نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خدا را شکر سایه رهبری بر سر ملت است و الا این جماعت خواب نما خمینی بت شکن را طوری تحریف کند که بگوید امام آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانست نه شیطان بزرگ.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (17 خرداد) گفت: الحق که در شرایط فعلی رهبر معظم انقلاب خلا وجود امام خمینی (ره) را پر کرده و نه تنها ذره‌ای از مسیر پیر جماران منحرف نشده بلکه مرتب تعریف درستی از امام را یادآور می‌شود.

وی افزود: الحمدالله سایه رهبری بر سر ملت است والا این جماعت خواب‌نما استعداد این را دارد که خمینی بت شکن را طوری تحریف کند که بگوید اشتباه می‌کنید. امام آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانست نه شیطان بزرگ.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در ایران همه موافق توافق هستند ولی توافق خوب و نه هر توافقی. در توافق ژنو 4 خطای راهبردی مرتکب شده‌‌اند هر چه گفتیم جز توهین چیزی نشنیدیم.

بذرپاش خاطرنشان کرد: عجله در توافق ژنو برای ارائه گزارش صد روزه اول دولت دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد چرا که این اقدام این پیام را داد که نیاز به توافق در ایران بالاست و ایران با هر شرایطی توافق می‌کند. از سویی دیگر عدم توازن داده با ستانده از دیگر ایرادات توافق ژنو است که در آن مولفه‌های اصلی هسته‌ای را در مقابل چیزی شبیه هیچ معاوضه کردیم.

وی افزود: عدم شفافیت خطوط قرمز برای طرف مذاکره‌کننده که ایران به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهد آمد و سیاه‌نمایی گسترده در داخل توسط دولت که خود پیام بسیار روشنی به طرف‌های غربی بود. مواردی از قبیل خزانه خالی حتما جزو خطاهای راهبردی دولت در آن تاریخ بود که امیدواریم از سر خیرخواهی بوده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این 4 خطای راهبردی را مرتکب شدیم که آمریکا 16 ماه پس از ژنو ناگهان از طرحی به نام لوزان رونمایی کرد. بیانیه لوزان بعلاوه گزاره برگ آمریکایی‌ها که بهتر است آنرا همان پیش‌نویس توافق بدانیم چرا که نه تکذیب شد و نه نسخه جایگزینی برای آن منتشر شد. حاوی سه محور اساسی است محدودیت‌های هسته‌ای پذیرفته شده توسط ایران تعهدی است که باید خود را مهیای برگزار مراسم ختم صنعت هسته‌ای کنیم و بعد از این یک صنعت فانتزی بی خاصیت خواهیم داشت.

بذرپاش ادامه داد: توافقی که ما را 15 سال فریز می‌کند و فعالیت‌های ما را متوقف می‌کند این 15 سالی که خود در دوره محصول تکنولوژی‌های روز دنیا یک عمر تکنولوژی محسوب می‌شود و هر روز در دنیای فناوری باید آماده عرضه تکنولوژی‌های جدید و نوین باشیم.

وی افزود: پذیرش نظام نظارت و بازرسی توسط ایران از دیگر موضوعات مورد بحث است و اگر نظارت‌های پروتکلی را که خود جای بحث فراوان دارد کنار بگذاریم نظارت فراپروتکلی ویژه‌ای که داستان خواندنی برای تاریخ خواهد بود و همگان منتظرند تا ببینند واکنش ما نسبت به آن چگونه است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در ژنو آنگونه رفتار کردیم و امتیاز دادیم که باید در لوزان چنین پیشنهاداتی را به خود ببینیم که درخواست بازجویی از مقامات نظامی و امنیتی ما را مطرح کنند نظارتی که در صورت پذیرش نه تنها خیانت به کشور بلکه خیانت به تاریخ و سایر ملت‌هاست. چرا که پس از ایران می‌تواند ملت‌های دیگر را با همین رویه زیر شدیدترین فشارها قرار دهد.

بذرپاش اضافه کرد: اخیرا عناوین هم عوض شده است و تحت عناوین زرورق شده ارائه می شود همچون دسترسی مدیریت شده بله عنوان درستی است ولی مدیریت شده توسط آن‌ها نه توسط ما. مدیریت شده توسط آن‌ها که می‌خواهند به نقاط مورد نظر برسند. اینکه شما بگویید کجا بروند و کجا دستمال بکشند آنهم با چشم‌های بسته واقعا راجع به محل تجمع سرویس‌های اطلاعاتی به نام آژانس این‌گونه می‌اندیشید.

وی افزود: برداشتن تحریم‌ها که محور سوم لوزان است خود داستان جالب توجهی است بعد از اینکه ما اقدامات خود را انجام دادیم و آژانسی که تاریخچه خیانت آن به ملت ما هویداست کار ما را تائید کرد آن وقت بخشی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدامات ما توسط آژانس تائید می‌شود و اگر ما بخشی از تعهدات خود را انجام ندهیم در مقابل کشورهای عضو آژانس مسئولیم و آن‌ها می‌توانند علیه ما اقدام مشترک تعریف کنند اما اگر آن‌ها تعهدات خود را انجام ندهند در مقابل هیچ سازمان و هیچ مقامی غیر از خود ما پاسخگو نیستند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: نکند تیم مذاکره کننده اشتباه کرده و صنعت هسته‌ای را با موضوعات اصل 44 اشتباه گرفته و نقش هیات عالی واگذاری را ایفا کند حق نداریم امنیت ملی را به مزایده بگذاریم که در این صورت تاریخ قضاوت‌های بدی خواهد کرد.

وی افزود: امنیت ملی ما آنهم در شرایطی که می‌بینیم منطقه چه خبر است مجمع الجزایر آدم‌ کش‌های عالم در این منطقه جمع شده اند دلارهای سعودی پشتیبانی آمریکا و طراحی صهیونیستی در منطقه چه می‌کند شک نکنیم بهانه هسته‌ای پنجره‌ای برای ورود به توانمندی‌های نظامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فشار در منطقه و چانه زنی در مذاکرات به صورت گازنبری و تکمیل سناریوی مثلث سعودی، آمریکایی ، صهیونیستی برای فشار به جمهوری اسلامی است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در کنار این ضعف دیپلماسی نفتی که قیمت نفت را اینگونه کاهش داد و به فرض برداشته شدن تحریم‌ها همان درآمد در درامد نفتی ما تغییری حاصل نخواهد داشت باید ضعف مدیریت اقتصادی را به آن اضافه کرد.

وی افزود: مدیریت اقتصادی کشور کجا ایستاده افزایش یکباره قیمت بنزین و سایر فراورده‌های نفتی تعرفه‌های مختلف پزشکی، افزایش 50 درصدی هزینه‌های مردم در درمان، افزایش هزینه حمل و نقل عمومی، قطع شبانه یارانه مردم و... را به این سیاهه باید اضافه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    یک کلام ختم کلام : مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس