کد خبر 424931
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

یک منبع رسمی در ترکیه روز جمعه اعلام کرد به علت افزایش درگیری ها میان نیروهای کرد و تروریست های داعش در سوریه، از ابتدای این هفته، حدود چهار هزار سوری مجبور شده اند محل زندگی خود را ترک کنند و به ترکیه پناهنده شوند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام ترک با اشاره به این که از ابتدای این هفته تاکنون، ترکیه به چهار هزار آواره سوری از جمله زنان و کودکان پناه داده است گفت اکثر این آوارگان از اهالی منطقه رقه در سوریه بودند که به علت درگیری های شدید میان نیروهای کرد و شورشیان داعش مجبور شدند از مرزهای جنوب شرق وارد ترکیه بشوند.

طی هفته گذشته نیروهای کرد برای شکستن محاصره شهر کوبانی در حد فاصل مرز میان ترکیه و سوریه عملیات سنگینی را اجرا کردند.

روزنامه ترک زبان حریت نیز به نوبه خود از آمادگی حدود پانزده هزار آواره دیگر از جمله ترکمن های ترک زبان سوری، از منطقه رقه، برای پناه آوردن به ترکیه خبر داد.

یک مسئول سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه نیز از اعلام آمادگی این سازمان برای اجرای هرگونه عملیات پیش بینی نشده خبر داد.

تاکنون بیش از یک میلیون و هشتصد هزار سوری مجبور شده اند به علت جنگ داخلی در کشورشان به ترکیه پناه ببرند.

دولت ترکیه به تازگی اعلام کرد برای پناه دادن به آوارگان سوری تا کنون بیش از پنج و نیم میلیارد دلار هزینه کرده است. آنکارا به طور مرتب قدرت های بزرگ غربی را به عدم همکاری با خود در این زمینه متهم می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس