کتاب "ره نمای طریق" حاصل پاسخ های حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان به ۵۸۰ سوالی است که مردم خاصه جوانان از ایشان پرسیده اند.

 به گزارش مشرق، کتاب "ره نمای طریق" که اردیبشهت ماه ۹۴ در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد، حاصل پاسخ به ۵۸۰ سوالی است که مردم خاصه جوانان از طریق پایگاه حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان، از این استاد حوزه و مفسر قرآن کریم پرسیده اند و محققین و شاگردان استاد، این سوالات و پاسخ ها را در ۱۱ بخش تدوین و همراه با اشاره به گوشه هایی از زندگی و توصیه های وی چاپ نموده اند.
کتابی کاربردی از حاج آقا جاودان برای جوانان
کتاب "ره نمای طریق"در 13 بخش تدوین شده است: زندگی نامه، 11 بخش مربوط به سوالات و پاسخ ها عبارت است از: پرسش های اخلاقی، عبادی، تحصیلی، مشاوره های مطالعه، اعتقادی، قرآنی، تاریخی، مربوط به ازدواج، مربوط به مسائل خانواده، روایی و مربوط به مسایل فرهنگی. توصیه های معظم له شامل توصیه های ایشان در امور معنوی و مادی است.

این کتاب، پس از چند مرحله انتخاب و تصحيح پرسشها و پاسخها و همچنين انجام تحقيقات وسیع، در بخش های مختلف توسط انتشارات ایمان ماندگار در شمارگان 5000 نسخه به قیمت 195000 ریال به زیور طبع آراسته شد.

کتاب "ره نمای طریق" حاصل پاسخ های حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان به 580 سوالی است که طی 5 سال از طریق پایگاه http://new.javedan.ir از ایشان شده بود (البته سوالات بیشتری طرح شده بود که بعضا دارای مفهومی مشترک و یا شامل مطالبی خارج از مباحث این کتاب است). صاحب اثر در مقدمه کتاب در این ارتباط چنین گفته است: «دوستان، پایگاهی فراهم کردند و از این طریق، راهی برای خدمت به دست آمد؛ البته دست کوتاه بود و توان خدمتگزاری اندک. در همین کوتاهی و اندکی، سوالاتی رسید و جواب هایی در حد توان عرضه شد و اینک نتیجه سوال ها و جواب ها در محضر شماست».

کتاب داراری ویژگی های مختلفی است از جمله:

تطبیق جوابها با آیات و احادیث توسط محققین و شاگردان استاد جاودان؛
پاسخگویی به خلأهایی که در دنیای امروز احساس می‌شود و جوانان آن را لمس می‌کنند؛
تأمین محتوایی فرهنگی متناسب با فضای امروز جامعه و نیازهای جوانان؛
ارائه یک الگو برای سبک زندگی متناسب با نیازهای اجتماعی؛
مطالب و در واقع پاسخ ها حاصل دانش و تجربیاتِ یک استاد استاد‌دیده است زیرا حجت الاسلام و المسلمین جاودان از محضر آیات حق‌شناس، علامه عسگری، مرحوم مجتبی آقا‌تهرانی و .... استفاده کرده است؛
مطالب کتاب، کاربردی و دارای جامعیت است.

استاد جاودان پاسخِ هر سوال را پس از مطالعه و تحقیق ارائه نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    خداوند ایشان را حفظ نماید
  • کوثر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام حاج اقا لطفا جواب سوالبنده رابفرمایید ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس