چه گلی به سر ما بزنن ؟ اینها هم مثل آمریکاییها تو مذاکرات هدفشون تحقیر و تخفیف ایرانه آخرشم تفم کف دست اونایی که چششون به دست ایناست نمیندازن
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    البته دقت کنید که این مساله منحصر به اروپاییان نیست. بلکه اگر یادتان باشد در دیدارهای قبلی چند فرستاده زن از کشورهای آفریقایی هم حجاب به همین صورزت تمسخر شده بود و اگر یادتان باشد فرستاده های مرد هم با بی احترامی در مقابل وزیر خارجه ما نشستند در حالی که او ایستاده بود.
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خدا روشکر چقدر تو دنیا عزیز شدیم!!!! چقدر دارن بهمون احترام میذارن !!!! روحانی خیلییییی متشکرییییم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آقا عکس بیشتر میذاشتین استفاده میکردیم :D ولی بنده خدا ظریف بوجور قهوه ای شدش داشت به خودش میگفت : جواد به اعصابت مسلط باش اینم مثل قبلیاس عب نداره
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اصلا بهترین کار اینکه دور تا دور ایران را دیوار بکشید وروی دیوار هم سیم خوار دار نه کسی را راه بدین تو نه کسی بره بیرون قشنگ خودتون باشید و خودتون بعد بشینید بگید به به چه چه...!!!!!!
  • بنده خدا ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    در مواجهه حق و باطل برد- برد بی معنی است؛ حق یعنی نفی باطل. از شیطان اگه ب ظاهر خیری هم ناشی بشه قطعا پشت اون ی شر بزرگتر است دیگه بماند که ما ب ظاهر خیر و نفعی هم ندیدیم.؛ إن الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا(شیطان دشمن شماس پس شما نیز او را دشمن به حساب آورید)
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    کج فهمیت منو کشته ناشناس!!!!! تو هم تجاهل کن بهت میاد
  • سید ممد ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    چرا عکس امیر سابق قطر با احمدی نژاد نمیذاری که با دمپایی اومده بود ملاقات رسمی
  • سرباز کوچک رهبری بزرگ ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    یکی از خصلت های خوب رهبر انقلاب این است که شان و مقام و مرتبه خودش را می داند . به هر جائی نمی رود با هر کسی خوش و بش نمی کند و دیگران نمی توانند ایشان را در کارهای انجام شده و هر فضائی قرار دهند . در یکی از سفرها دکور و پرده درب ورودی را طوری کوتاه کرده بودند که وارد شونده عملا با تعظیم وارد می شد و ایشان موقع ورود با عصا پرده را بالا داده بود و با قامت ایستاده وارد شده بود . این چیزهای را خودباخته ها و خود کوچک بین ها و آنها که عزت اسلام برایشان مهم نیست نمی دانند و نمی توانند رعایت کنند . آخرین نمونه آن را در حرم امام و آوردن زیلو زیر پایشان در اعتراض به ریخت و پاش های ساخت و ساز حرم دیدید .
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    برا امثال تو که بدنیست میرید از ام آی سیکس حقوق مفت میگیرید برای همین کامنت نوشتنا
  • مرتضی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آقایون می توانستند به احترام خون شهدا با این خانم بی حجاب دیدار نکند ولی متاسفانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    او برد برد که می گفتند همین است . منظورشان بردن آبروی سی و چندساله کشور برد برد همه حیثیت ما را برد .
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    عکس دیدار آخری کوفی عنان با ولایتی را هم نشان بدهید که چطور دست توی جیب کرده بود و ولایتی هم متقابلا دست توی جیب کرد و جوابش را داد
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین بر این مسئولین مجلس که رعایت قانون حجاب را به همه ما ملت چقدر خوب آموزش می دهند. آفرین بر این مسئولینی که در عین اصولگرایی، اصلاح طلب تر از همه اصلاح طلبان هم هستند. آفرین بر این مسئولینی که چقدر زیبا و ستایش شدنی از خون شهدای انقلاب اسلامی دفاع می کنند. آفرین! صد آفرین!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    هپلی مگر اونها با ممانعت از حجاب دختران در مدارس پای روی اصول خودشان می گذارند . تو چرا اینقدر خودباخته هستی ؟
  • علی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    کار به جایی رسیده میان خونه ما میزنن تو گوشمون بعد ما بازم ......
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    از برکات دولت تدبیرو امید وبرگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی! جای تاسف داره که مقامات ارشد کشور باید دربرابر مقامات دست صدم اروپایی اینگونه تحقیر بشن
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با كوله پشتي اومده انگار ميخواهد بره پيكنيك بعد اقاي مشاور ميفرمايند غير عامدانه !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    احمدی نژاد هرچی بود اجازه این بی تربیتی ها را نمیداد. زیر آستین کتش پاره بود اما عزت داشت و اجازه نمود این بی حرمتی ها را نمیداد.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    راحت باش. بگو خفه شدیم از این همه عزت.
  • ناشناس ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اینها عمدا"با چنین سر و وضعی به ملاقات مسئولان ما میایند و قصد تمسخر دین و مذهب و تمسخر مسئولین ایران را دارند .
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خرعبلات مشرق و عقده های بعضی ار بیسوادان.......
  • ناشناس ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    باسلام .اینها به دنبال این مسأله هستند که دوباره مراکز خودشونو داخل ایران احیا کنند. پشت سر همه ی این ظواهر به ظاهر زیبا،سیاست های استکبار جهانی نهفته است. یکی از بزرگترین هنرهای انقلاب اسلامی این بود که به قول حضرت آقا عقبه ی اینها داخل مملکت ریشه کن شد وگرنه ملت ایران دوباره به دوران فلاکت و بدبختی بر می گشت. از مسئولین محترم خواهشمندیم در خصوص این مسائل به موقع و در همان ساعت ملاقات، جبهه گیری لازم رو انجام بدهند و حتی شده اونها رو مجبور به رعایت عرف لازم کنند و همیشه پیرو حق و حقیقت باشند.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    پس چی شد اون عزت ایرانی که باید به پاسپورت ها برگردد . اینوری که در محافل رسمی و سطوح بالا هم به شما توهین می کنند و هیچ نمی گوئید .
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم . خوب بود جمله ات را با بی سواد و بی شناسنامه و بزدل و تروسو لبو فروش و برو به جهنم و ... تکمیل می کردی
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    منطق نداری توهین می کنی؟؟ یه حرف حساب بدن
  • بی سواط ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    نظر مراجع در مورد این خفت در کشور خودمون چیه !!!!
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    حرف حساب میزنیم مشرق سانسور میکنی!! 200 نظر غیرقابل انتشار کم نیست!! حالا دیدی منطق رو کی نداره
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین بر شما! صد آفرین!
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    بزدل، بی شناسنامه، افراطی، عصر حجری، از جایی محدود تغذیه شوند، و بقیه را فراموش کردی!
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    هدف آنها عزت ملی ما است که آقا اینهمه روی آن تاکید دارند. اما کو آن آدمی که حرف اقا را بگیرد و عمل کند؟
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    یاد یه خاطره افتادم اونم تصویری اون اسیری که تو عراق به خبرنگار بی حجاب میگه باید حجاب داشته باشی تا باهات حرف بزنم و الان برای اینکه یه عده بیان ایران باید ازاد باشن .....
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    و اما آقای ولایتی. ایشان که اصلا معلوم نیست چرا رئیس جمهور نشدند. بنده هنوز هم نفمیدم ایشان حرف حسابش چیست؟ باید مذاکره کرد؟ نباید مذاکره کرد؟ می شود به شیطان بزرگ اعتماد کرد؟ نمی شود به شیطان اعتماد کرد؟ فقط از شعر خوانی ایشان خیلی خوشم می آید. متاسفانه همین :-(
  • مارال ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    از همشون بیشعورتر اون زنه کرونبرگه. پیرزن به خودش زحمت بلند شدن هم نمیده
  • حسین ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    رعایت قانون کشور میزبان جز اولین شروط حضور نمایندگان کشور میهمان و گشایش سفارت خانه هست چه برسه به دیدارها که نه تنها قانون بلکه عرف دیپلماتیک یک کشور باید رعایت بشه و حجاب نه تنها عرف بلکه قانون صریح کشور میزبان یعنی‌ ایران هست. این مسائلی‌ که اتفاق افتاده برای تشریفات وزارت خارجه نه کارآمدی که هیچ بلکه فاجعه هست و حداقل عکس‌العملی که باید اتفاقا بیفته تعویض مدیر کّل تشریفات وزارت خارجه هست. من اسم نیاوردم که نظر منتشر بشه پیگیری ماجرا به عهده رسانه‌‌ها از جمله مشرق نیوز هست.
  • تحقیر شده ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    زیلو را خوب آمدی. این اواخر یکی گفته که اگر آقا نبودند، الان "شیطان بزرگ" در نظریه خط امام (ره) تبدیل به فرشته وحی شده بود. آقا اینهمه می گوید "عزت ملی" و روی آن تاکید میکند، آنوقت آنزنک را می آورند توی مجلس تا به رئیس مجلس و مملکت ایران آنطوری اهانت می کنند، نفس هم از هیچ فردی بلند نمی شود. فقط یک آقایی برای ماله کشی گفته که ملاقات با آن خانم "از دور بوده" است. خودشون مسخره میکنند یا ملت رو؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    مشرق عکس امیر قطر که با دمپایی اومده بود دیدن احمدی نزاد را چاپ نکردی ......فکر میکردین کارت درسته ولی تو هم شیشه خورده داری!!!
  • ناشناس ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    شما ساکت آقای کیان. این مملکت اسلامیه.مشکل از شماهاست که چشم دیدن اسلام رو ندارین بی غیرتین.
  • تحقیر شده ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    برای اینکه آقای احمدی نژاد دیگر مسئولیت اجرایی ندارد. ایشان به قول مطبوعات خیلی روشنفکر ، فهیم، مردمی، صادق و راستگوی جمهوری فدرال آلمان یک دیکتاتور بود که خوب بحمد الله با یک انتخابات آزاد و مردمی از سمت دیکتاتوری رفت و برابر قانون اساسی رژیم دیکتاتوری ایران (؟) برای همیشه از این سمت خدا حافظی قانونی کرد. گرفتی یا آلمانی بنویسم؟ در ضمن اگر ایشان اشتباهی انجام داده باشد، (بنده خودم چند میلیونی از ایشان سراغ دارم) دلیل نمی شود دیگران هم همان اشتباه را تکرار کنند. قضیه این است که رابطه ما با غرب نباید بر مبنای تحقیر آنها آنهم در خانه خودمان بنا گردد.
  • تحقیر شده ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خوب، آنها فهمیده اند که چگونه راحت می توانند ما را تحقیر کنند و از ما امتیاز بگیرند. همان اول ماجرا میخ خودشان را می کوبند توی زمین ما و ما هم فقط بلدیم در دافع از خودمان لبخند بزنیم. به "لبخند جواد" فکر کنید تا متوجه عرایضم بشوید.
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    نشانه زرنگی آنها است که تحقیر ما را با دست خودمان به همه دنیا نشان می دهند
  • علی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    البته دقت کنید این نماینده ها یه مشت آدم گری گوری بودند . از اروپاییهای بی فرهنگ بیشتر از این انتظار نداشته باشید.
  • علی1080 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    سکوت...
  • علی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    مردم سال 96 از خجالت این دولت در میان
  • فرهاد ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آن مرد که رفت لبخند نداشت، اما لااقل عزت نفس داشت!
  • لعنت بر شما ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خدا ازتون نگذره این عکسا رو منتشر نکنید ادم به گناه می افته
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    هیچ فکر کردی آنچیزی را که مسئولین اینقدر ارزان به خارجی ها می بخشند، بعدا با تقدیم چند صد هزار شهید دیگر باید دوباره بدست بیاوریم؟
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اگر احمدی نژاد یا هر فرد دیگری کاری اشتباه انجام می دهد، دلیل نمی شود که آن کار درست است.
  • یه بنده ی خدا ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    قال الله تبارک و تعالی: ودوا لو تدهن فیدهنون . سوره ی قلم آیه 9 كافران دوست دارند كه نرمى كنى (با ايشان) تا ايشان نيز نرمى كنند .آیا سزاست کسانی که امورات این نظام مقدس اسلامی را به دست دارند اینقدر با آیات وحی بیگانه باشند؟؟؟ مداهنه با کفار تا کجا؟؟ تا گرفتن دینمان؟؟؟
  • مهدی ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خدا بیامرزه چاوز رو نمی دونم گفتی احمدی نژاد چرا یادم به چاوز و مراسم ترحیمش افتاد
  • دوست ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا برای آقای لاریجانی و بروجردی متاسفم که بعد از این همه مدت ، این غربی های مکار را که حتی نوع خوردن و لباس پوشیدن شان هم هدفمند است را نشناختند و دیدار با یک هیات اروپائی اینچنین آنها را از خود بی خود کرده که حتی مسلمات حداقلی دینی را هم نادیده می انگارند!
  • کرامت ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با سلام بابا حضرت آقا فرمودند نرمش قهرمانانه، نه ذلت،یکی به این ها بگه عزت هم چیز خوبی است به خودتون احترام بگذارید با این وضع حجاب و این کوله پشتی شما رو با مغازه دار سرکوچه شون یکی می دونند می دانید خدایی هم هست؟ یک کم به خودتان بیایید یادتان باشد کشیده ای که به سفیر یا کاردار روسیه در زمان امام ره زده شد.
  • ali ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    مشرق جون اینها را وزارت خارجه دعوت نکرده مهمانان مجلس هستند
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    باید پرتشون کنن بیرون
  • فرض کنید ناشناس ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آقاجون! مگه اینا دل ندارن؟!.... فقط ظریف و ...چی و ...چی و دوروبری ها؟!
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    همین قد فهمید!!!
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    این خانم ج*** شخصیت خودشو رسونده
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    از عقده دارید میمیرید
  • 888 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آقای کیان اگه 100% مردم نظری خلاف حق که اراده خدا است داشته باشند نظر همه 100% مردم از دیدگاه اسلام باطله پس نظام لیبرال دموکراسی با اسلام تضاد 100% داره
  • ناشناس ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    دست ندادن با يك خانم از نظر عرف بين المللي بي احتراميست . مقابله به مثل كردن . دمشان گرم.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    شرمنده اشتباهی منفی دادم
  • سید اکبر عمرانی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    کاش تیتر این مطلب را میزدید سریال ادامه دار بی احترامی دیپلملاتیک در دوران مردان دیپلمات
  • مهماندار هواپیما vip ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    لپ مطلب میگن ما برای اداب و فرهنگ و احترام به شما ارزش قائل نیستیم چون ما ع وامل کدخایی هستیم که شما به رسمیت شناختید اقای مشرقی لطفا چاپ کن چون عین واقعیت است
  • سید هوشنگ جعفری ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با با تو را به خدا یکی به داد این مملکت بر سه حد اقل این عکس هارا و این بی احترامیها رادر سایتها نگذارید دیگر اعصاب نداریم
  • رضا ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    به نظر من اون دوستمون درست گفت، این خانوم شخصیت خودشو نشون داده، از ارزشهای ما چیزی کم نشده فقط شخصیت خودشون با اینکارا میاد پایین
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    شما که نمیتونید در دیپلماسی تون جلوی این چنین رفتار هایی رو بگیرید بعد گیر میدید به دخترای داخل کشور این مثل برای سیاسیون ما در این مورد صدق می کنه مرگ خوبه ولی برای همسایه (مرگ برای مردم ما خوبه ولی برای خارجی ها اخه)
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    چه ننگی؟ این خانمه پوشش بر اساس فکر و فرهنگ خودشه! شما میخوای برای اون بابا هم تصمیم بگیری؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    مقصر آقای لاریجانیه باید دربان مجلس را برای خوش آمد گویی پیش اون کوله پشتیه میفرستاد.وبا هم ایشون مذاکره میکردند تا حساب کار دستشون بیاد دفعه بعد ازین غلطها نکنند !
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    عزت لحظه به لحظه بیش تر داره به پا سپورت ایرانی برمیگرده
  • لبخند ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا یعنی شما متوجه نشدید که پروژه ی کاهش حساسیت مردم به حجاب اجباری مدتهای طولانی است که کلید خورده ؟!! هرچند می دونم مشرق این نظر رو منتشر نمی کنی ولی لااقل خودت که می خونی، یه نگاه به تصاویر زنان ایرانی در فیلم های سینمایی و رادیو تلوزیون خودمون بکن، این دو جا که دیگه کاملا تحت سیطره ی دولت و حکومته، از دهه 60 به این طرف چادر با مانتوهای بلند، بعد مانتوهای چسبنده و حالا هم با لباس های خانه که واقعا برخی از آنها هیچ موازین اسلامی را پوشش نمی دهد عوض شده است. در خیلی از فیلم های سینمایی که واقعا حرمت دست زدن به نامحرم و اینها هم رعایت نمی شود. روابط قبل از ازدواج لااقل برای آشنایی بیشتر آن هم بدون اطلاع خانواده که دیگر برای هیچ کس عجیب نیست حتی امروز اکثر خانواده ها انتظار دارند عروس آینده یا داماد آینده اشان را خود فرزند به آنها معرفی کند ! نمی دانم پشت این مسئله چه فکری هست همانطور که نمی دانم اصل حجاب اجباری در اسلام وجود دارد یا در دوره حکومت حضرت علی عمل می شده است یا نه، ولی این چیزی که در جامعه در حال اجراست و شدیدا معتقدم با برنامه ریزی قبلی است تا پیش از ورود به سال 1400 بساط حجاب لااقل به این سبک فعلی را جمع خواهد کرد. نمی گویم مثل کشورهای اروپایی یا ترکیه تبدیل به یک چیز لاییک می شویم و پوشش زنان وضعیت ناجوری می گیرد ولی لااقل پوشاندن سر تا سال 1400 به نظرم از متن قانون خارج و حجاب در این حد به عنوان یک چیز اختیاری تبدیل خواهد شد. شاید متن قانون محدودیت های حجاب را به لباس و برخی اندام کاهش دهد. اینکه درست است یا نه را من خودم هنوز به نتیجه ای نرسیده ام فقط همین قدر می دانم که در حال حاضر نه می توان اجبار حجاب و نه آزادی آن را کالا تایید کرد. باید بیاستیم و ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد. هرچه باشد وضعیت امروز ما علی الخصوص در شهرهای بزرگ مثل مشهد یا اصفهان و از همه بدتر تهران واقعا بد و اصف بار است. انشاالله که صاحب اصلی بیاید .
  • آقای م ر ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    برادر عزیر، آقای لاریجانی شما دیگه چرا؟!!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    ساکت شو ای بی سواد بی شناسنامه چماق دار جهنمی از جای معدود تغذیه شده تو از تعامل سازنده با دنیا و صلح و دوستی چی میدونی؟
  • خسن ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    آقا باید به هر قیمتی شده این تحریم ها رو برداریم حالا این که چیزی نیست لازم باشه باید زنان ما هم کشف حجاب کنند به هر قـــیــــمـــتـــــی ..............!$×$!
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    ناشناس 22:32 ما کاری با فکر و فرهنگ او و همچنین خیال نهی از منکر نیز نداریم بحث بر سر رعایت قوانین سیاسی و دیپلماتیک ماست که متاسفانه بارها در این دولت شاهد بی توجهی به آن بوده ایم. همچون: حضور بی حجاب وزیر خارجه ایتالیا در ایران, حضور بی حجاب اشتون در سفارت ایران, دیدارهای نامربوط با برخی فعالان فتنه و دخالت صریح در امور داخلی, بازپرسی از مسئولین کشور در مسئله حقوق بشر و حقوق زنان از سوی نائب رئیس مجلس آلمان و حضور دیپلمات اروپایی با کوله پشتی که امری نادر است. سخن بر سر این است که آقایان مسئول در برابر این اعمال باید عکس العمل مناسبی نشان دهند.یادمان نمیرود در سفر رئیس دولت اصلاحات به فرانسه رئیس جمهور وقت فرانسه(شیراک)حتی به خود زحمت استقبال از ایشان را نداد
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    دارم میمیرم از این همه عزتمندی
  • محمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    متاسفانه همیشه احساسی برخورد کردن در سایت های متعهد دیده می شود. چند واقعیت مهم را اگر در نظر بگیریم دیگر این گونه حرف نمی زنیم . پارلمان اروپا مثل مجلس دانش آموزی ما است و هیچ جایگاه رسمی سیاسی ندارد و اساسا سفرهای آنها هم جزو سفرهای دیپلماتیک سطح بالا نیست معمولا هم ادمهای غیر دیپلمات هستند لذا در دنیا خیلی هم تحویلشان نمی گیرند.
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    ای کاش برای ریاست دولت گذشته که زن بیگانه ای رو بغل کرده بود هم اینقدر روش مانور میدادین...!
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    آقای کیان اسلام را همه مردم قبول دارند ولی قوانین ما باید صددر صد اسلامی بشه و با قاطعیت و عدالت اجرا بشه.
  • ناشناس ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    بزرگوار، شما به کجا چنین شتابان؟؟؟
  • ناشناس ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    رفیق اگر کسی خانه شخصی اتان آمد و همین رفتارهای دور شأن را تحویلتان داد و خندید باز هم به خرد خودتان شک می کنیم...
  • محسن از اصفهان ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    ناشناس16:57 ، این جناب کیان داره نقد می کنه ، نه طرفداری.
  • محسن از اصفهان ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    آقا عزت و حیثیت و ارزش ملت ایران را این مسئولین زیر سوال می برند، چیزی نمی گوئیم. ولی انسان برای خود که ارزش دارد. یعنی این جناب وزیر و یا رئیس مجلس و حتی آقای هاشمی رفسنجانی برای خود نیز ارزشی قائل نیستند که اجازه می دهند این افراد مانند ارباب و نوکر با آنها برخورد کنند و در مقابل آنها حتی از جای خود بلند نمی شوند.
  • محسن از اصفهان ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    اشتباهی منفی خورد.
  • سید ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    شما که زیر پرچم اجنبی هسنی چرا انقد ضعیف النفسی؟
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    آره به قول گزارشگرهای فوتبال این باخت چیزی از ارزشهای ما کم نکرد.
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    بارها گفتن اونی که شما بهش میگی دمپایی نعلین نام دارد. همینکه در برابر سریال بی احترامی به مقامات و قانون کشور یه دمپایی از دولت احمدی نژاد به یاد داری خودش کلی مطلب توشه!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    آخه شما ادعا دارید که عزت به پاسپورت ایرانی آوردید! کاش با دمپایی می اومد ولی با این وضع حجاب اینطور به قوانین کشور دهن کجی نمیکرد!
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    تا به دینشون در نیایید ول کنمون نیستن من نمیگم قرآن میگه ...حتی تتبع ملتهم ...خود دانید هر روز پاشید برید ژنو
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    بعد اسمش را میگذارند تعامل
  • مهدی ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    خاک بر سر اجنبی پرستت
  • ناشناس ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    به لطف آقایون غربز ده و عشق آمریکا عزت و غرورمون داره همینطور پشت سر هم بر باد میره، خدایا به دادمون برس
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    عکس آخری خیلی باهاله مرتیکه همچنین کیف انداخته رو شونش که انگار اومده پیک نیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس