کد خبر 465183
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

مدتی است بعضی عکس و نقاشی‌های نامتناسب با فرهنگ و عرف جامعه در بعضی گالری‌های تهران و شهرستان‌ها نمایش داده‌می‌شود. اتفاقی که لزوم هوشیاری بیشتر متولیان نظارت را یادآور می‌کند.

گروه فرهنگی مشرق – مدتی است با وجود اتفاقات خوبی که در حوزه هنرهای تجسمی افتاده‌است، بعضا کم دقتی در نظارت‌ها به‌چشم می‌خورد و بعضی گالری‌ها حتی ممکن است اثری  به‌نمایش بگذارند که چندان با عرف جامعه و موازین اسلامی همخوانی نداشته باشد.

چند وقت پیش سایت ایوانا، از نمایش نقاشی‌های مهسا علیخانی با عنوان ˝حسی رنگارنگ˝ در گالری احسان خبر داده بود. وی آثاری با موضوع رقص را عرضه کرده‌بود که به نوعی ترویج آن بود.

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌

چندی پیش هم نمایشگاهی در شهر مشهد برپاشد که تصاویر غیراخلاقی و ضد انسانی آن موجب اعتراضات زیادی شد.
در ادامه این روند قرار است یکی از گالری‌های تهران در یکی دو ماه آینده نمایشگاهی از آثار مهسا علیخانی را به نمایش درآورد که پیش از این هم در همین گالری نمایشگاهی از آثار وی برپا بود. در نمایشگاه قبلی این هنرمند که آثارش در مونیخ و برلین هم به نمایش درامده بود، چیدمانی از بانوانی که حجاب اسلامی نداشتند به نمایش درآمده است و یا در برخی آثار وی اینگونه تلقین می‌شود که بانوان ایرانی به‌واسطه حجاب با مشکلات زیادی روبرو هستند.

گویا قرار است امسال نیز در آذر ماه منتظر عکس- چیدمان این هنرمند در گالری هما باشیم. پس از آنکه منتخبی از آثار او در مونیخ و برلین به نمایش در آمده بود.

گفتنی است گالری هما چند وقت پیش نیز اقدام به نمایش یک پوستر از نمایشگاه هنرمندی به نام شیرین نشاط کرده‌بود. نشاط از سلطنت‌خواهان و طرفداران دوآتشه فتنه‌گران است.

چند نمونه از عکس‌های ( تصحیح شده ) این هنرمند را که پیشتر ارائه شده‌است در ادامه ببینید:

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌




نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌

نمایش آثار غیراخلاقی در یک گالری‌


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علاقمند قدیمی مشرق نیوز ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق جان.این گالری هارا مجموعا 200 یا 300 نفر می بینندآن قدرها هم که توی شیپور کردی بی اخلاقی نیست .در حیطه علایق دختران شهری دانشجوست.از این جور مچ گیری های همراه با نمایش دختران را سایت های زیقی مثل صراط و بولتن انجام می دادند.از تو بعید بود.در بخش فرهنگیتون حتمن گروهی آمده اند که چشم و دلشان خیلی سیر نست ماشالله.
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    اگه به همین اعتراض نشه ابعادش خیلی گسترده ترم میشه. شما نمیخواد حساسیتهای بحق این سایتها رو تعدیل کنی. بحث فقط این گالری ها نیست. این هنچارشکنی ها از همه دریچه ها داره وارد ایران میشه و همدیگرو تقویت میکنن.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 0
    این تصاویر از لحاظ مفهومی خیلی ضعیف و پست هستند و اصلا نمایش آنها توهین به شعور جامعه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس