کد خبر 401283
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

روز طبیعت مصادف با روزی است که ایرانیان از دیرباز به دامن طبیعت این سرزمین زیبا می رفتند تا از مواهب خدادادی بهره مند شوند. اگر در تهران به سر می برید پیشنهاد گردشگری برای 13 فروردین پارک جنگلی سرخه حصار است.

به گزارش مشرق، گردش در پارک جنگلی سرخه حصار پیشنهاد احمدمسجدجامعی برای روز "سیزده بدر" پایتخت است.

این تهران شناس و عضو شورای شهر درباره روز 13 فروردین پیشنهاد می کند: روز طبیعت را در منطقه ۱۳ تهران که پارک جنگلی سرخه حصار در آن قرار گرفته، بگذرانید. این پارک، همه امکانات رفاهی و تفریحی را دارد و می توانید از ابتدای بامداد در آن مستقر شوید.

مسجدجامعی درباره دیدنی های پارک جنگلی سرخه حصار در شرق تهران می گوید: در این بوستان، موزه دریایی سپاه پاسداران قرار دارد که زمانی باغ فرح آباد بوده است.

باغ فرح آباد یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای تهران است که کاخ فرح آباد در آن قرار دارد.
ساختمان این کاخ درسال ۱۳۲۲ به پایان رسید. زمان قاجار، فرح آباد دهکده بی آب و خشکی بود که بر بلندی آن به دستور مظفرالدین شاه کاخی بنا کردند. کاخ به شکل نیم دایره است و چند ردیف ایوان‌های روباز دورادور ساختمان را فرا گرفته است‌.

بنای کاخ براساس مدل کاخ تروکادرو پاریس ساخته شده‌ که هر طبقه دارای یک اتاق مرکزی و چند اتاق عجیب و غریب است‌.

در زمان محمد علی شاه توجه زیادی به قصر نشد و به همین خاطر در دوره او قصر از رونق افتاد. در دوره سلطنت احمد شاه قصر رونق گذشته خود را بازیافت و عمارت اندرونی به آن اضافه شد.
بعد از قاجاریه‌ رضا شاه اهمیتی به کاخ نداد. اما در دوره محمد رضا شاه در کاخ تعمیرات اساسی صورت گرفت و به قصر فیروزه معروف شد که هم اکنون در اختیار نیروهای نظامی است.
شخصا زمانی که برای تهران گردی به باغ فرح آباد رفته بودم، گونه های وحشی فراوان از جمله سمور و روباه و ... دیده ام که فکر می کنم تجربه دیدن آنها در دل طبیعت برای مردم هم جالب توجه باشد.
او درباره توصیه های روز 13 فروردین به طبیعت گردان، می گوید: سعی کنید در این روز، در دامن طبیعت آتش روشن نکنید و از شعله های کنترل شده مانند کپسول گاز پیک نیکی استفاده کنید ولی اگر مجبور به روشن کردن آتش شدید، دقت کنید حتما پس از استفاده، اجاق را کاملا خاموش کنید چون نمونه های زیادی از آتش سوزی در روز 13 فروردین، گزارش شده است و حیف است طبیعت را به خاطر بی مبالاتی، از بین ببریم.

مسجدجامعی درباره پارک جنگلی سره حصار می گوید: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، بخشی ار منطقه ۴ هم به این پارک اضافه شده و فضای بسیار مناسبی برای طبیعت گردی در تهران، فراهم کرده است.

او درباره سایر دیدنی های این منطقه از تهران می گوید: بیمارستان لواسانی و عمارت یاقوت نیز در این بخش قرار دارد و در این منطقه گونه های گیاهی مختلفی رشد کرده اند.

هر چند این را نیز اضافه کنم که مسیرهای طبیعت گردی در تهران بسیار زیادتر از این پیشنهاد است و گردشگران می توانند با توجه به محل زندگی و علایق خود، مسیرهای مختلفی را تجربه کنند.
از طبیعت زیبای کوهستان های شمال تهران گرفته تا مسیرهای کویری جنوب ری، همگی دارای جاذبه های فوق العاده ای هستند. بوستانهای بزرگ و پارک های جنگلی پهناور تهران مانند لویزان، چیتگر و همچنین دریاچه زیبای خلیج فارس در غرب تهران، نمونه هایی از طبیعت چشمگیر تهران هستند که می توانند روز خوبی را در کنار خانواده برای شما رقم بزنند.

او در پایان 13 پیشنهاد گردشگری نوروزی خود می گوید: امیدوارم تهران گردی را در طول سال ادامه بدهید چون این کلانشهر زیبا، دیدنی های فراوانی دارد که جستجو و کاوش در آنها، آموختنی های زیادی را برای گردشگران به همراه دارد.
*خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس