کد خبر 422312
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون هرچه درباره آزمون استخدامی گفته شده صحت ندارد و زمان ثبت نام در ماه آینده اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر فانی در سفر به استان خوزستان از زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تاکنون هرچه درباره آزمون استخدامی جدید گفته شده صحت ندارد و زمان ثبت نام این آزمون در ماه آینده اعلام می‌شود.

وی در رابطه با بازنشستگان آن وزارتخانه گفت: در سال گذشته استثناً 25 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش قبل از 30 سال بازنشسته شدند و امسال نیز همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

فانی ادامه داد: افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند و در مورد بیمه آن ها نیز در حال نهایی کردن قرارداد با بیمه فرهنگیان هستیم و تلاش ما بر این است تا کیفیت بیمه معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مجوز استخدام 5 هزار نیرو در آموزش و پرورش افزود: سهم آموزش و پرورش خوزستان در این استخدام ویژه خواهد بود و در همین راستا طبق قانون و مجلس، تصمیمات خوب گرفته شده و قرار است استخدام مربیان پیش‌دبستانی را در اولویت قرار ‌دهیم.

وی افزود: با توسعه پیش‌دبستانی‌ها در مناطق دو زبانه، کمبودها و مشکلات جبران می‌شود و باید دانش‌آموز دو زبانه یک سال زودتر به مدرسه وارد شود تا بتواند به راحتی از کتاب‌های درسی استفاده کند.

فانی ادامه داد: مطالعات کارشناسی در رابطه با پیش دبستانی های دو زبانه در حال انجام است و پس از رسیدن به نتیجه ی قطعی، از مجرای قانونی برای تصویب این طرح اقدام خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در مورد اختصاص اعتبارات ملی به خوزستان، تصریح کرد: این مصوبه، کار بسیار بزرگی است که طبق آن، وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی به میزان بودجه عمرانی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، در اختیار آموزش و پرورش خوزستان قرار خواهد داد. اولویت هزینه‌کرد این اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست دکتر مقتدایی است، تعیین می‌شود.

وی افزود: با توجه به قول رییس جمهور در خصوص در اولویت بودن آموزش و پرورش و با گشایش شرایط اقتصادی دولت، امیدواریم وضعیت آموزش و پرورش بهتر شود.

فانی همچنین با اشاره به مدارس محروم در استان خوزستان تصریح کرد: در برخی روستاها که ممکن است در آینده متروک شده و یا از بین بروند، ساختار مدارس جدید متناسب با آن شرایط ایجاد می‌شود مدارس پیش ساخته‌ی کانکسی می تواند یکی از این گزینه‌ها باشد اما با این حال گزینه‌های متعدد دیگری نیز برای این امر وجود دارد.

وی در رابطه با مناطقی که شرایط خاص و بدی آب و هوا دارند گفت: لازم است توجه ویژه‌ای به معلمان این مناطق ‌شود. همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم که پیشنهادات همکاران در استان را مکتوب به ما منتقل کند تا ما نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قانونی را در این زمینه تصویب کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    فرهنگی زیر خط فقر را زودتر از موعد بازنشست کنید و دیگر حالش را هم نپرسید و بیمه اش را هم طوری کنید که اصلا نتواند بیماریهای را درمان کند !!!!!بهترین معلمان و کارامدترینها به دلیل کار زیاد دچار بیماری شدند و خانه نشین شدند و هیچ کس از آنها سراغ نمی گیرد !!!!! ازتون دلخور هستند آقای وزیر همکاران بازنشسته خود را دریابید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس