کد خبر 442703
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با استقبال از عمل زیبای یک پدر شهید، اقدام به توصیف کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» کرد.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، واعظ شهیر و مفسر قرآن کریم در حسینیه همدانی های تهران و در ابتدای سخنرانی شب های رمضان در این حسینیه، با استقبال از عمل خیرخواهانه یک پدر شهید، اقدام به توصیف کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» کرد.

این گزارش می افزاید: این استاد حوزه وقتی متوجه شد یک پدر شهید، پولی را که بنیاد شهید به حسابش واریز می کند، ذخیره کرده و وقتی مبلغ قابل توجهی شد برای تجدید چاپ این کتاب -تألیف آیت الله سیدباقر آیت میردامادی –نماینده آیات عظام، مرعشی نجفی و نوری همدانی و از محققین و نویسندگان فعال حوزوی- هزینه می کند در اقدامی تقریبا کم نظیر در ابتدای منبرش، به توصیف این کتاب و عمل زیبای این پدر شهید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با تحسین اقدام اینِ پدر شهید و اقدام وی در نشر معارف اسلامی، تصریح کرد: کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» را بارها خوانده و به همگان توصیه می کند این کتاب را که حاصل تلاش های آیت الله سید باقر میر دامادی است، مطالعه کنند و به دستور الهی خمس، عمل کنند. پس از این تأکیدات، ۱۲۰۰ جلد از این کتاب به رایگان میان مؤمنین روزه دار توزیع شد.

شایان ذکر است کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» سعی کرده تا ابعاد مختلف این مساله را با زبان ساده و فارسی و در عین حال جامع و پر محتوا بیان دارد.

این کتاب شامل پانزده فصل با عناوینی چون خمس از دیدگاه قرآن، خمس از دیدگاه روایات، خمس از دیدگاه مجتهدان و فقهای معظم شیعه، پاسخ به شبهاتی درباره وجوب خمس و وجوهات شرعیه، راه های مصرف خمس و وجوهات شرعیه، برکات پرداخت خمس و زیان های ناشی از نپرداختن آن، تعیین نماینده از سوی امامان معصوم دلیل بر وجوب خمس، ضرر و خسارت نپرداختن خمس، عوامل نپرداختن خمس و سایر واجبات مالی، نمایندگان پیامبر برای جمع آوری وجوهات، نصایحی دوستانه و دلسوزانه به خوانندگان، مسائل مربوط به خمس مطابق با فتاوای ده مرجع تقلید، داستان های هشدار دهنده از عقوبت تارکین وجوهات شرعیه و داستان هایی از خیر اندیشان و خمس از دیدگاه شاعران است.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس