وزیر خارجه روسیه این اظهارات را در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای مطرح کرد و از طرح گسترش این سازمان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اجلاس وزرای خارجه "سازمان همکاری شانگهای" از موافقت تمامی اعضای این سازمان برای پیوستن ایران خبر داد و گفت این امر احتمالا تا پایان ماه ژوئن که پرونده هسته‌ای ایران حل می‌شود محقق خواهد شد.  

خبرنگار شبکه خبری المنار در روسیه با نقل این اظهارات وزیر خارجه این کشور از قول وی افزود: "در حال بررسی توسعه این سازمان هستیم." رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه علاوه بر این گفت که طرح پیوستن هند و پاکستان به این سازمان هم در حال بررسی است. 

سازمان همکاریهای شانگهای یک سازمان امنیتی - اقتصادی است که کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان اعضای دائمی آن و کشورهای ایران، افغانستان، هند، پاکستان و مغولستان اعضای ناظرش هستند.
 
اما ایران مدتی است خواستار عضویت دائم در این سازمان است. در این میان روسیه و چین، متحدان ایران طی سالهای اخیر،  حمایت خود را از عضویت دائمی تهران اعلام کرده و گفته‌اند این امر به تحکیم قدرت این کشورها در عرصه بین‌المللی می‌انجامد و بر شمار حامیان آنها می‌افزاید.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    روسیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط فقط منافع خودشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس