کد خبر 423903
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده قصد مقایسه عهدنامه های ترکمانچای، گلستان، پاریس و کاپیتالاسیون را با توافق ژنو ندارم، اما تیم مذاکره کننده ما باید با درنظر گرفتن عاقبت این عهدنامه ها عجله نکند و هوشمندانه تر عمل کند.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش دوشنبه شب در اجتماع مسجد امام خمینی(ره) قزوین که به نام احقاق حقوق هسته ای ایران برگزار شد، بیان کرد: ما نگران هستیم چرا که این حقیقت باید مورد توجه قرار گیرد که این جا ایرانی است که امثال باکری، همت، میرزا کوچک خان، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را دارد و این ملت اقتدار خود را از سخن آن پیر جمارانی می گیرد که می فرمود: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

بذرپاش بیان کرد: موضوع اقتدار و عظمت ملت ایران مثنوی هفتاد من است اما باید دانست که این کشور در تمام تاریخ چندین هزارساله و پرعظمت خود همواره رو به پیشرفت و ترقی بوده است مگر در دوره قاجاریه و پهلوی که این دوره نیز با وقوع انقلاب به پایان رسید و ملت ایران دوباره در اوج حرکت می کند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که تاریخ را که به نوعی تکرار مکررات است مطالعه می کنیم می بینیم که وقایع بسیاری بوده است که در زمان خود به عنوان حرکت های مردمی معرفی می شدند مانند بحث کاپیتالاسیون که در آن زمان می گفتند این لایحه مردمی است اما با گذشت زمان و روشن شدن حقایق قضاوت ها در این زمینه فرق می کند به طوری که در زمان ما از این حرکات ها به عنوان حوادث ننگین یاد می شود.

بذرپاش ادامه داد: بنده قصد مقایسه عهدنامه های ترکمانچای، گلستان، پاریس و کاپیتالاسیون را با توافق ژنو ندارم، اما تیم مذاکره کننده ما باید با درنظر گرفتن عاقبت این عهدنامه ها عجله نکند و هوشمندانه تر عمل کند. ما در ژنو اشتباه راهبردی را مرتکب شدیم و برای اینکه بگوییم ما در صد روز توانستیم به توافق برسیم و گزارش صد روزه به مردم بدهیم با عجله اسنادی را امضا کردیم که درسرهای تازه ای ایجاد کرد.

عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته در این بین هیچ کس خواهان عدم توافق نیست بلکه همه ما خواهان یک توافق هسته ای خوب هستیم.

بذرپاش ادامه داد: ما می توانستیم با توجه به غنی سازی ۲۰ درصدی که در داخل کشور انجام می شد تحریم های نفتی را با استفاده از ابزار چانه زنی مناسب برداریم اما این گونه نشد.

وی گفت: در لوزان اما پنجره جدیدی باز شد و آمریکا مذاکرات هسته ای را بهانه ای برای ورود به برنامه ها و اماکن نظامی ما قرار داد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به دشمن بد بین هستیم و معقتدیم که آمریکا به وعده های خود با این وضعیت عمل نمی کند همانطور که الان هم درحالی که هنوز توافقی حاصل نشده دبه کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس