کد خبر 446456
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیرا نامه‌ای با امضای وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور در زمینه جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

 به گزارش مشرق، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص اقدامات جدید این وزارتخانه در زمینه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: برنامه اسنداد مبادی بی‌سوادی از اسفند سال 92 به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: اخیرا در خصوص انسداد مبادی بی‌سوادی نامه‌ای با امضای وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد که براساس شیوه‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی در برنامه‌های پیش‌بینی شده از جمله جذب و نگهداری کودکان بازمانده از تحصیل و دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده اقداماتی انجام شود.

دیمه‌ور ادامه داد: سامانه آماری سازمان ثبت احوال باید اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد. البته مرکز آمار این وزارتخانه نیز در این رابطه مسئولیت‌هایی را دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان‌ها نیز استانداران مکلف شدند هر 3 ماه یک بار گزارش کاملی از وضعیت پوشش تحصیلی استان خود را ارائه دهند و وزیر آموزش و پرورش نیز هر 6 ماه یک بار این گزارش را در هیئت دولت ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سطح کشور عزم ملی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس شکل گرفته است و در زمستان سال گذشته 35 هزار نفر از کودکانی که ترک تحصیل کرده بودند، یا از تحصیل بازمانده بودند، از این طریق به مدارس بازگردانده شدند.

دیمه‌ور گفت: در برنامه ششم توسعه پیشنهاداتی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس داریم که این پیشنهادات به فرصت‌های عادلانه برای دسترسی همه کودکان ایرانی به مدارس اشاره می‌کند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال آن هستیم تا بند الف ماده 52 قانون برنامه چهارم توسعه را که برخی منابع قابل قبول مالی را برای برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش به منظور افزایش پوشش تحصیلی در نظر گرفته بود، در برنامه ششم توسعه احیا کنیم.

وی گفت: سازمان بهزیستی نیز در 5 استان کشور در زمینه جذب کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی را انجام داده و در این زمینه به آموزش و پرورش کمک می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس