کد خبر 418929
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به ترکان گفت: شما بارها در مورد پول‌های کثیف سخن گفته‌اید اما سوال اینجاست، پول‌های کثیف در کجاها سیر می‌کند، جز این است در حیاط خلوت‌هایی که قابلیت نظارت ندارد!

به گزارش مشرق، سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در جلسه علنی امروز و در جریان تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند به سیر پول‌های کثیف پرداخت.

وی با خطاب قرار دادن اکبر ترکان گفت: آقای ترکان شما از پول‌های کثیف سخن گفته‌اید، ما با شما هم عقیده هستیم اما سوال اینجاست پول‌های کثیف در کجاها سیر می‌کند.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: آیا جز این است که پول‌های کثیف عموما در حیاط خلوت‌هایی که قابلیت نظارت ندارد، سیر می‌کند؟ در بانک‌ها، مناطق آزاد و صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی این پول‌های کثیف وجود دارند؟

دهدشتی ادامه داد: حضرت آقا بارها فرمودند و تأکید کردند در مقابل فساد اقدام علمی کنید، شعار بس است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به ترکان گفت: از حضرت عالی سوال می‌کنم به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور و دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته چه برنامه یا اقدامی در جهت پیشگیری و اصلاح انجام داده است، تضمینی است که این مسائل مجددا تکرار نشود و حیات خلوت‌ها باقی نماند.

وی افزود: ساده انگاری است که با بی‌برنامگی و عدم نظارت سلامت سیستم ایجاد شود، بی‌برنامگی و عدم چشم انداز و مأموریت و عدم نظارت  مناطق آزاد کشور بوده و هست.

دهدشتی تصریح کرد: ‌یکی از همکاران بنده در مجلس هشتم که ارادت خاصی هم به ایشان دارم و یکی از طرفداران سرسخت تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند بود، طی چند روز اخیر در مجلس فعال شده و رایزنی می‌کند که تحقیق و تحفص رأی نیاورد !

وی تصریح کرد: جالب است بدانید که این عزیز تصادفا عضو هیئت مدیره و قائم مقام مناطق آزاد بوده و تصادفا و کاملا اتفاقی هم می‌خواهد کاندیدای مجلس دهم شود!

نماینده آبادان گفت: اقای محبوبی بسیار محترم است و به ایشان ارادت داریم و مفصل صحبت کردیم، بعد از ناهار در مجلس حضور پیدا کردند و رایزنی می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس در مناطق آزاد چه نقشی دارد گفـت: می‌دانید اگر دیوان محاسبات در دوره قبل موردی در مناطق آزاد ورود می‌کرد در دو سال اخیرو از زمان مسئولیت گرفتن آقای ترکان اجازه ورود ندارد و علیرغم ابلاغ و تأکید ریاست مجلس تمکین نکرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: بی‌انضباطی مالی، واگذاری زمین، مبهم بودن قرراردادها، عدم وصول درآمدها، روندهای قضایی مختلف از جمله موارد نگرانی ما است.

دهدشتی در پایان گفت: آن که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، شما از چه چیزی می‌ترسید.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس