کد خبر 423773
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

آمارجدید یک بنیاد آمریکایی نشان می دهد که در پنج ماه اول امسال نزدیک به 400 نفر از مردم این کشور قربانی خشونت های غیر ضروری پلیس شده اند که 18 درصد از آنان غیر مسلح، دو سوم سیاه پوست و یا لاتینی تبار بوده اند.

به گزارش مشرق، گزارش اخیر 'بنیاد پلیس آمریکا' نشان می دهد که ماموران تنها در چهار مورد از این قتل ها مورد بازجویی و تعقیب قانونی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش نزدیک به 18 درصد از کشته شده ها که 16 تا 83 سال سن داشتند غیر مسلح بوده و به دلیل خشونت غیر ضروری این نیروها،جان خود را از دست داده اند به طوری که حدود یکصد نفر از آن ها از نوعی معلولیت روانی رنج می برده اند.

این گزارش نشان می دهد شمار قربانیان خشونت پلیس در آمریکا در مقایسه با آمار 10 سال گذشته اف بی آی افزایش شدیدی پیدا کرده و از روزانه 1و 1 دهم به 2 و 6 دهم رسیده است.

جیم بوییرمن سرپرست بنیاد مذکور گفته است که در گزارش های پلیس به بسیاری از این تیراندازی ها اشاره نشده است.

وی اضافه کرده است، تا وقتی که اینگونه درگیری ها و تیر اندازی ها به طور روشن در گزارش های ماموران منعکس نشود هر گونه تلاشی برای جلوگیری از مرگ افراد بی گناه به دست ماموران بی فایده خواهد بود.

وی اشاره کرده است که قربانیان این قتل ها در بسیاری از موارد با در دست داشتن اسلحه دروغین، سلاح های اسباب بازی و یا چاقو به قتل رسیده اند.

در این گزارش ذکر شده است که دو سوم قربانیان خشونت های غیر ضروری پلیس سیاه پوستان و یا لاتینی تباران آمریکایی بوده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس