رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در کشور برای سرمایه گذاران به جای کمک، شرط می‌گذارند تاکید کرد: ادارات باید پا به رکاب باشند تا راه تولید در کشور بسته نشود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی در مراسم عمامه گذاری طلاب در حوزه علمیه شهرستان بناب گفت: یکی از ویژگی های ظهور، امنیت در بلاد مختلف است که عامل استواری ملتها بشمار می‌رود امروزه در منطقه گرفتار گروه‌های تروریستی هستیم که سعی در به هم زدن امنیت کشورهای اسلامی را دارند.

وی افزود: ایران در منطقه‌ای که آشفتگی در بسیاری از کشورها وجود دارد دارای امنیت است و این نعمت بزرگی است که باید قدردان نیروهای امنیتی که با هوشیاری از کشور مراقبت می‌کنند، باشیم.

لاریجانی گفت: بسیاری از دشمنان می‌خواهند ما با ظلم و ستم مبارزه نکنیم و مثل بی‌خیال‌هایی که در برخی از کشورهای عربی وجود دارد، باشیم.

وی افزود: آنها می‌خواهند ما نگران بیداری اسلامی نباشیم، ظلم ستیز نبوده و در مقابل آمریکا حرف نزنیم، آنها می‌خواهند ما از خصوصیات مکتب مهدوی دست برداریم.

لاریجانی یکی دیگر از خصوصیات فرج را توسعه و آبادانی بیان کرد و گفت: ما نیازمند اقتصاد شکوفا، مردمی و از درون هستیم؛ متاسفانه امور دیوانی و اداری کشور ما برای آبادانی ساخته نشده است.

وی افزود: در کشور برای سرمایه گذاران به جای کمک، شرط می‌گذارند و تشکیلات اداری برای واردات است، برای صادرات ساخته نشده است. باید صادرات را توسعه دهیم تا کشور آباد شود .

رئیس مجلس گفت: با این همه متخصص با ظرفیت باید تولید کرد و ادارات باید پا به رکاب باشند تا راه تولید در کشور بسته نشود.

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت باید کوچک شود تا مردم به تولید علاقه‌مند شوند افزود: وسیع بودن دولت دو ضرر دارد یک دخالت در کار مردم، دیگری اینکه درآمد به جای اینکه برای آبادانی هزینه شود صرف مخارج و هزینه‌های اداری می‌شود.

وی افزود: کل هزینه دولت در سال گذشته 180هزار میلیارد تومان بوده که 150هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری و 30میلیارد تومان عمرانی بوده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چابک و کوچک سازی دولت است و باید کارها واگذار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامی که در ایران است با اسلام تروریست‌ها متفاوت است و ما گرفتار موضوعی شدیم؛ حکومت‌هایی در منطقه هستند که فرقه‌های اسلامی را کافر می دانند.

وی افزود: اسلام ناب محمدی که توسط پیامبر (ص) پایه گذاری شد در طول تاریخ دچار مشکل می‌شود و صحنه‌های عجیب و غریب به وجود می آید، اما زمانی که حضرت قائم قیام کنند مردم را دوباره به اسلام اصیل راهنمایی می کند.

لاریجانی با اشاره به حرمت خون مسلمان گفت:یک کشور اسلامی که داعیه اسلام دارد با سلاح های مختلف در یمن به خونریزی می پردازد که این موضوع دور افتادگی از اسلام است.

وی گفت: حقیقت این است که در طول تاریخ از حقیقت اسلام دور می شویم و زمانی لازم است این غبار زدوده شود تا حقیقت روشن گردد که با ظهور حضرت ولی عصر این موضوع محقق می شود.

لاریجانی یکی دیگر از ویژگی‌های ظهور را روشن کردن حقیقت اسلام و دور کردن از مهجوریت بیان کرد.

وی ایجاد دولت کریمه را از خصایص ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت: گم شده بشر دولت کریمه است تا شئونات و عزت مسلمانان را فراهم سازد، استعدادهای ما درست است که به صورت فردی رشد می‌کند اما حقیقت انسان با اجتماع است نیازمند حکومت مستقیمی که استعداد انسان را رشد دهد و آن با ظهور امام زمان محقق می گردد.

رییس مجلس یکی دیگر از ویژگی‌های ظهور را رشد علمی دانست و گفت: یکی از مشکلات عالم اسلام عقب افتادگی است، دولت‌های اسلامی بعد از جنگ جهانی یکی از مصادیق عقب افتادگی دور نگه داشتن دولت های اسلامی از علم بود، اما امام زمان که ظهور کنند عقول بشری کامل و استعدادهای عقلانی رشد می‌کند و پیشرفت حاصل می‌شود.

وی گفت: مکتب مهدویت دنبال پیشرفت است تا اینکه کشورها اسلامی عقب نیفتند تا حقیقت مکتب علوی رشد کند.

وی افزود: مسئله ای که در رشد ایران اسلامی دخیل بود انرژی هسته ای است که یک واقعیت و حرکت نو ایجاد کرده ایم و باید برای آن ارزش قائل شویم و اگر در زمینه مهندسان هسته‌ای غوغا به وجود آوردند برای این است تا رشد علمی نداشته باشیم و دشمنان در زمینه های دیگر نیز این نگاه را دارد و اگر مکتب مهدویت را بفهمیم در حوزه های مختلف متناسب با استعدادها پیشرفت خواهیم داشت.

در این مراسم که چهارشنبه شب برگزار شد 61 نفر از طلاب حوزه علمیه بناب به لباس روحانیت ملبس شدند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس