کد خبر 422877
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

مذاکرات یک روزه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو پایان یافت و قرار شد ادامه رایزنی‌ها پنجشنبه 14 خرداد ماه در سطح معاونان و کارشناسان در وین ادامه یابد.

به گزارش مشرق، مذاکرات محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا که از صبح امروز (شنبه) در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهر ژنو سوئیس در راستای رفع اختلافات بر سر پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار شد، دقایقی پیش و پس از حدود سه ساعت پایان یافت.

در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه 2 کشور و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

دو طرف صبح امروز نیز در حدود سه ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

قرار است ادامه مذاکرات روز پنج‌شنبه 14 خرداد ماه در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان کشورها در شهر وین اتریش برگزار شود.

عراقچی پیش از نشست صبح طی اظهاراتی عنوان کرد: در این نشست درباره موضوعات محتوایی و مسائلی که هنوز برای آن راه‌حلی پیدا نشده، گفت‌وگو می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال راهکار برای این موضوعات هستیم، گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

پس از رایزنی‌های لوزان 2 که سیزدهم فروردین ماه بعد از 9 روز پایان یافت، ایران و 6 کشور (آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه، چین و آمریکا) به راه‌حل‌هایی برای دستیابی به توافق جامع دست یافتند و از آن پس گفت‌وگوها برای نگارش متن پیش‌نویس برجام آغاز شد که تاکنون پنج دور گفت‌وگو در این زمینه برگزار شده، 4 دور در وین و یک دور در نیویورک. دور اخیر این رایزنی‌ها از روز سه‌شنبه در سطح کارشناسان و معاونان تا جمعه (پنجم تا هشتم خرداد ماه) در شهر وین برگزار شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس