کد خبر 418593
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین از مهلت یک ساله دولت به بیسوادان جهت برخورداری از نعمت خواندن و نوشتن به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش مشرق، علی باقرزاده افزود: افراد بیسواد تا پایان سال 94 مهلت دارند به صورت رایگان باسواد شوند و از ابتدای سال 95 برای باسواد شدن باید هزینه‌ بپردازند.

وی با اشاره به مصوبه جدید دولت در خصوص باسواد کردن افراد بیسواد گفت: دولت با درک ضرورت سوادآموزی، محدودیت‌هایی را برای بیسوادان تصویب کرده که از ابتدای سال 95 اجرایی می‌شود. به گفته وی براساس مصوبه دولت اگر تا پایان سال 94 افراد بیسواد نتوانند از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند و در گروه سنی 10 تا 49 سال اصرار داشته باشند که بی‌سواد بمانند، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای آنها میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق این مصوبه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موظف است از ابتدای سال 95 گواهینامه افراد بیسواد را تمدید نکند.

باقرزاده تمدید و صدور پروانه کسب هر فردی که از اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی اجازه فعالیت گرفته باشد را نیز منوط به باسوادی و مربوط به همین مصوبه دانست و افزود: طبق این مصوبه به افراد بیسواد از ابتدای سال 95 پروانه کسب ارائه نخواهد شد و تمدید پروانه کسب بیسوادان نیز ممنوع است.

وی با اشاره به سایر محرومیت‌های اجتماعی افراد بی‌سواد بین 10 تا 49 سال از ابتدای سال 95 گفت: پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همراه با ثبت نام و آموزش سوادآموزی خواهد بود و در غیر اینصورت متقاضیان از سیاست‌های حمایتی این دو نهاد نیز محروم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر رایگان بودن باسوادی در سال‌جاری سیاست‌های تشویقی نیز اعمال می‌شود، افزود: سیاست‌های تشویقی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که حتی برای افراد خاص نظیر معلولین نیز اعمال می‌شود به گونه‌ای که ضمن پرداخت هزینه باسواد شدن و نیز رایگان بودن لوازم‌التحریر و کتاب، 10 درصد هزینه ایاب و ذهاب نیز پرداخت می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس