کد خبر 419636
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

احمد مسجدجامعی با اشاره به دارا بودن فرهنگ غنی میان قوم کرد، این قوم را ایرانی ترین اقوام این سرزمین خواند.

به گزارش مشرق، احمد مسجدجامعی - وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای اسلامی شهر تهران - 30 اردیبهشت - در جلسه هماهنگی هفته فرهنگی کردستان در تهران که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی بسیار بالایی است که باید به همه شناسانده شود.

وی افزود: بر اساس تحقیقی که چندین سال پیش در کشور صورت گرفت، هر چه فضای همدلی و همکاری بیشتر باشد، نشاط اجتماعی در آن جامعه بیشتر بوده و موجب مقابله با رخوت اجتماعی و در نهایت افزایش رضایت و امیدواری به آینده خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: برای مقابله با رخوت و سستی در جامعه باید موج آفرینی فرهنگی ایجاد کرد که از طریق همدلی و همبستگی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های توسعه پایدار در کردستان از طریق فرهنگ غنی این استان فراهم است، تصریح کرد: کردها ایرانی ترین اقوام این سرزمین بوده و به هیچ عنوان نمی توان ایرانی تبار بودن کردها را انکار کرد.

مسجدجامعی ذکر کرد: کردها اولین اقوام ایرانی هستند که وارد این سرزمین شدند و از پیشینه تاریخی و فرهنگی برخوردارند.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر کردستان نباید در مدرنیته گرفتار شود، بلکه با بهره گیری از مزیت های نسبی باید آن را با خلاقیت، به اوج خود رساند.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: از طریق شناسایی مزیت های نسبی باید در راستای بارور و کارآمد کردن آنها تلاش کرده و مانع از گرفتاری این فرهنگ و هنر در فضای تبلیغاتی و مدرنیته شد.

وی سرمایه‌ها و میراث کردستان را شایسته احترام گذاری دانست و افزود: باید برای ماندگاری میراث گرانقدر موجود در کردستان تلاش کرد.

او با بیان اینکه هفته فرهنگی کردستان باید متفاوت از دیگر استان ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: میراث تاریخی، مادی، معنوی، طبیعی و ... در کردستان باید در برگزاری هفته فرهنگی کردستان به کار گرفته شوند.

مسجدجامعی در پایان یادآور شد: تمامی دستگاه های مرتبط با فرهنگ و هنر در کردستان باید در راستای برگزاری هفته فرهنگی کردستان به صورت ماندگار و فاخر و در شان مردم و همچنین فرهنگ و هنر کردستان تلاش کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 11
    چرت نگو باوو
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    9 0
    لایک
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    8 2
    اگه کردها همون مادها نیستن پس قومی یه اون عظمت چی شد؟؟ کردها همون مادها هستن و پارس هم همون لرها هستن
  • ایران من ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    13 0
    دوست عزیز تاریخ و گذشته و اسناد تاریخی هیچ وقت چرت نمیگه. واقعا یکی از اقوام اصیل و ایرانی الاصل قوم کرد هست.
  • ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 18
    کرد ها همون اشوری ها هستند نه اریایی ها.ماد ها همون لرها و اذری ها هستند.
  • پسر ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 8
    مشرق یه کم تعقل کن مگه نمیبینی مردم ظرفیت شنیدن ندارن چرا منتشر میکنی تا به جون هم بیفتن فعلا اصیل غیر اصیل مهم نیست ،مهم این که در برابر دشمنان متحد باشیم.وقتی متحد نباشیم برامون چه فرقی میکنه اصیل باشیم یا نباشیم میشیم مثل سوریه،افغانستان،عراق.بالاخره تو ایران زندگی میکنیم از طرف ترک ایران
  • 100 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 4
    سند شش دانگ ایران به نام تمام ایرانی های که مردند یا شهید شدند ویا زنده اند ویا در آینده به دنیا خواهند آمد می باشد واین سند هیچ موقع تفکیک نخواهد شد هرکسی که گول تجزیه طلب ها را بخوره باید بجای تجزیه ایران یا خودش تجزیه شود یا اربابانش تجزیه شود
  • باستانشناس ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 1
    کی گفنته کردها اولین قومی بودند که وارد ایران شدند؟؟؟کردها و لرها و مازندرانی ها گیلکها و تالشها و بلوچها و سیستانی ها و فارس ها و لک ها ارمنی ها و خراسانی ها و آذری ها و.... همه و همه از اقوام اصیل ایران هستند.مادها مجموعه ای از چند قوم در غرب و شمال غرب ایران بودند که مردم استانهای همدان و آذربایجان و کردستان و لرستان و زنجان و اراک و حتی کاشان که سیلک در کاشان میباشد بازماندگان آن تمدن و فرهنگ هستند.
  • علی3 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 8
    باز یکیو جو گرفت،درسته که یکی از اقوام اصیل ایرانی قوم کرد بوده ولی نمیدونم این ایرانی ترین یعنی چی! ایرانی بودن که کمتر و بیشتر نداره،یه دفعه جدول رده بندی ارایه بدید دیگه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس