کد خبر 423035
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

۶ کشور مذاکره کننده با ایران در گفتگوهای هسته‌ای درباره شیوه اعمال مجدد تحریم های شورای امنیت در صورت نقض توافق احتمالی از سوی ایران توافق کردند.

به گزارش مشرق، مقامات غربی خبرگزاری رویترز گفته اند 6 کشور مذاکره کننده با ایران در گفتگوهای هسته‌ای درباره شیوه اعمال مجدد تحریم های شورای امنیت در صورت نقض توافق احتمالی از سوی ایران توافق کردند.

این موضوع یکی از موانع اصلی بر سر توافق هسته ای بوده است. این توافق جدید برای بازگشت تحریم های شورای امنیت آنتها را به توافق احتمالی با ایران نزدیک تر کرده است.

زمان بندی رفع تحریم ها،  دسترسی و راستی آزمایی و مکانیسم اعمال مجدد تحریم ها در صورت نقض تعهدات ایران از موضوعات بسیار سخت مذاکرات بوده است.

مذاکره کنندگان آمریکا و اروپا خواستار اعمال خودکار تحریم های شورای امنیت هستند در حالی که چین و روسیه با سازو کار خودکار مخالف هستند و آن را تخریب قدرت وتوی خود تلقی می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    چین و روسیه باید برن کشکشونو بسابند مگر اینکه یک قدرت ششمی را مثل ایران « با حق وتو » وارد شورای امنیت و با خودشون همراه کنند
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ آخه تا هند و برزیل و اسرائیل هستن اینا ایرانو میبرن تو شورای امنیت؟
  • عرفان ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    روسیه که منفعت طلب و خودش داره التماس میکنه به غرب که تحریم های اون کشور رو بردارن و یا کم کنند چین هم اگه غرب وسایل و ابزار آلاتی که به برند اونها در چین مونتاژ میشه رو بگیرن ازش مردم چین از گرسنگی و بیکاری باید همدیگه رو بخورن. مثلا انواع و اقسام لپ تاپ ها که ساخت امریکا یا غرب . تلفن های همراه و لوازم دیگه غرب اجازه میده شرکتهای چینی به خاطر ارزان بودن نیروی کار براشون مونتاژ و یا اسمبلی کنن اینها رو به شرکت های چینی ندن چین اقتصادش از افریقا هم بدتر خواهد شد.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    بالاخره توافق رو چی بود؟؟؟ ابنکه تحریمها اتوماتیک برگرده و بشه راه مد نظر غرب یا بشه راه روسیه و چین و اتوماتیک برنگرده؟؟؟؟ این چه جور خبر نوشتنیه که سر و تهش معلوم نیست. اول میگین توافقکردن اما این توافق چه شکلیه معلوم نیست. بعد آخرش میگین این مسئله بزرگترین اختلاف غرب و روسیه است!
  • عرفان ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    جناب عرفان چين در حال حاضر قدرت اول اقتصادي دنيا هست ومدتي قبل آمريكا را در نورديد اگر اطلاعات بيشتري خواستي بگو تا بنويسم و لطفا مطالعه كن بعد نظر بده؟
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    حق اين افرادي كه از اين حركت چين و روسيه انتقاد مي كنند اين هست كه تحريم ها موقتا لغو شود و بعد هر وقت عشق آمريكا كشيد آن را برگرداند؟؟؟؟ مرگ بر آمريكا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس