رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم اعضای تیم مذاکره‌کننده، عهدنامه ترکمانچای را با دقت مطالعه کنند.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی سه‌شنبه شب در جمع بسیجیان و عاشقان ولایت کازرون که با حضور امام‌جمعه این شهر در تالار مردانی صورت گرفت به تبیین روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت: آنچه را که امروز در روند مذاکرات دادیم و گرفتیم با هم همسان و هم‌ وزن نیست به‌ طوری‌که ما سخاوتمندانه بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان را ازدست‌ داده‌ایم و در مقابل آثار آنچه گرفتیم در حیات و زندگی مردم ملموس نیست.

وی گفت: توافق نهایی به این روشی که پیش می‌رود نتیجه نخواهد داد و ما مانند عهدنامه ترکمانچای متضرر می‌شویم و پیشنهاد می‌کنم که هیئت مذاکره‌کننده با دقت عهدنامه ترکمانچای را بررسی و مطالعه کنند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آیا لازم است که پس از 100 سال دوباره عهدنامه‌ای را امضا کنیم که لطمه به عزت ملت ایران بزند.

عباسی با اشاره به پذیرفتن پروتکل الحاقی تصریح کرد: پذیرفتن پروتکل الحاقی زمانی خوب است که ما به‌ حق و حقوق خودمان برسیم.

وی با بیان اینکه مشکل آژانس با کشور ما در سال 82 کلید خورد گفت: شکست در مذاکرات سال 83، پذیرفتن تعلیق داوطلبانه توسط دولت هشتم، اداره کردن مذاکرات با تفکرات طایفه‌ای، دریافت ۶ قطعنامه از شورای حکام و تحریم‌های گوناگون همگی مقدمه‌ای برای رفتن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل شد.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد: امروز که تحریم‌ها تشدید و قطعنامه‌ها علیه کشورمان صادر شده گلی است که دولت‌های پیش از دولت احمدی‌نژاد به سر کشور زده‌اند.

عباسی گفت: نسبت دادن هر بدبختی و نکبت به مسائل هسته‌ای و تشدید تحریم‌ها به دولت احمدی‌نژاد درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که امروز دولت به‌وضوح می‌گوید خزانه خالی شده و تحریم‌ها کمرشکن است در این راستا نباید انتظار داشته باشیم که غربی‌ها با ما مهربانانه رفتار کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آژانس در سال 2011 حکم صادر کرده و ما را مجرم دانسته و دستاورد ژنو نیز این بود که  تعهداتی را بپذیریم که خلاف کرده‌ایم.

عباسی به پروژه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان که غربی‌ها در سر می‌پرورانند اشاره کرد و افزود: حوزه نظامی تحت اختیار فرماندهی کل قوا قرار دارد و دولت نمی‌تواند در این زمینه تصمیمی بگیرد و بهتر است که تیم مذاکره‌کننده در این راستا قولی به هیچ کشوری ندهد.

وی اذعان داشت: مذاکره‌کنندگان و مسئولان کشورمان به‌جای فکر کردن به سوئیس و ژنو بهتر است که کرانه‌های باختری را مسلح کنند و خاکریز را در خاک دشمن بزنند و گلوی صهیونیست را فشار دهند که در این‌صورت تحریم‌ها خودکار برداشته خواهد شد.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با تکیه‌ بر اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و پشتیبانی از کشورهای مظلوم مسلمان و حزب‌الله لبنان می‌توانیم از پیچ‌های تاریخی عبور کنیم.

عباسی بابیان اینکه تفکر دولت یازدهم برون‌گرا است، بیان داشت: رأی این دولت متزلزل شده و به هر طریقی می‌خواهد پول نفت بلوکه‌شده را به کشور بیاورد تا بتواند ضعف خود را بپوشاند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند مذاکرات در دوره قبلی عنوان کرد: گرچه در انتخابات به آقای جلیلی ظلم شد اما وی یک جانباز با عرق ملی و تحصیل‌کرده دانشگاه امام جعفر صادق است و فلسفه‌ بافی نمی‌کرد و به غرب باج نمی‌داد.

این استاد دانشگاه گفت: از مذاکره‌کنندگان انتظار می‌رفت که از پرونده‌های آقای جلیلی استفاده کرده و با مقتضیات زمان فعلی، مذاکرات را ادامه دهند اما نه تنها هیچ نظری نخواستند و فقط فارغ‌التحصیلی خودشان از فلان دانشگاه آمریکا را به رخ کشیدند بلکه 180 درجه برعکس اقدامات انجام‌شده، تاکنون عمل کرده‌اند.

این نشست با پرسش و پاسخ در مورد روند مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دمت گرم آی گفتی
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت
  • فیفی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    وااااااااااااااااااااااااااااااااااای واااااااااااااااااااااااااااااااااای چه مغرضانه@.بابا یواش تر یکمم منصف باش استاد جووووون!!!!!!!دروووووووود بر تیم مذاکره کننده .....دروووووود
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    نه سازش نه تسلیم نبرررررد با امریکا
  • کارمند ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا ناراحتید
  • نادر ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای عباسی با این اظهارات نه شناخته می شی نه محبوب پس لطف کن نه دلواپس
  • محمد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    چه عجب یکی واقعی صحبت کرد دیگه داشتم ناامید میشدم. بیاین تو اوهام نباشیم و واقعی به جریانات نگاه کنیم و از گذشته درس بگیریم بابا هر موقع جلوی غرب و شرق کم بیاری سوارت میشن و باید بهشون سواری بدی. اونا میخوان همین عقیده رو توی ملت جا بدن که تحریم کمر مارو شکست!! حالا اگه مدیران کشور بیان پتانسیل داخلی رو فعال کنن حداقل نیمی از مشکلات حل می شود و وقتی دشمن ببینه مردم کاملا پشت این مقاومت ایستادن کم کم در صفوفشون دو دستگی ایجاد میشه و مجبورن تحریم ها رو بردارن. خدا خیرت بده استاد عباسی
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    ترکمن چای وضعیتی بود که در دوران دولت قبل بوجود آمد
  • ساجد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    فکر کردم حسن عباسیه، خیلی تیترهای کثیفی میزنید
  • الهه سادات ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    کو گوش شنوا ؟؟؟ علیرغم تمامی انتقادهای به جا و اعتراضات ملت و نظام به این همه وادادگی ها ، دولتمردان بنفش خر مراد را سوارند و می تازند و اگر زمانی کوچکترین مسئله و مشکلی برای ایران ایجاد شود این حضرات اولین نفرات .. در زمان هشت سال دفاع مقدس این آقایون کجا تشریف داشتند ؟ در زمان حصر اقتصادی ایران این آقایون .... باید اقدامی دیگر جز انتقاد و اعتراض انجام داد البته در چارچوب همدلی و همزبانی که مد نظر امام و رهبر فرزانه مان است ...
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    " بيان داشت: رأی این دولت متزلزل شده و به هر طریقی می‌خواهد پول نفت بلوکه‌شده را به کشور بیاورد تا بتواند ضعف خود را بپوشاند. " واقعأ درست گفته و زده به هدف
  • حبیب ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عهد نامه هسته ای بای چه بود و به ازای آن چه امتیازاتی به غرب داده شد؟2/5 نمره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس