کد خبر 422915
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳

شاید رئیس‌جمهور محترم کشورمان را شماری از مشاوران ناهمدل و ناهمراه احاطه کرده باشند و مواضع مورد اشاره دستپخت همین مشاوران ناهمدل- و یا دستکم نابلد- باشد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی به نقد سخنان رئیس جمهور در جمع فرمانداران پرداخت و نوشت: آقای دکتر روحانی را با سابقه 37 ساله از حضور نزدیک در عرصه سیاسی پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران، می‌توان و باید یک سیاستمدار کارکشته و سرد و گرم چشیده تلقی کرد ولی متاسفانه، برخی از مواضع ایشان با آنچه از یک سیاستمدار برجسته و مخصوصا در کسوت شریف روحانیت انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد و به این نگرانی دامن می‌زند که شاید رئیس‌جمهور محترم کشورمان را شماری از مشاوران ناهمدل و ناهمراه احاطه کرده باشند و مواضع مورد اشاره دستپخت همین مشاوران ناهمدل- و یا دستکم نابلد- باشد. دراین‌باره اگرچه گفتنی بسیار است ولی اظهارات دیروز آقای دکتر روحانی در «همایش‌سراسری‌فرمانداران» موضوع یادداشت پیش‌روی است که به مواردی از آن اشاره می‌شود.

1- آقای دکتر روحانی در سخنان دیروز خود باز هم به روال همیشگی و برای چندمین بار به منتقدان دولت حمله کرد و البته این بار از عباراتی نظیر «بروید به جهنم»!، «بی‌سواد»! «کسانی که از مراکز خاص پول می‌گیرند»!، «کاسب تحریم»! و ... استفاده نکرد. حملات پی در پی آقای رئیس‌جمهور به منتقدان، این تلقی را در عرصه سیاسی کشور پدید آورده است که ایشان هرگاه در برنامه‌های دولت با نارسایی و ناکامی روبرو می‌شود و یا نشانه‌‌هایی از شکست و بن‌بست را احساس می‌کند به جای توضیح علت برای مردم که می‌تواند جلب حمایت و همدلی آنان را در پی داشته باشد، منتقدان دولت را که در مواردی «فرضی»! نیز هستند، به باد انتقاد و عتاب می‌گیرد.

این روال تا آنجا پیش رفته است که امروز هرگاه رئیس‌جمهور زبان به ملامت منتقدان می‌گشاید، بسیاری از مردم و مخاطبان به گونه‌ای «شرطی» نارسایی‌ها و ناکامی‌هایی را جستجو می‌کنند که دولت محترم در همان ایام با آن روبرو بوده است! و حمله آقای دکتر روحانی به منتقدان را  -‌با‌عرض‌پوزش- برای پوشاندن این ناکامی‌ها و نارسایی‌ها ارزیابی می‌کنند!

کاش آقای رئیس‌جمهور افرادی را بدون تابلوی نهاد ریاست‌جمهوری به میان مردم می‌فرستاد و بازتاب سخنان دیروز خود را از زبان آنها می‌شنید و چنانچه ملاحظه می‌کرد بسیاری از آنان، برخی از نارسایی‌های این روزها نظیر ناهماهنگی در افزایش قیمت بنزین، بی‌تدبیری در افزایش بهای گاز مصرفی، اظهارات چندگانه و متضاد مسئولان دولتی درباره باقی ماندن یا حذف سهمیه بنزین، بخشنامه معاون اول که تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و... را علت حمله اخیر وی به منتقدان می‌دانند و بر این باورند که توضیح رئیس‌جمهور درباره چرایی این معضلات و بی‌تدبیری‌ها ضروری‌تر از سخنان دیروز ایشان است.

2- آقای رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان دیروز خود می‌گوید: «اسرار کشور باید محفوظ باشد، مگر کسی در این شک دارد؟ حالا یک نصیحتی رهبر معظم انقلاب فرمودند و چون رهبر هستند باید نصیحت کنند. حالا عده‌ای راه می‌افتند و می‌گویند؛ دولت! اگر تشنه شدی باید آب بخوری یا دولت! تو به اکسیژن نیاز داری. خودمان هم می‌دانیم. افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را دارند از لحاظ سیاسی و عمومی و در حد فنی در سطح بالایی هستند»! درباره این بخش از سخنان ایشان گفتنی است؛

الف: ظاهرا آقای رئیس‌جمهور در این بخش از اظهارات دیروز خود دچار «سهواللسان» و خطای الفاظ شده است، چرا که ایشان به خوبی می‌دانند توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره شنیدن نظر منتقدان، فقط یک «نصیحت» نیست، بلکه توصیه حضرت ایشان یک «دستورالعمل» است که دولت و شخص رئیس‌جمهور هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی موظف به اجرای آن هستند. از این روی خواسته عده‌ای که به تعبیر رئیس‌جمهور «راه‌ افتاده‌اند»! و درباره روند مذاکرات و داده‌ها و ستانده‌ها توضیح می‌خواهند، یک اقدام کاملا قانونی است و فرافکنی‌ آقای دکتر روحانی، نه وجاهت قانونی دارد و نه وجاهت شرعی. اگرچه با توجه به شخصیت رئیس‌جمهور محترم می‌توان اظهارات یاد شده را به حساب خطای بیان ایشان نوشت و شاید هم به حساب عصبانیت غیرقابل توجیه وی از ناکامی در مذاکرات هسته‌ای و فاصله فراوانی که میان وعده‌های اولیه ایشان با نقطه‌ای که امروزه در آن هستند پدید آمده است...

ب: حتی اگر توصیه رهبرمعظم انقلاب را فقط یک «نصیحت» تلقی کنیم، باز هم آقای رئیس‌جمهور و دولت ایشان ملزم و مکلف به اجرای بی‌کم‌و‌کاست آن بوده و هستند و اساسا مقبولیت و مشروعیت همه دولتمردان و مسئولان در پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب - چه‌دستورالعمل و چه نصیحت- قابل تعریف است.

ج: حالا به توصیه حضرت آقا خطاب به رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که موضوع بند یاد شده است، توجه کنید؛

«همدلی لازم است، همدلی را باید به وجود آورد، همدلی را باید رشد داد. این توصیه من به همه است. الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عده‌ای مخالفند، یک عده‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقمند به منافع ملی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفان را - از آن افرادی که شاخصند- دعوت  کنند، حرفهای آنها را بشنوند، ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دل‌ها و احساس‌ها».

آیا هیچ عقل سلیمی می‌تواند در خیرخواهی حکیمانه این توصیه حضرت آقا برای رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کمترین تردیدی روا بدارد؟ آیا همدلی با مردم و از جمله منتقدان نیاز مبرم و حیاتی دولت محترم نیست؟ و یا شنیدن نقد و نظر منتقدان به قول رهبر معظم انقلاب «پیشرفت بهتر کارها» را به دنبال ندارد؟

این توصیه حکیمانه کجا و تعبیر آقای روحانی که «حالا عده‌ای راه می‌افتند و می‌گویند «دولت! اگر تشنه شدی باید آب بخوری، دولت! تو به اکسیژن نیاز داری»؟! آیا انتقاد منتقدان هسته‌ای این است که چرا دولت وقتی تشنه است آب نمی‌خورد؟ و یا،  چرا توجه ندارد که به اکسیژن نیاز دارد؟! آقای روحانی پیش از این هم در واکنش منتقدان به اقدام نابجای پیاده‌روی ‌آقای ظریف با جان‌کری صورت مسئله را تغییر داده و گفته بود «این که بگوئیم یک دیپلمات تند راه رفت یا کتش کج بود، عینکش چطور بود که حرف نشد»! و توضیح نداده بود که کدام منتقدی به کت و عینک آقای ظریف انتقاد کرده‌ بود؟! خدا بر درجات امام راحل ما(ره) بیفزاید که نه فقط انتقاد، بلکه تخطئه را نیز هدیه الهی می‌دانستند.
3- آقای رئیس‌جمهور در توجیه خودداری از توضیح درباره جزئیات مذاکرات هسته‌ای و باخبر کردن مردم از آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم می‌گوید «اسرار کشور باید محفوظ باشد» و با تأکید می‌پرسد «مگر کسی در این شک دارد»؟! درباره این بخش از اظهارات دیروز آقای رئیس‌جمهور باید گفت؛

الف: بی‌تردید این سخن آقای روحانی قابل قبول و منطقی است که «اسرار کشور باید محفوظ باشد» ولی آنچه درخواست مکرر دلسوزان بوده و هست، افشای اسرار کشور نبوده و نیست، بلکه منتقدان خواستار توضیح درباره «توافق لوزان» هستند زیرا آنچه از متن توافق یاد شده - و یا به قول دولتمردان بیانیه لوزان!- برمی‌آید، از «داده‌های نقد» ما در مقابل «وعده‌های نسیه» حریف حکایت می‌کند. آنهم وعده‌های نسیه‌ای که بهتر است هرگز تحقق پیدا نکند! چرا که ماهیت این وعده‌های نسیه نیز واگذاری امتیازات بیشتر به طرف مقابل است و به عقیده نگارنده که دلایل آن هم به وضوح ارائه شده است؛ «در توافق لوزان اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم». خواسته بارها اعلام شده منتقدان، توضیح این «داده‌ها و گرفته‌ها» است.

آیا توضیح و خبررسانی دولت محترم درباره متن و محتوای توافق لوزان که در مقیاس بین‌المللی منتشر شده است، «اسرار محرمانه» تلقی می‌شود؟! عزیزان مذاکره‌کننده می‌گویند آنچه آمریکایی‌ها در تفسیر خود از توافق لوزان ـ فکت شیت- منتشر کرده‌اند قابل اعتماد نیست. خب! تفسیر شما از توافق یاد شده چیست؟ اینکه دیگر محرمانه نیست، هست؟! به قول حافظ؛

 سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت
در حیرتم که باده‌فروش از کجا شنید؟!

4- رئیس‌جمهور محترم در سخنان دیروز خود  به انتخابات اشاره کرده و تاکید می‌کند؛

«انتخابات غیر‌آزاد معنی ندارد... اگر انتخابات به معنی واقعی بود می‌توانیم همه در آن رقابت سالم داشته باشیم».

ممکن است بفرمایند مگر غیر از این است که باید انتخابات آزاد داشته باشیم که باید گفت؛ حضرتعالی یک روحانی سیاستمدار و حقوقدان هستید و به یقین می‌دانید که «اصرار بر یک امر بدیهی به مفهوم و معنای تردید در آن است». جناب روحانی آیا اگر گفته شود «آراء انتخاباتی رئیس‌جمهور یازدهم باید به دقت شمرده شود» این اظهارنظر به مفهوم آن نیست که صحت شمارش آراء جنابعالی مورد تردید است؟!

دیروز بلافاصله بعد از اظهارات آقای روحانی، این بخش از سخنان ایشان که «انتخابات غیرآزاد معنی ندارد» به تیتر اول خبرگزاری‌های خارجی نظیر «دویچه وله»، «بی‌بی‌سی»، «رادیو آمریکا» و... تبدیل شد و این تفسیر را در پی داشت که سلامت انتخابات پیش‌روی در ایران مورد تردید رئیس‌جمهور این کشور است!

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    عالی بود . خدا حاج حسین را حفظ کند .
  • ستاره ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    احسنت اقای شریعتمداری حرف دل مارو زدی
  • صاعقه ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    از دو طرف خواستارم انقدر به اختلافات دامن نزنید هم آقای روحانی نباید انقدر تیز سخنرانی کنند و هم منتقدان هم نباید انقدر تیز انتقاد کنند.نباید میان جامعه دودستگی و نفاق پیش آید.باید با یکدیگر همدل باشیم.درست است دولت آقای روحانی کارهایی کرده و حرفهایی زده که نباید انجام میداده ولی ما باید این انتقادات تیز را رسانه ای نکنیم.نمیشود این دولت به دولت قبل بگوید رمال و جن گیر و دولت قبل هم تصاویر رییس جمهور فعلی را درکنار یک فرد مشکوک به رمالی منتشر کند. در این وسط فقط مردم هستند که ضرر میبینند.ضمنا توافق آری ولی نه به هر قیمت.
  • بسیجی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا عمر طولانی و با عزت به شما عنایت کند و آخر و عاقبت همه مارا ختم به خیر کند... انشاالله!
  • بسیجی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا عمر طولانی و با عزت به شما عنایت کند و آخر و عاقبت همه مارا ختم به خیر کند... انشاالله!
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    درود بر خار چشم منافقان، برادر حسین
  • عابدی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    جناب مستطاب روحانی حکم حکومتی مقام معظم رهبری نصیحت نیست مقدم بر قانون و لازم الاجراست پس دقت کنید چه بر زبان میاورید
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام و صلوات ذات اقدس ربوبی بر حسین شریعتمداری محجوب و پاک سرشت و مرد و باشرف و لعنت خداوندبزرگ بر دشمنانش در هر پست و مقام و عنوان و لباسی
  • علی حقجو ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    از مدیران سایت درخواست دارم که امکان اشتراک گزاری خبرها را هم ایجاد کنند
  • سجاد ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    20
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    50 درصد رای دهندگان به شما رای دادند حال همه باید خفقان بگیرند تا شما همه چیز را به باد دهید.
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خیلی دوست دارم سال 96 شریعتمداری رییس جمهور شود ببینم ایشون جز حرف زدن کاری هم بلده انجام بده یا نه
  • کریم ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آقای روحانیدخودت چطوری رای آوردی؟ اون انتخابات آزاد نبود؟
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    شاید هم عدم انتشار فک شیت ایرانی مشمول این شعر است: باشما نامحرمان ما خامشیم.............. الله اعلم
  • دلاور ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آی صلوات بر اون روح پاکت حاج حسین زدی بدجوری زیر کتف زدی
  • دانشجو ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آره والا چند وقته عزیز دلمون دکتر روحانی خیلی داره عصبی حرف میزنه منم حدسم از مشاوره غلط مشاورانشانه الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
  • غضنفری ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    رهبری به منتقدان هم نصحیت و سفارش به همدلی کردند آیا توجه کرده اند ؟ تا کی می خواهید به تیتر خبرگزاریهای خارجی و دشمنان استناد کنید برای تخریب دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای آیا در دولت مورد حمایت جنابعالی مردم از کم و کیف مذاکرات خبر داشتند که هر روز بر علیه کشور ما قطعنامه در شورای امنیت صادر می شد و تحریم ها تشدید می شد چرا سکوت می کردید آقای شریعتمداری .
  • بهرام ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آقای شریعتمداری شما چکاره مملکت هستی ؟ وقتی رهبر فرزانه دارد از دولت محترم دفاع می کند شما دیگه کاسه داغتر از آش نباش تضعیف دولت یعنی حمایت از آمریکا این هاشمی و خواهانش چه هیزم تری بهت فروخته اند که اینقدر با اینها لج و لجبازی می کنی بس است دیگه اگر ولایی هستی
  • سرور ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا راشکر که ما افرادی مانند اقای شریعتمداریها داریم
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    بابا یه پست سیاسی ای چیزی به این آقای شریعتمداری بدید از کیهان بیاد بیرون حالا دیگه!
  • علی ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    طرف با 300 هزار تا رای بیشتر شده رئیس حالا داره در مورد نحوه رای گیری و شفاف تر شدن انتخابات حرف می زنه. خوب اگه کسی می خواست تقلب کنه، این 300 هزار تا رو جابه جا می کرد.
  • دوست ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    فقط تو اين مملكت حسين شريعت مداري كاربلد هست ومابقي هيچ............
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    تا اين لحظه توجهي به نصيحت خواندن فرمايش رهبري از سوي روحاني نداشتم با اين وصف ،اين سخن رئيس جمهور حاكي از ان است رهبري به صورت خصوصي به اقاي روحاني تذكر داده اند وقتي توجهي از سوي ايشان نديده اند به عنوان فرمانده كل قوا به فرماندهان نظامي دستور صريح مبني بر منع بازرسي از تاسيسات نظامي دادند.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    باز کیهان خود را به خراب زد
  • م ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    اگه بخوايم با حرفاي ديروز ايشون همزبان و همدل باشيم ،بايد از دولت انتقاد نكنيم و اشتغال و اقتصاد و معيشت رو از ساير قوا بخوايم . درسته؟؟
  • نيكتا ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    استخوان در گلو و خار در چشم نشسته ايم و نظاره گر اعمال دولت هستيم.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    انصافا خوب بود
  • نيكتا ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    استخوان در گلو و خار در چشم نشسته ايم و نظاره گر اعمال دولت هستيم.
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    والا
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    هاشمی و طرفداران اندکش نباید فراموش کنند که در انتخابات 88 با دمیدن در شیپور تقلب با نتانیاهو و اوباما هم صدا شدند و دشمن را به تشدید تحریمهای ظالمانه ترغیب نمودند .
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا رو شکر کسی هست که حرف دل مردم را بزند . دیروز من هم در بین مردم بودم و حتی در فضای مجازی هم بررسی داشتم واقعا همه ناراضی و این اقدام نابجارا..... در فضای مجازی کامنت هایی بود که تعداد غیر قابل انتشار آنها در برخی سایت ها رکورد دار بود .
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    شما و امثال شما با همین روش ها مردم آگاه را خفه می کنید.
  • ناشناس ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • دانشجو ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آره والا چند وقته عزیز دلمون دکتر روحانی خیلی داره عصبی حرف میزنه منم حدسم از مشاوره غلط مشاورانشانه الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    :)
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    تو چکاره بیدی
  • سعید ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    شما اصلا نوشته آقای شریعتمداری رو خوندی؟؟؟!!!!!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خصمان گویند کاین سخن زیبا نیست خورشید نه مجرم ار کسی بینا نیست حرف شریعتمداری حق است
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    شما مثل اینکه صحبت های رهبری رو گزینشی گوش می کنی!!!!
  • علی س ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    رهبری به آیت الله خزعلی زمان اصلاحات فرمودند من حکم پدر را دارم و حمایت میکنم شما به وظیفه روشنگری انتقاد خود عمل کنید
  • خداپرست ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    "تا ابله در جهان است، مفلس در نمی‌نمانَد." این ضرب‌المثل دقیقا شرح حال بهرام و بهرامیان است...
  • خداپرست ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    کوچولو! در کار بزرگترها دخالت نکن.
  • مرتضیsk ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    مشرق بنظرت کم کم وقت آن نرسیده نقدهایی هم که به خود جناب رییس جمهور وارده منتشر کنی ؟ نظرم در مورد اینکه روحانی متوجه اشتباه مشاورانش نیست و یا باین حال اشتباه آنها را تکرار می کند ، خیلی بد بود !
  • عباس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    دولت باید با شیطان بزرگ (آمریکا) خشن و با مردم مهربان و صادق باشد اشتباه از خود دولت بود که به عوض 5+1 به مردم قول داده بود که تحریم ها را بر خواهد داشت . و به خاطر همین شعار در انتخابات برنده شد . حالا 100 روز شده 700 روز
  • بسیجی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا عمر طولانی و با عزت به شما عنایت کند و آخر و عاقبت همه مارا ختم به خیر کند... انشاالله!
  • مصطفی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا شفات بده نامسلمان افراطی
  • یامهدی عج ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    هر چند که مشرق نسبت به خبرگزاریهای دیگر در انتشار نظرات آزادانه تر عمل می کنه ولی فکر می کنم که 90 درصد نظرات غیر قابل انتشار در نقد رییس جمهور بوده است.من فکر می کنم که دوران سانسور به پایان رسیده است پس توصیه می کنم که تمام نظراتی که در اون توهین به کار نرفته را باید منتشر کنید .
  • مهدی از قم ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا شفا بده مسلمان وا داده را
  • دانشجو ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آره والا چند وقته عزیز دلمون دکتر روحانی خیلی داره عصبی حرف میزنه منم حدسم از مشاوره غلط مشاورانشانه الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    راست میگه این تازه مسلمان درود بر این فرشته مقرب الهی حسین شریعتمداری!!!!!!!!!!!! حححححححح
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    مگر قرار نیست دولت یازدهم انتخابات را برگزارکنند !! به خودشان هم شک دارند !!!جلل خالق
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    باید به روحانی گفته شود رئیس جمهور یعنی خدمتگزار مردم زمان انتخابات نیست که شعار بدهی عزیزمن این گوی میدان کار کار کار
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    زنده باد دوست عزیز تازه مسلمان نروژی مقیم ایران و کور بشه دشمنانش
  • عباس ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    1 - دلیل اینکه دولت فکت شیت نمی دهد مشخص است برای اینکه سند مکتوب قابل استناد و مطالبه است و لی سخن شفاهی قابل استناد نیست امریکایی ها ( اگر چه دشمن هستند ) در سخنانشان و مکتوباتشان به صراحت مطالب را گفته اند و لی دولت ما هیچگاه مکتوب مطلبی را ارائه نکرده است . 2 - دولت مردم را نامحرم می داند و مطالب را شفاف نمی گوید تناقض در حرف های دولت مردان و تیم مذاکره کننده وجود دارد . مطالبی را که امریکا و انگلستان و ... و رژیم غاصب صهیونیستی از توافقنامه ژنو و لویزان می دانند چرا برای مردم ما محرمانه است . 3 - پیشنهاد می کنم بعد از نهایی شدن متن توافقنامه ، دولت قبل از امضاء متن ، آنرا به مجلس و شورای عالی امنیت ملی و مردم رائه نماید و درصورت رعایت تمامی خطوط قرمز رهبری و تضمین ادامه غنی سازی صنعتی ( نه فقط کاریکاتوری ) و استقلال مملکت ، امضاء گردد . رهبر فرمودند توافق نکردن شرف دارد به توافق بد 4 - رهبر فرمودند کلید حل مشکلات در داخل کشور و به دست جوانان و مردم غیرتمند و پرکارو پر تلاش است . ولی آقای روحانی معتقد هستند که کلید حل مشکلات در دست سیاست خارجی است 5 - پیشنهاد می نمایم در آستانه 24 خرداد ، صدا و سیما سخنان و وعده های اقای روحانی را مجددا پخش نماید تا ببینیم چقدر از وعده ها عملی شده است .
  • بهار ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    والا
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اون کاری رو که بلده خوب انجام می دهد
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    وظیفه روزنامه نگار حرف زدنه. این نکته بدیهی رو که دیگه میفهمید نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس