وکلای ملت در نخستین انتخاب خود علی لاریجانی نماینده مردم قم را با 205 رای از مجموع 263 رای اخذ شده برای تصدی کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی برگزیدند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه علنی امروز، انتخابات هیات رئیسه مجلس بود.

دیروز فهرست پیشنهادی دو فراکسیون اصولگرای مجلس برای انتخابات هیات رئیسه نهایی شده بود.


لیست کامل رای آوردگان انتخابات مجلس به شرح زیر می باشد:


لاریجانی با 205 مجددا رئیس مجلس شد


وکلای ملت در نخستین انتخاب خود علی لاریجانی نماینده مردم قم را با 205 رای از مجموع 263 رای اخذ شده برای تصدی کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی برگزیدند.

در این جلسه روح‌الله حسینیان نیز برای ریاست مجلس کاندیدا شده بود که نتوانست گوی سبقت را در ریاست خانه ملت از لاریجانی بگیرد.

علی لاریجانی پس از اعلام آرای انتخابات ریاست مجلس طی سخنانی ضمن تشکر از نمایندگان، گفت: از اعتماد سروران گرامی تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت شما بتوانیم در این شرایط حساس در زمینه تصمیمات مجلس گام‌های بلندی بردارم.

وی افزود: می‌دانم شما با لطف و محبت‌تان مسیر را برای فعالیت و استقلال مجلس فراهم‌تر خواهید کرد.

براساس ماده 15 آئین‌نامه داخلی مجلس، هیئت‌رئیسه دائم مرکب از رئیس، 2 نایب‌رئیس، 6 دبیر و 3 ناظر هستند.

براساس ماده 16 آئین‌نامه داخلی مجلس انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صاحب رای در انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود.

علی لاریجانی سال گذشته از مجموع 252 رأی مأخوذه، 213 رأی را به خود اختصاص داده بود.


ابوترابی‌فرد و باهنر نواب اول و ‌دوم مجلس شدند


سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و ‌محمدرضا باهنر به ترتیب با 231 و 192 رأی نمایندگان مجلس، به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت و در ادامه رأی‌گیری برای انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه مجلس، نواب این هیأت را انتخاب کردند.

بر این اساس، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با 231 رأی و محمدرضا باهنر با 192  رأی از مجموع 264 آرای مأخوذه به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت انتخاب شدند.

همچنین 11 رأی سفید اعلام شد.


ناظران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه انتخابات هیأت رئیسه جدید برای چهارمین و آخرین سال فعالیت پارلمان نهم از صبح امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی آغاز شده است.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه با 161 رأی، سیدشریف حسینی نماینده اهواز با 160 رأی و محمد آشوری نماینده بندرعباس با 153 رأی از مجموع 265 آرای مأخوذه به عنوان ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند.


دبیران هیأت رئیسه جدید مجلس انتخاب شدند


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید مجلس برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بهارستان نهم، دبیران این هیأت را برگزیدند.

بر این اساس، ضرغام صادقی با 153 رأی، محمدحسین فرهنگی با 207 رأی، مهرداد بذرپاش 150 رای، محمد دهقان با 136 رأی، علیرضا منادی 145 رأی و سیداحمدرضا دستغیب با 136 رأی از مجموع 267 آرای مأخوذه، به عنوان دبیران (منشی‌ها) هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برگزیده شدند.

سیداحمدرضا دستغیب، حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان، جواد جهانگیرزاده، مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، جواد هروی و علی طاهری کاندیداهای تصدی پست‌های دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    شهر شما ابدا اباد بشه... اره؟
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    خیلی ممنون. از همه نمایندگان مجلس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس