کد خبر 393622
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه، بیش از دو سوم مردم این کشور معتقدند که اسلام‌هراسی در این کشور افزایش یافته و رو به رشد است.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه، بیش از دو سوم مردم این کشور معتقدند که اسلام‌هراسی در فرانسه افزایش یافته و رو به رشد است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه «اودوکسا» برای شبکه تلویزیونی «آی تله» و روزنامه فرانسوی «لوپاریزین»، 77 درصد فرانسویان معتقدند که اسلام‌هراسی در فرانسه رو به افزایش است.

این در حالیست که بر اساس همین نظرسنجی، 68 درصد فرانسویان نیز بر این عقیده‌اند که یهودستیزی نیز در کشورشان افزایش یافته است.

مواردی نظیر بی احترامی به اماکن مذهبی و مقدسات مسلمانان، هتک حرمت قبرستان‌ها و مساجد، حملات، توهین‌ها، اقدامات تحریک‌آمیز، سوزاندن قرآن و ... از جمله اقدامات‌ اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه در فرانسه محسوب می‌شود که گاه و بیگاه انجام می‌شود اما تا‌کنون هیچ گزارش و خبری مبنی بر شناسایی و مجازات عوامل این بی‌حرمتی‌ها توسط مقامات فرانسوی منتشر نشده است.

مسلمانان فرانسه بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را تشکیل میدهند و اقلیت مسلمان فرانسه با پنج تا شش میلیون نفر جمعیت یک نماینده در مجالس ملی این کشور ندارند و حتی یک شهردار مسلمان نیز در فرانسه وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس