کد خبر 429231
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

مقامات دو کشور آمریکا و ونزوئلا روز گذشته با هدف از سرگیری گفتگوهای سازنده و تلاش برای عادی سازی روابط با یکدیگر دیدار داشتند.

به گزارش مشرق، دویچه وله نوشت: ونزوئلا و آمریکا در جهت بهبود روابط پر تنش خود، طی هفته های گذشته لحن ملایم تری را نسبت به یکدیگر اتخاذ کرده اند.

در همین رابطه، روز گذشته هیأت‎هایی از ونزوئلا و آمریکا در کشور هائیتی با یکدیگر دیدار کردند تا درباره منافع مشترک دو کشور به گفتگو بنشینند. نمایندگی ونزوئلا را در این دیدار «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه و «دیوسدادو کابلو» رئیس مجمع ملی بر عهده داشتند حال آنکه نمایندگی آمریکا بر عهده «توماس شانون» مشاور وزیر امور خارجه آمریکا بود.

در پایان این نشست که پشت درهای بسته صورت گرفت هیچ بیانیه ای صادر نشد اما رودریگز این دیدار ۹۰ دقیقه ای را قدمی در راه عادی سازی روابط بین دو کشور توصیف کرد. این دیدار در حالی صورت گرفت که چندی پیش آمریکا کابلو- مرد شماره ۲ ونزوئلا- را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرد.

در اوایل امسال هم چند تن از مقامات رسمی ونزوئلا از سوی واشنگتن مورد تحریم واقع شدند. «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز واشنگتن را به تلاش برای برانداختن دولت خود متهم کرده است.

روابط کاراکاس- واشنگتن از سال ۱۹۹۹ که «هوگو چاوز» ریاست کشورهای عضو اوپک را بر عهده گرفت همواره دچار تنش بوده است و دو کشور از سال ۲۰۱۰ هیچ سفیری از طرف مقابل را در خاک خود نپذیرفته اند.

 با این حال به نظر می رسد که دو کشور از زمان فوت چاوز علیرغم اختلافات باقی مانده در جهت از سرگیری روابط گام برمی دارند.

ونزوئلا چهارمین کشور تامین کننده نفت خام برای آمریکا است و ارزش اقتصادی زیادی برای این کشور دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    وقتی ایران میره با آمریکا مذاکره میکنه به دنبال توافق بر سر تحریم هستش کوبا و ونزوئلا هم میرن دیگه ، جای تعجب نیست ، ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس