رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات سالم خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش فرمانداران سراسر کشور با تاکید بر لزوم فراهم نمودن زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه بزرگ برای امنیت ملی و منافع ملت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا باید رقابت واقعی، سالم و حداکثری ایجاد شود. باید مردم احساس کنند رقابت در بخش های مختلف وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رقابت واقعی برای حضور حداکثری امری ضروری است، اضافه کرد: وزارت کشور باید شرایط را برای رقابت حداکثری ایجاد کند. احزاب نیز باید با آراء متنوع وارد انتخابات شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت اجتماعی و روانی را انگیزه ای برای حضور حداکثری مردم در انتخابات خواند و گفت: باید دقت کرد که در این شرایط امنیت کشور مخدوش نشود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه رجال ملی در شرایط امنیت روانی و آراستگی سیاسی وارد می‌شوند، افزود: توهین و تخریب به شأن افراد موجب حضور کمرنگ رجال سیاسی در انتخابات می شود.

لاریجانی انتخابات را امری مبارک و جشن خواند و تصریح کرد: مردم در این جشن در سرنوشت خود مشارکت می کنند. جشن سرنوشت کشور، ملزوماتی دارد که همه به‌ویژه دستگاه های متولی باید مراقبت کنند که آداب جشن ملی حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ایجاد فضای تخریب و توهین تنها یک نفر حذف نمی شود بلکه شرایطی ایجاد می شود که رجال و افراد صاحب‌نظر وارد سهمیه انتخابات نخواهند شد.

حدود و مرزهای امنیت ملی در انتخابات نباید از بین برود

وی ادامه داد: در انتخابات باید مرزهای امنیت ملی رعایت شود و نباید حدود و مرزهای امنیت ملی از بین رفته و یا مخدوش شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات را پشتوانه امنیت ملی کشور خواند و گفت: نباید در شرایط انتخابات اختلاف میان اقوام ایجاد شود و یا حرف هایی در خصوص مسائل منطقه ای زده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این یک نفر حرفی در مورد نفوذ ایران در پایتخت های منطقه زد که هزینه های زیادی برای کشور داشت و حرف درستی نبود.

لاریجانی افزود: باید نتیجه انتخابات به امنیت ملی کشور کمک کند.

استراتژی انتخابات باید «حق‌الناس»  باشد

وی در خصوص برگزاری انتخابات سالم نیز خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استراتژی ما باید این باشد که اگر فردی در مسیر انتخابات تخلف کرد، آن فرد از مسیر انتخابات کنار گذاشته شود، نه اینکه انتخابات باطل شده و مردم از صحنه انتخابات کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه افراد مخل انتخابات باید کنار گذاشته شوند، نقش قوه قضائیه را در این خصوص مهم خواند و تصریح کرد: توهین، اتهام و خرید و فروش رأی، تخلف است و سرعت عمل در رسیدگی به تخلفات می تواند از تخلفات جلوگیری کند. نباید انتخابات باطل شود.

لاریجانی همچنین پیشنهاد داد که حلقه هایی در شهرستان ها متشکل از مسئولان قضایی برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در فضای غبارآلود، مشارکت مردم کاهش می یابد، به فرمانداران توصیه کرد از کوچکترین مساله ای که می تواند اعتماد مردم را افزایش دهد، در جهت جلب اعتماد مردم استفاده کنند.

رئیس مجلس افزود: هر چه صندوق های رأی به جای کدر بودن، شفاف تر باشد، مردم بیشتر اعتماد می کنند و رأی ریخته شده در صندوق ها را می بینند.

استانداران، فرمانداران و دستگاه‌های دولتی سمت‌گیری انتخاباتی نداشته باشند

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: استانداران، فرمانداران و دستگاه های دولتی نباید سمت‌گیری انتخاباتی داشته باشند، زیرا این امر فضا را مشوش کرده و به نفع نامزدها نیست.

مردم نباید احساس دخالت سازمان‌یافته در انتخابات کنند

لاریجانی اظهار داشت: هر چه دستگاه ها شفاف تر عمل کنند، اعتماد مردم بیشتر می شود. مردم نباید احساس کنند دستگاهی به‌صورت سازمان‌یافته در انتخابات دخالت می کند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل هایی در قانون برای تایید صلاحیت کاندیداها تعیین شده است، گفت: در پایان بهترین گزینه را نیز مردم انتخاب می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مُر قانون در حداقل ها رعایت شود. نامزدهای انتخابات حقوقی دارند که نباید توسط دستگاه های مختلف تهدید شوند.

دستگاه‌های مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید به رد صلاحیت در صورت اظهارنظر نکنند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید دستگاه های مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید کنند که اگر فلان حرف را بزنید، رد صلاحیت می شوید. اینها کاندیداهای مجلس هستند و باید از حقوق ملت دفاع کنند. اگر این قدر تهدید شوند و شخصیتشان له شود، نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی فضای انتخابات را فضای امیدوارکننده خواند و گفت: انتخابات به معنای حضور مردم در سرنوشت شان است. در فضای یاس و تلخ و سیاه نمایی، رقابت های انتخاباتی کاهش می یابد.

وی به فرمانداران توصیه کرد کارهای عمرانی صورت گرفته را میان مردم مطرح کرده و فعال بودن کشور را نشان دهند و تاکید کرد: دولت نیز بودجه عمرانی را در فصل کار و فعالیت تزریق کند.

لاریجانی افزود: ایجاد فضای یاس آلود برای امور سرنوشت ساز مانند انتخابات خوب نیست.

سیاه نمایی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور عمل انقلابی نیست

نماینده قم ادامه داد: عمل انقلابی در شرایط فعلی این نیست که شرایط بدی را از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ترسیم کنیم این امر هم غیر واقعی و هم غیر مسئولانه است. در فضای انتخابات پیش رو نقد منصفانه وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این سخنرانی شرایط منطقه را پرتحرک و پیچیده از نظر تکثیر بحران خواند و گفت: در دوره های مختلف در منطقه جنگ داشتیم اما تا به حال این همه تعدد بحران و تکثیر نداشتیم.

وی با بیان اینکه رفتار کشورهای بزرگ دچار ابهام است گفت: رفتار کشورهای بزرگ و تکثیر بحران و وجود عناصر سرکش و کم مسئولیت از نظر فکری و دینی در منطقه وضعیت منطقه را در کوتاه مدت مبهم کرده است.

لاریجانی شناور بودن و سیالیت وضع موجود در منطقه را موجب ایجاد فضای مبهم در کوتاه مدت خواند و گفت: ایران به عنوان کشوری الهام بخش و تاثیر گذار در منطقه است و در بلند مدت وضعیت منطقه مشخص است.

نماینده مردم قم تاکید کرد: ما به منطقه نیرو نمی فرستیم اما فکر جمهوری اسلامی الهام بخش و تاثیرگذار است.

انتخابات باشکوه قدر و منزلت جمهوری اسلامی را در معادلات منطقه ای افزایش می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات باشکوه قدر و منزلت جمهوری اسلامی را بالا برده و در معادلات منطقه ای تاثیرگذار خواهد بود.

وی مسائل داخلی امنیت کشور را با مسائل منطقه ای گره خورده دانست و گفت: باید از امنیت کشور مراقبت کنیم در آشفتگی منطقه ایران از ثبات خوبی برخوردار است و مطالبی که درخصوص امنیت کشور گفته می شود از دقت نظر لازم برخوردار نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود درخصوص مسائل بین المللی و موضوع هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای سمت مشخص دارد. شورای عالی امنیت ملی و در راس آن مقام معظم رهبری راهنمایی های دقیقی دارند و با تلاش هایی که انجام می شود امیدواریم مذاکرات سرانجام خوبی داشته باشد.

مسیر مذاکرات هسته ای به ما تحمیل نشده است

نماینده مردم قم با انتقاد از القای برخی نگرانی ها به جامعه گفت: مسیر مذاکرات به ما تحمیل نشده، نظام این راه را انتخاب کرده مربوط به این دولت هم نیست و از قبل مشخص شده بود و در این دولت به صورت جدی پیگیری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این سخنرانی به بررسی اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: اقتصاد به عنوان یک کانون مهم است که باید جهاد ملی ما متوجه آن باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال اعلام کردند امروز میدان جهاد، میدان اقتصاد است که این فرمایشات مسئولیت مهم تری را بر گردن ما می گذارد.

لاریجانی تصریح کرد: تاثیرگذاری بدون اقتصاد پویا و پیش رونده امکان پذیر نیست و ما از این نقطه آسیب پذیر هستیم.

نماینده مردم قم تورم و بیکاری را نشان دهنده رشد اقتصادی نارس دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح اقتصادی کشور را به این نقطه رسانده است، عدم استفاده درست از منابع و همچنین استفاده نادرست از منابع نفتی و عدم رونق تولید موجب مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی تولید رونق یابد گفت: تولید در بخش های مختلف دچار رکود است.

وی همچنین از فرمانداران سراسر کشور خواست مشکل تولید در شهرستان های خود را در زمینه معوقات بانکی و سرمایه در گردش مورد بررسی قرار دهند و افزود: ما اختیارات را در برنامه پنجم به دولت در راستای تقسیط و بخشودگی معوقات دادیم که باید دستورالعمل های لازم در این خصوص صادر شود.

لاریجانی همچنین با انتقاد از انباشت طرح های عمرانی گفت: به دولت اجازه دادیم تا طرح های مهم و قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کند باید طرح های نیمه تمام قبل از کلنگی شدن به مردم واگذار شود و در راستای تسهیل واگذاری دولت باید دستور العمل صادر کند.

نماینده مردم قم گفت: طبق قانون بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان از پروژه های عمرانی به بانک ها واگذار شده که آنها را به اتمام رسانده و پس از سه سال بفروشند و به سرمایه خود اضافه کنند، وزارت کشور برای اجرای این مصوبه میدان داری کند و بخش خصوصی را فعال نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها گفت: در آستانه فصل کم آبی هستیم. وزارت کشور برای اجرای این پروژه میدان داری کند.

وی عدم اجرای آمایش سرزمینی را موجب گره های کور در بحث استان ها خواند و گفت: مولفه های مهم آمایش سرزمینی باید در برنامه ششم منظور گردد و وزارت کشور باید مولفه های اصلی را ارائه کند.

لاریجانی با حمایت از اظهارات نوبخت مبنی بر طراحی عملیاتی برنامه ششم توسعه گفت: تعریف دقیق مولفه های اقتصاد و تعیین پروژه های عمرانی مهم از مولفه های برنامه ششم است.

حمایت لاریجانی از برنامه های اقتصادی دولت یازدهم/ مسیر دولت در زمینه اقتصاد درست بود

نماینده مردم قم تصریح کرد: مسیری که دولت در اقتصاد کشور در دو سال طی کرد مسیر درستی بود و به اقتصاد کشور آرامش داد و برخی از نوسانات تورمی را تا حدی آرام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای واگذاری کارها به مردم و تمرکز بر تولید است. در این صورت توسعه شتاب می یابد.

وی با تاکید بر اینکه منابع دولت محدود است گفت: گاهی حرف های تلخی گفته می شود اما مسیر اقتصاد در این دولت مسیر درستی است اگر آقایان روش دیگری دارند اعلام کنند؛ روشی که در گذشته وجود داشت موجب افزایش بودجه جاری کشور شده بود و منابع کشور صرف آن شد.

لاریجانی ادامه داد: افزایش استخدام ها به معنای افزایش بودجه جاری است که به نفع کشورها نیست.

نماینده مردم قم تصریح کرد: فضای کشور امیدوارکننده است، در شرایط تلخ سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری نمی کنند مسیر ایران مسیر امیدوارکننده است درست است که شرایط منطقه ملتهب است اما وضع ایران مستقر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    رئیس مجلس در همایش فرمانداران تأکید کرد: "به نظرم مسیری که دولت در 2 سال گذشته در اقتصاد کشور طی کرد مسیر درستی بود و آرامش به اقتصاد داد و برخی نوسانات تورمی را آرام کرد البته هنوز تورم داریم ولی دولت توانست تا حدودی تورم را مهار کند." ایشان لطفا بیشتر توضیح بدهند که تا چه حدودی دولت توانسته است، تورم را مهار کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس