کد خبر 420886
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متعجبیم که دولتی‌ها با علم به اینکه «بدون رانت دولتی هیچ فساد اقتصادی نمی‌تواند بروز کند»؛ چطور دم از فساد و پول‌های کثیف می‌زنند و مدعی این مسئله می‌شوند!

به گزارش مشرق، "علی علیلو" نماینده مردم شبستر درباره «ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست» گفت: تا رانتیِ دولتی نباشد، امکان ندارد پول کثیفی هم شکل بگیرد، پشت هر آلودگی اقتصادی رانت دولتی وجود دارد.

وی افزود:  متعجبیم که دولتی‌ها با علم به اینکه «بدون رانت دولتی هیچ فساد اقتصادی نمی‌تواند بروز کند»؛ چطور دم از فساد و پول‌های کثیف می‌زنند و مدعی این مسئله می‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید خود را در موضوع بروز فساد گول زد، تصریح کرد: به عنوان مثال بهتر است آقایان بروند و ببینند پشت پرده واردات بنزین چه شخصی بوده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی دو گزارش درباره بنزین تهیه کرد، که در یکی از آن‌ها مشخص شد در خصوص ادعاهای آلوده بودن بنزین‌های داخلی کشور هیچ گونه گزارشی ارائه نشده است که اینجای سوال دارد پس این موضوع چه ابعادی داشته که یک بهانه ساختگی را برای تولید داخلی تراشیدن و بعد بنزین آلوده را وارد کشور کردند.

علیلو تاکید کرد: بهتر است مسئولین بروند و ردپای پول‌های کثیف را درموضوع واردات بنزین جویا باشند که یک نمونه از این قبیل موضوعات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پشت هر پول کثیفی، نیت‌های کثیفی خفته است ادامه داد: نمی‌توان به عنوان مثال بر زبان واژه دزد دزد را جاری کنیم و پس از آن با دزد راه بیافتیم در حالی که برخی هم زیر نظر ما فعالیت می‌کنند و مشغول به انجام فساد اقتصادی خود هستند.

علیلو ادامه داد: باید بدون اینکه ژست مبارزه با فساد را بگیریم به طور واقعی به اطراف خود نگاهی بیندازیم و ببینیم با کدام رانت دولتمرد نوعی برخی‌ها بهره می‌برند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر تخلف ثبت ۲۰۰۰ شرکت با یک نام توسط یک شخص گفت: در مورد این موضوع سوال پیش می‌‌آید که مگر ثبت شرکت‌ها تحت اختیار دولت نیست و مگر نظارت‌های بر عهده دولت نیست ما با چه چوبی داریم چه کسی را می‌زنیم؟ ما داریم با چوب دولت مردم و دیگرانی را می‌زنیم که خودمان در آن کار کوتاهی کرده‌ایم.

این نماینده مردم بیان داشت: دولت ابتدا باید سیستم خود را از رانت‌ها و عناصر تولید فساد پاک کند و پس از آن ببینیم مابقی مفسده کجا رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصادیق فساد بسیار روشن است تصریح کرد: در بسیاری از دولت‌ها مفسده بوده است و آن دولت‌ها زمانی که دم از فساد دولتی زده‌اند از طرف دیگر هم برگه رانت‌ها را امضا کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر منفذی برای ورود پول‌های کثیف در کشور وجود دارد این منافذ در سیستم دولتی تعبیه شده است، تاکید کرد: دولت باید جلوی این منافذ را بگیرد تا ببینیم پول‌های کثیف از کجا به جریان می‌افتد؟
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    لطفاً اسامی چیزه های پاکیزه را بفرمایید چون تواین مملکت همه چیز کثیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس