کد خبر 418753
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

شعار انتخاباتی که این حزب برای خود برگزیده عبارت است از «منازل جدید بجای مساجد جدید». این شعار ایجاد ظن می کند که گویی هزینه ساخت مساجد از مالیاتی که قرار بوده صرف ساخت منزل برای شهروندان شود، تأمین می شود و از طریق ترویج چنین باوری موجب نفرت پراکنی علیه اسلام در سطح جامعه می شود.

به گزارش مشرق، حزب آزادی اتریش (FPÖ) در مبارزات انتخاباتی مجالس ایالتی این کشور بحث ممنوعیت ساخت مساجد را به میان کشیده است. سایر احزاب دست آویز قرار دادن چنین موضوعی را برای مبارزات انتخابی سرزنش کرده و نامربوط دانسته اند، زیرا هزینه  ساخت مساجد از مالیات شهروندان تأمین نمی شود.

شعار انتخاباتی که این حزب برای خود برگزیده عبارت است از «منازل جدید بجای مساجد جدید». این شعار ایجاد ظن می کند که گویی هزینه ساخت مساجد از مالیاتی که قرار بوده صرف ساخت منزل برای شهروندان شود، تأمین می شود و از طریق ترویج چنین باوری موجب نفرت پراکنی علیه اسلام در سطح جامعه می شود. در این مدعا آن چه نادیده گرفته می شود این است که در منطقه مورد بحث حتی یک مسجد رسمی با نشانه ای مثل مناره وجود ندارد، بلکه جمله نمازخانه ها در پشت ساختمان ها و حیاط خلوت ها واقع شده اند و تماماً از طریق کمک های مالی اعضا اداره می شوند. طبق سخنان توماس راجاکویچ (Thomas Rajakovics) – سخنگوی شهردار شهر گانس (Ganz) – برای ساخت اولین مسجد بزرگ در اتریش که در این شهر در دست احداث است:

«حتی یک سِنت از مالیات شهروندان برای ساخت آن مورد استفاده قرار نگرفته است. [...] بلکه بر عکس، جامعه بوسنیایی ها برای خرید زمین این مسجد یک و نیم میلیون یورو به شهرداری پرداخته اند. می بینید که این مدعا باز هم از جنس همان هوچی گری های همیشگی حزب آزادی است که به همین راحتی به مردم دروغ می گویند.»

وی سپس با اشاره به این که طراح این مسجد یک معمار ساکن همین شهر است و عملیات ساختمانی هم تماماً توسط شرکت های اتریشی صورت می گیرد، می افزاید:

«بنا بر این حتی برای جامعه ایجاد اشتغال شده است. ضمناً مسجدی که ساخته خواهد شد، ساختمانی است زیبا، روشن و به روی همگان گشوده، و نه دیگر نمازخانه ای تنگ و تاریک در حیاط پشتی.»

با این همه حزب آزادی خواهان توقف ساخت این مسجد است و ادعا می کند که پول ساخت این مسجد از عربستان سعودی تأمین شده است؛ ادعایی که این حزب هنوز سندی برای اثبات آن ارائه نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس