ورق زدن تاریخ، خوی وحشیگری غربی ها نسبت به مسلمان‌ها را ثابت کرده که با درندگی تمام به جان انسان‌های بی گناه افتاده و همچنان آن را رها نمی‌کند. بررسی روند جنگ های علیه مسلمانان در نیم قرن اخیر و آمار کشته های این جنگ ها که توسط جریان استکبار برنامه ریزی و نیابتا توسط کشورهای مختلف و حتی به ظاهر مسلمان های آل سعود اجرا می گردد، بسیاری از حقایق را در دید مردم دنیا آشکار می سازد.

به گزارش مشرق، با نگاهی به پرتلفات‌ترین جنگ‌های نیم‌قرن اخیر، متوجه خوی وحشی گری غربیان در قبال مسلمان‌ها میشویم؛ آن خویی که موجب کشتار، آوارگی و نابودی زیرساخت‌ها در کشورهای مسلمان‌نشین شده است. با گذشت از مقوله هشت سال دفاع مقدس که منجر به شهادت بیش از 220 هزار نفر از هموطنان عزیزمان شد، جریان استکبار که نفش محرک و تجهیزکننده صدام را داشت، بدین نتیجه رسید که ملت مومن ایران تسلیم شدنی نیست و مقاومت ملت ایران و دست برتر رزمندگان در جبهه ها کار را به جایی رساند که النهایه عراق به عنوان رژیم متجاوز شناخته شد و رویای غلبه کوتاه مدت صدام حسین و حامیان گسترده اش به یک جنگ هشت ساله به همراه شکست سیاست ها و رسوایی تبدیل شد.

1- قتل‌عام صدها هزار مسلمان بوسنی

1-1- آرزوی «صربستان بزرگ»

صدور اعلامیه استقلال و حاکمیت در ۱۴ اکتبر ۱۹۹۱ توسط پارلمان بوسنی و هرزگوین و به رسمیت شناخته شدن این استقلال توسط مراجع بین‌المللی، صرب‌ها را بر آن داشت تا در راه تحقق بخشیدن به آرزوی دیرینه‌شان یعنی «صربستان بزرگ»، در آوریل ۱۹۹۲، این کشور را مورد تجاوز قرار دهند و یکی از فجیع‌ترین جنایات در طول تاریخ را رقم بزنند. جنگی خونین که با پیمان صلح دیتون در ۲۱ نوامبر ۱۹۹۵ به پایان رسید. از آوریل ۱۹۹۲ تا نوامبر ۱۹۹۵ و یا به عبارتی در ۱۳۳۵ روز جنگ بنا به آنچه در منابع مختلف بوسنیایی آمده است، حدود ۷۷۰۰۰ تا ۱۰۴۰۰۰ نفر کشته شده‌اند که از این میزان ۱۶۰۰ نفر کودک بوده‌اند. این حادثه یکی از فجیع‌ترین حوادث تاریخی به شمار می‌رود که به نسل‌کشی، قتل‌عام و کشتار گروهی مسلمانان انجامید. این درگیری‌ها در ژوئیه ۱۹۹۵ با کشتار سربرنیتسا به اوج خود رسید.

جنگ صرب‌ها علیه بوسنی و هرزگوین، فقط یک جنگ ملی و بر سر خاک نبود، بلکه با هدف و تلاش برای از بین بردن مسلمانان و تعهد بر نسل‌کشی انجام گرفت. لذا فقط ۴۰۰۰۰ نفر (غیر نظامی) در سربرنیتسا هدف قرار گرفته و یکجا کشته شدند. جرم آنها فقط هویت اسلامی آنان بود. در این جنگ برای اولین بار تجاوز به زنان و حتی دختران خردسال و کشتار کودکان، به عنوان یک تاکتیک نظامی برای پیروزی قلمداد شد. (1)

1-2- سکوت کشورهای غربی

حمله نژادپرستانه صرب‌ها به مسلمانان بوسنی و راه‌اندازی موجی از وحشی‌گری، قتل، تجاوز به نوامیس، کودک‌کشی و غیره یکی از فجیع‌ترین حوادث تاریخی است که در جنگ بوسنی و هرزگوین و در قلب اروپای به ظاهر متمدن تحت سکوت و خیانت سازمان ملل و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر انجام شد.

به گفته مارک براون نماینده ویژه سازمان ملل، فاجعه سربرنیتسا برای همیشه تاریخ سازمان ملل را خدشه‌دار کرده‌است. حافظان صلح با بر جای گذاردن اسلحه، دارو و مهمات خود از معرکه گریختند و شهر را در اختیار جنایتکاران صرب گذاشتند.(2)

2- داعش

داعش مخف عبارت "الدولة الإسلامیة فی العراق والشام" نام یک گروه تروریستی است که در منطقه غرب آسیا در سوریه و سپس در عراق فعال شد. سرکرده این گروه تروریستی ابوبکر البغدادی نام دارد.

2-1- پیدایش داعش

گروه "دولت اسلامی در عراق" در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست "ابوعمر البغدادی" به عنوان سرکرده آن تعیین شد. این گروه از زمان تشکیل در سال 2006 عملیات و حملات تروریستی بسیاری را در عراق برعهده گرفت.

پس از هلاکت "ابوعمر البغدادی" در سال 2010 "ابوبکر البغدادی" به عنوان جایگزین وی معرفی شد. با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.

2-2- تشکیل "جبهه النصره" در سوریه

گروه "جبهه النصره لاهل الشام" در اواخر سال 2011 و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به عنوان شاخه گروه "دولت اسلامی در عراق" تشکیل شد و بهسرعت به یکی از گروه‌های مطرح در این عرصه تبدیل گشت.

سرانجام در سال 2013 ابوبکر البغدادی سرکرده "دولت اسلامی در عراق" در پیامی صوتی ادغام "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق" را اعلام کرد تا بدین ترتیب گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" شکل بگیرد. عناصر "داعش" از اواخر دسامبر 2013 و اوایل سال 2014 و با آغاز عملیات نیروهای ارتش عراق برای پاکسازی الانبار، وارد شهر فلوجه در این استان شدند.

2-3- داعش در عراق

عناصر داعش در مناطق محدودی از برخی استان‌های عراق به ویژه استان الانبار حضور دارند و عملیات تروریستی در کل عراق را پوشش میدهند. بر اساس گزارش‌ها و آمار منتشر شده، داعش در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۴۰۰ خانه را در عراق منفجر و ویران کرد. طی این حملات ۱۹۹۶ نفر کشته و ۳۰۲۱ نفر زخمی شدند. عناصر داعش در 20 خرداد 93 در اقدامی بی سابقه به موصل مرکز استان نینوا یورش برده و ظرف چند ساعت این شهر را تصرف کردند. آنان همچنین چند روستا در صلاح‌الدین را تحت کنترل خود درآوردند. سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات کشف شده از عناصر داعش بیانگر گستردگی حمایت‌های خارجی از این گروه تروریستی در عراق است. دولت عراق بارها عربستان را به حمایت از این تروریستها در عراق متهم کرده است.(3)

2-4- داعش در سوریه

عناصر داعش در سوریه در مناطقی از استان‌های رقه، حلب، حومه لاذقیه، ریف دمشق، دیرالزور، حمص، حماه، حسکه و ادلب پراکنده هستند و در برخی از این مناطق نیز کنترل کامل را به دست گرفته‌اند. تصمیم این گروه تروریستی برای تحت کنترل درآوردن دیگر گروه‌های مسلح در سوریه به درگیری‌های خونباری میان این گروه‌های تروریستی منجر شده است.

2-5- حامیان داعش

عناصر گروه داعش مانند "جبهه النصره" از بیرحم‌ترین تروریست‌های حاضر در سوریه و عراق هستند. فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایت‌های این گروه تروریستی موجب شد که حامیان گروه‌های مسلح در سوریه مدعی شوند که از این گروه حمایت نمی‌کنند. حتی برخی گروه‌ها نیز برای افزایش دریافت حمایت‌های بین‌المللی، خود را مخالف این گروه جلوه داده و با داعش وارد جنگ شده‌اند.

اما با وجود اعلام برائت حامیان گروه‌های مسلح از داعش و جبهه النصره، کمک‌های حامیان خارجی همچنان به دست این دو گروه می‌رسد. این کمک‌ها در قالب حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی، آموزشی و غیره از سوی حامیانی مانند عربستان و قطر و ترکیه به همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه شده است.(4)

3- جنگ عراق

3-1- میراث به جای مانده از اشغال عراق

آمریکا و هم پیمانانش در 20 مارس سال 2003 با ادعای وجود سلاح‌های کشتارجمعی در عراق، به این کشور حمله کردند. بر اساس گزارش دو نهاد خصوصی بین المللی «پزشکان و مسئولیت اجتماعی و پزشکان و تلاش برای زنده ماندن»، اشغالگران آمریکایی در عراق مسئول کشته شدن حدود یک میلیون عراقی هستند و این آمار پنچ درصد از جمعیت کل عراق را شامل می‌شود که به سر حد کشتارجمعی رسیده است.

شخصیت‌های عراقی، آمریکا را بزرگترین تهدید امنیتی در جهان و مسئول کشته شدن بیش از یک میلیون عراقی در پی اشغال کشورشان و متعاقب آن دانسته و تاکید کردهاند که مرزهای عراق از مارس 2003 به روی تروریست‌های القاعده باز شد. علاوه بر آن حدود پنج میلیون عراقی بر اثر این جنگ و درگیری، آواره شدهاند.(5)

3-2- جنگ پرهزینه

بررسی های دانشگاهی در آمریکا مشخص کرده است که جنگ عراق برای کشور اصلی مهاجم، حدود سه هزار میلیارد دلار هزینه داشته است. این رقم بسیار بیشتر از حدی است که آمریکایی‌ها پیشبینی میکردند.

بنابر نتایج این بررسی، آمریکا برای تأمین هزینه‌های مربوط به درمان نظامیان زخمی شده در جنگ عراق نیز 490 میلیارد دلار متحمل شده است. به این ترتیب، کل هزینه‌های جنگ عراق برای آمریکا حدود دوهزار و دویست میلیارد دلار میرسد که چهل برابر پیشبینی‌های مقامات آمریکایی محسوب میشود. (6)

4- جنایات اسرائیل

4-1- جنگ علیه لبنان

ششمین جنگ اسرائیل با اعراب در 12 ژوئن 2006 با تهاجم گسترده و هم‌هجانبه اسرائیل به لبنان به منظور نابودی حزب الله جهت دستیابی به منافع استراتژیک در جنوب لبنان به وقوع پیوست. نبردی تمام عیار که 33 روز به طول انجامید و با صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت، مبنی بر ترک مخاصمه پایان پذیرفت. تا قبل از ژوئن 2006 کلیه جنگ‌های اعراب و اسرائیل کمتر از هفت روز و در عملیات خوشه‌های خشم 16 روز ادامه داشت.

۳۰ درصد قربانیان، کودکان زیر ۱۳ سال

بر اساس گزارش مرکز فرانسوی «محور منطق» که در ایالت ماساچوست آمریکا فعالیت می‌کند، ۵۰ مبارز از نیروهای حزب‌الله در جریان این جنگ به شهات رسیدند. رژیم صهیونیستی در این مدت بیش از ۱۲هزار حمله هوایی به شهر‌های مسکونی لبنان انجام داد و بسیاری از شهروندان بی‌گناه را در منازل خود به شهادت رساند. این آمار در میان نیروهای زمینی به ۲۵۰۰ بمب و موشک رسید، این در حالی است که نیروهای دریایی نیز بیش از صدهزار راکت به مناطق مسکونی لبنان شلیک کردند. بر اساس این گزارش بیشتر تلفات لبنان در این جنگ را شهروندان تشکیل می‌دادند؛ بهگونه‌ای که بیش از ۳۰ درصد قربانیان این حملات را کودکان زیر ۱۳ سال تشکیل می‌دادند.(7)

گناه کودکان فلسطینی چیست؟

4-2- جنگ علیه فلسطین

پس از آنکه جنبش اعتراضی «انتفاضه» فلسطینیان علیه اشغالگری اسرائیل هزینه‌های دیپلماتیک و سیاسی اداره مستقیم این منطقه را برای اسرائیل به طور فزاینده‌ای افزایش داد، ارتش اسرائیل در سال ٢٠٠۵ از نوار غزه عقب‌نشینی کرد. متعاقب آن حماس در انتخابات سراسری فلسطین که در سال ٢٠٠۶ و تحت نظارت سازمان ملل به انجام رسید به پیروزی رسید. اسرائیل از پذیرش حاکمیت حماس سر باز زد و با اعمال محاصره شدید اقتصادی در صدد تضعیف حماس برآمد.  این تحریم‌ها و ترور سیستماتیک رهبران حماس توسط اسرائیل به یکرشته درگیریهای نظامی منجر شد که بزرگ‌ترین آن‌ها در اواخر سال ٢٠٠٨ رخ داد که به کشته شدن ١٣ اسرائیلی و بیش از ١۵٠٠ فلسطینی، که اکثر آن‌ها غیر نظامی بودند، انجامید.

پس از جنگ ٢٠٠٩ اسرائیل به تشدید محاصره غزه پرداخت که با حمله کماندوهای این کشور به کاروان کشتیهای امدادگران خارجی به غزه که منجر به کشته شدن چندین کمکرسان ترک و یک بحران دیپلماتیک بی‌سابقه بین اسرائیل و ترکیه گشت، به اوج خود رسید.

جنگ هشت روزه غزه نیز چهارشنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲م (۲۴ آبان ۱۳۹۱ش)، با ترور احمد الجعبری معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام ـ شاخه نظامی حماس ـ از سوی اشغالگران صهیونیست با عنوان عملیات «ستون ابرها» آغاز شد و پس از ۸ روز با برقراری آتش‌بس میان طرفین به پایان رسید. گزارش‌های منتشر شده حاکی است که در این جنگ، ۱۶۳ فلسطینی شهید شدند که از میان آن‌ها، ۴۳ نفر کودک، ۱۵ نفر زن، و ۱۸ نفر سالمند بودند. شمار زخمی‌ها ۱۲۲۲ تا ۱۳۰۰ نفر برآورد شد که ۴۳۱ نفر کودک، ۲۰۷ نفر زن و ۵۵ نفر سالمند بودند.

وحشی گری‌های اسرائیل در جنگ علیه غزه در سال 2014 بسیار شدیدتر و مرگبارتر از حملات سال‌های 2008 و 2009 بوده است. این جنگ 2200 کشته و بیش از 11 هزار زخمی که اکثراً از شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی بودند، بر جای گذاشت. (8)

5- جنگ یمن

5-1- کشتار انسانی و نابودی زیرساختی

یک سازمان حقوقی غیردولتی آمریکایی اعلام کرد که تعداد شهدای یمنی از آغاز حملات عربستان به این کشور از ۲۶ مارس (۶ فروردین) تا ۲ ماه می (۱۲ اردیبهشت) به ۳۵۵۳ نفر رسیده که بین آنها ۵۰۳ کودک زیر ۱۵ سال و ۲۱۸ زن دیده می‌شود. از سوی دیگر تعداد مجروحان ۶۲۷۱ نفر بوده که از این میان ۱۰۰۲ نفر کودک زیر ۱۵ سال و ۷۲۵ نفر زن بوده‌اند. سازمان "فریدام هاوس" افرود که ۵۶۰ مجموعه مسکونی هدف حملات هوایی، موشکی و دریایی قرار گرفته‌اند و بین ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار خانواده مجبور به ترک خانه و مناطق مسکونی خود شدند.

همچنین سعودی‌ها در این مدت ۵۴ بیمارستان و ۲۶ مسجد و ۱۶۸ مرکز آموزشی از جمله ۳ مدرسه که کودکان در حال درس خواندن در آن بوده و ۹۳۱ مرکز مردمی را هدف قرار داده‌اند.

در گزارش " یوهانس فایردیرکلاوف " هماهنگ کننده امور انسانی در یمن وابسته به سازمان ملل نیز تأکید شده است که در این حملات که از ششم فروردین ماه امسال آغاز شده، نزدیک به ششهزار نفر مجروح شدهاند. کلاوف در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان شهروندان عادی یمنی هستند. کلاوف از کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان در بمباران‌ها ابراز تأسف کرد و گفت که گزارش‌ها حاکی است که در بمباران‌های هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان مناطق و تجمعات شهروندان و تأسیسات زیربنایی عربستان هدف قرار میگیرد. (9)


استفاده از بمب های ممنوع شده

5-2- بکارگیری بمب‌های خوشه‌ای

از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت در مطلبی به‌قلم «الیستر داوبر» به گزارش تازه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اشاره کرد که در آن اعلام شده است؛ عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ممنوعشده در سطح بین الملل علیه یمن استفاده کرده است. این نویسنده افزود: ۱۰۵ کشور جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی توافقنامه ممنوعیت استفاده از این بمب‌ها را که تأثیر منفی گسترده‌ای بر غیر‌نظامیان دارد، امضا کرده‌اند اما آمریکا و عربستان و یمن این توافقنامه را امضا نکرده‌اند.
«استیف جووس» از مسئولان دیده‌بان حقوق بشر نیز گفته است که حملات هوایی عربستان با بمبهای خوشه‌ای شامل حال مناطق نزدیک به روستاها شده است که این امر جان ساکنان محلی را تهدید می‌کند.

این نویسنده مدعی میشود که بمب‌های خوشه‌ای که دیده‌بان حقوق بشر آنها را در مناطق مرزی یمن با عربستان پیدا کرده است، ساخت شرکت آمریکایی "تکترون سیستم کورپوریشن" است که مقر آن در ایالت رود آیلاند این کشور می‌باشد. وی همچنین به اوضاع انسانی فاجعه‌بار در یمن و کمبود نگرانکننده مواد غذایی و دارو و آب اشاره کرده است. (10)

5-3- مقایسه وحشی گری‌های جنگ یمن با غزه

نتیجه‌گیری

جنگ‌هایی که در نیم‌قرن اخیر در کشورهای مسلمان‌نشین رخ داده است، ردپای کشورهای غربی و متحدین آنها را نمایان می‌کند؛ جنگ‌هایی که در دستور کار آنها، قتل‌عام مسلمین بوده است. به نظر دیدبان جنگ‌های بوسنی، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن از جمله جنگ‌هایی است که حمایتها و خیانتهای غربی و متحدین آنها در این فجایا مشهود است و نتیجه‌ای جز کشتار و آوارگی ساکنان و نابود شدن زیرساخت‌های این کشورها نداشته است. با این حال هنوز خوی وحشیگری غربیان در قبال مسلمانان ادامه دارد.

منابع:

(1) http://www.rajanews.com/news/105918

(2) http://www.mwfpress.com/vdciqwa5.t1arr2bcct.html

(3) http://mshaspandan19.blogfa.com/post/40

(4) http://www.hamshahrionline.ir/details/263876

(5) http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940130000930

(6) http://www.irinn.ir/news/10638

(7) http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8703200027

(8) http://www.islahweb.org/content/2014/7/12241

(9) http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940218000053

(10) http://www.bultannews.com/fa/news/256507


منبع: دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 0
    از افغانستان نگفتی نابود باد آمریکای غارتگر
  • yaser ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 1
    به خاط همینه که گفتن در آخرالزمان نگه داشتن ایمان به مثابه نگه داشتن ذغال گداخته در دستان است.کی میتونه ذغال گداخته تو دستش نگه داره؟ دستشو ببره بالا
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    2 0
    شما هم که تصویر شبیه سازی شده بمباران تهران را به جای بمباران یمن گذاشتید! برج میلادش بدجور پیدا است!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    2 0
    عراقُ ایران ُ سومالیُ سودانُ لیبیُ میانمار و ....
  • مجید ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    2 0
    مشرق از تو انتظار بیشتری داشتم. خیلی ناقص بود. افغانستان، میانمار، بعضی کشورهای افریقایی، بعضی استانهای چین و...
  • اسی خطر ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    1 0
    توف به روی این عربستان حرومزاده
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    2 0
    گروه بوکوحرام، کشتار میانمار،سومالی،هند،پاکستان،افغانستان،بحرین و ...؟؟؟
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    2 0
    بله. مسلما خیلیها از این وضعیت خوشحالن، ولی نکته مهم اینه که در اکثر موارد مسلمانان دارن همدیگه رو میکشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس