کد خبر 429482
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶

نویسنده کتاب «آمریکا بدون نقاب» که دو دهه در آمریکا زندگی کرده است، از کلیسایی یاد کرد که با درخواست مسیحیان به مسجد تبدیل شد.

کلیسایی در آمریکا که مسجد شد+تصاویر

به گزارش مشرق، سیدهاشم میرلوحی پژوهشگر و نویسنده کتاب «آمریکا بدون نقاب» درباره کارکردهای مسجد در عصر کنونی گفت: مسجد در زمان فعلی باید اندیشه‌های جهانی داشته باشد و مأذنه‌های آن ندای بیداری سر دهد.

نویسنده کتاب «یوسرائیل و صهیوناکراسی: ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم» افزود: مساجد در کشورهای اروپایی و آمریکایی صرفاً محل تجمعات مذهبی نیست، بلکه محل شکل‌دهی به افکار و روشنگری است.


کلیسایی در آمریکا که مسجد شد+تصاویر

وی که 21 سال در آمریکا زندگی کرده، با ذکر یک خاطره ادامه داد: آن زمان، کلیسایی در منطقه واتس در لس‌آنجلس بود که سه هزار نفر امضاء دادند ما دوست داریم این کلیسا به مسجد تبدیل شود. آن‌ها مسیحی بودند ولی می‌دانستند که اگر اسلام بیاید و مسجد بنا شود، وضعیت شهر و محله‌شان به سمتی خواهد رفت که از هر لحاظ وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد. ولی برعکس رژیم صهیون‌پرور آمریکا می‌خواست که آنها دائم درگیر مواد مخدر و مشروبات الکلی باشند. بقالی‌ها و کوچه و پس‌کوچه‌های آنجا مملو از مشروبات الکلی بود درحالی که نان شب نداشتند بخورند!

کلیسایی در آمریکا که مسجد شد+تصاویر

این محقق و پژوهشگر افزود: با رضایت مسیحیان سیاهپوست آن محل، کلیسای مذکور به «مسجد الرسول(ص)» تبدیل شد و امام مسجد هم یک مستبصر به نام شیخ مجاهد عبدالکریم (بنیامین فارمر) انتخاب شد. دوستان ما از کشورهای مختلف از جمله ایران و پاکستان هم جمع شدند و مسجد را در آنجا بنا کردند. تصویر امام خمینی(ره) را روی دیوارش کشیده بودند و از خیابان سنترال که می‌گذشتید، این تصویر زیبا مشخص بود.

وی با ذکر نمونه‌ای دیگر گفت: مسجد الصف در بلوار کرنشاو در محله سیاهپوست‌ها قرار داشت، امام جماعت این مسجد شیعه شد و باعث شد که تمام نمازگزاران مسجد شیعه شوند. او بعدها در آنجا حوزه علمیه تاسیس کرد و نمازگزاران پشت لباس‌هایشان می‌نوشتند که «من شیعه هستم». تندروها و دشمنان اسلام آن مسجد را آتش زدند و یکی از پسران امام مسجد را با گلوله کشتند. پسر دیگرش را با بهانه‌های واهی و تهمت‌های کذب نظیر تجاوز دستگیر کردند! چون می‌دانستند پیام اسلام روشنگری است و باید جلوی آن را بگیرند. حتی بسیاری اوقات ما در حمایت از سیاهپوستان تظاهرات برگزار می‌کردیم اما خودشان در آن شرکت نمی‌کردند، چون آمریکا از آنها افرادی ساخته بود که دنبال موادمخدر و مشروبات الکلی و تلف کردن وقت‌شان بر سر چهارراه‌ها بودند.

میرلوحی در پایان تصریح کرد: منظورم این است که در این وضعیت بلبشو و ناهنجار فرهنگی آمریکا، اندیشه‌های بیداری را می‌توان یافت که باید پیام اسلام را بگیرند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    مسجد مقوایی
  • حامد رنجبر خنج ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    عجب قد بلندی البته همتش هم بلند بوده که شیعه شده نمیدونم البته فک کنم این از اول شیعه بوده چون از عمام اش معلومه که از ساداته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس