کد خبر 422338
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بدون گذراندن دوره آموزشی از ورود معلمان به مدارس غیردولتی جلوگیری می‎شود، گفت: تا ۳ سال آینده باید تمام معلمان مدارس غیردولتی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی کسب کنند.

 به گزارش مشرق، مرضیه گُرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در پاسخ به این پرسش که «گزینش و آموزش معلمان در بسته حمایتی و همچنین در مدارس غیردولتی چگونه انجام می‌شود؟»، اظهار داشت: بخش اعظم فعالیت‌ها در مدرسه توسط معلم با کیفیت انجام می‌شود.

وی افزود: مدارس مختلفی که در بخش غیردولتی وجود دارد اکثراً به دنبال جذب معلمان با کیفیت هستند، اما مشکلاتی هم در این راه وجود دارد که حقوق آنها چقدر باشد و ایجاد انگیزه چگونه باشد.

گُرد با بیان اینکه تاکنون عمدتاً جذب معلمان در مدارس غیردولتی به صورت سلیقه‌ای انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای جذب معلمان از لحاظ شخصیتی، جایگاه مدیر مدرسه اعمال شده است و مؤسس نقش اصلی در جذب نیرو دارد و به شکل سلیقه‌ای کار انجام می‌شود.

وی افزود: در عین سلیقه‌ای بودن جذب معلمان، آیتم‌های گزینشی و حراستی رعایت شده است و خوشبختانه شاهد گزینش صلاحیت فردی، اخلاقی و اسلامی معلمان بوده‌ایم؛ طبق فرم‌هایی که اعلام کردیم تمام مؤسسان موظف هستند اسامی معلمان خودشان را تکمیل و به اداره آموزش و پرورش منطقه خود معرفی کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با اشاره به افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول فعالیت هستند، گفت: از لحاظ گزینش اخلاقی اطمینان خاطر روی معلمان داریم اما از لحاظ گزینش علمی معمولاً برای ما سؤالاتی وجود داشته است؛ برخی از افراد بازنشسته، افراد علاقه‌مند و مشتاقان تعلیم و تربیت در این مدارس استفاده می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دغدغه سازمان مدارس غیردولتی به صورت 100 درصد موضوع صلاحیت علمی معلمان مدارس غیردولتی است.

وی با اشاره به موضوع آموزش معلمان در مدارس غیردولتی گفت: ابتدا باید این موضوع فرهنگ‌سازی می‌شد تا مؤسسان، افرادی را استفاده کنند که از لحاظ علمی جایگاه خوبی داشته باشند؛ پس از انجام گزینش، معلمان باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط باشند که متأسفانه در گذشته به این موارد خیلی کم توجه شده است، البته برخی معلمان خوب هم در این بین هستند اما گذراندن دوره‌های معلمی در اولویت است.

گُرد به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با دانشگاه فرهنگیان منعقد شده است، اشاره و تصریح کرد: در کنار تفاهم‌نامه، قراری هم با مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش داشتیم تا آنها با شورای مؤسسان کشوری مدارس غیردولتی تعامل داشته باشند و در کنار آن دوره‌های آموزشی بدو خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی گذاشته شود؛ بدون گذراندن دوره آموزشی از ورود معلمان به مدارس باید جلوگیری شود ضمن اینکه آموزش در حین خدمت نیز انجام شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در خصوص بررسی صلاحیت معلمان مدارس غیردولتی گفت: برنامه‌ای داریم تا 3 سال آینده تمام معلمان مدارس غیردولتی، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی را کسب کنند زیرا نمی‌توانستیم به یکباره برای امسال این کار را انجام دهیم.

وی افزود: امسال معلمان مدارس غیردولتی باید تمامی کتاب‌های جدیدالتألیف را آموزش ببینند و امیدواریم بتوانیم افرادی که زیر 3 سال سابقه کار دارند را آموزش دهیم و بدون آموزش، این افراد سر کلاس نروند.

گُرد در پایان تصریح کرد: حدود 12 هزار مدرسه در کشور دارای مجوز مدرسه غیردولتی هستند که نزدیک 110 هزار پرسنل که تعدادی بازنشسته و تعدادی هم نیروهای آزاد هستند، این مدارس را اداره می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی شریفی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    خانم معاون مدارس غیر دولتی واگذار شده از سوی شما برای هر دانش آموز 300 هزار تومان می گیرند در طول یکسال شما از کیفیت حرف می زنید میدانید مزد آموزگاران دبستانی در این مدارس کمتر از 250 هزار تومان است با این پول که یک سوم حداقل مزد است کیفیت بدست می آید شما او ن بالا نشتی و از احوال آموزگاران ذلیل شده بر اساس نوع مدرسه اداره کردن خبر نداری
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    2 با گزینش شدم و هر دوبار تایید صلاحیت شدم .. جالب این بود برای بار دوم که دستور گزینش را به ما دادن بخاطر خرابکاری تهرانی ها در سال 88 بود !! جالب تر این که بنده تشکیل پرونده دادم ولی مسئولین برای گزینش کار رو انجام نمیدادن و خودم رفتم و بالای سرشون ایستادم تا کار گزینش من را انجام دادن ( از زیر کار در رو بودن ! ) جالب تر این که خانمی که مامور دیدن من در مدرسه بود با چشای بسته پیش خودم آمد و گفت : خانم فلانی رو میشناسید چطور آدمیه ؟ بهش گفتم : بله میشناسم خودم هستم !!!!!!!!!!!!!
  • علی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    لا اقل یکم به وضع حقوقی این معلمان هم توجه می کردین..... فکر کنم امثال من فقط اسم معلم رو یدک می کشیم ... ولی شرایط مالی و حقوقی ما با یک معلم رسمی زمین تا آسمونه..
  • زهرا ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام من یازده ساله مربی پیش دبستانی در مدارس دولتی بودم دو ساله که دیدم درپیش دبستانی برای مربی هیچ خیری ندارد وارد مدراس غیر دولتی به عنوان معلم اول شدم فوق دیپلم مدیریت خانواده که یک رشته بسیار عالی ست و دانشجوی لیسانس همین رشته هستم با این همه زحمت خواهش می کنم یک فکری برای بیمه هامون کنید که لااقل مثل فرهنگیان تابستان هم بیمه باشیم کامل نه بیمه نصف روزه که عمر حضرت نوح هم داشته باشیم از حق باز نشستگی نمتونیم استفاده کنیم. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس