کد خبر 407323
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان، خواستار جلوگیری از تضییع حقوق معلولان در وزارت آموزش و پرورش شد و گفت: سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان اجرایی نمی شود.

 به گزارش مشرق، علی همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان، در مورد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید ۳ درصد از استخدام های دستگاهها و نهادهای دولتی به معلولان اختصاص پیدا کند اما این در حالی است که این قانون از سوی برخی از دستگاهها اجرایی نمی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۵ هزار نفر در ردیف استخدام جدید آموزش و پرورش قرار دارند بنابراین باید طبق قانون ۳ درصد استخدام معلولان ۱۵۰ نفر از این تعداد در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته تا از میان معلولان، افراد دارای شرایط لازم را انتخاب و به وزارت آموزش و پرورش معرفی کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان، گفت: متاسفانه در دولت قبل وزیر آموزش و پرورش وقت به هیچ عنوان حاضر نشد تا سهمیه ۳ درصدی معلولان را از بین ۴۰ هزار نفر مستخدم این وزارتخانه اجرایی کند.

به گفته محمودنژاد، از ۴۰ هزار نفر باید ۱۲۰۰ نفر معلول طبق سهمیه در آموزش و پرورش استخدام می شدند اما متاسفانه این افراد پس از قبولی در آزمون این وزارتخانه به دلیل معلولیت پذیرش نشدند.

عضو سازمان جهانی معلولان از رئیس سازمان بهزیستی خواست با توجه به نرخ بیکاری ۴ برابری معلولان نسبت به جامعه عادی (۴۰ درصد)، نسبت به تحقق این موضوع و سهیه ۳ درصدی اشتغال معلولان اقدام مساعد به عمل آورد.

وی گفت: هنوز شکایت سازمان های مردم نهاد و بسیاری از معلولان در استخدام قبلی وزارت آموزش و پرورش و تضییع حقوق معلولان در دیوان عدالت اداری مطرح است.

محمود نژاد اظهار داشت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ۳ درصد استخدام های قراردادی، پیمانی و رسمی باید در اختیار معلولان قرار گیرد که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی درخواست کرد تا از میان ۵ هزار سهمیه استخدام آموزش و پرورش قبل از مشخص کردن سهمیه های استانی، ۱۵۰ نفر سهمیه معلولان را جدا کرده و در اختیار بهزیستی قرار دهند.

عضو سازمان جهانی معلولان گفت: با تغییر دولت و وزیر رفاه، معلولان هنوز از وعده وزیر سابق رفاه در حضور رئیس جمهور مبنی بر استخدام ۲ هزار نابینا از دستگاههای وابسته به وزارت رفاه را برای خود محفوظ می دانند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس