کد خبر 427077
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

اولین بودجه کمیته امداد بعد از تغییر اساسنامه و انتصاب رئیس جدید این نهاد و در آخرین سال اجرای برنامه پنج ساله پنجم امداد توسط سید پرویزفتاح،رئیس کمیته امداد ابلاغ شد .

واگذاری فعالیت‌های برون مرزی کمیته امداد به نیروهای بومی
به گزارش مشرق،‌ بودجه 58 هزار و 956 میلیارد ریالی مصوب سال 94 کمیته امداد نسبت به کل بودجه سال گذشته تنها 4 درصد رشد و نسبت به کل عملکرد بودجه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است و در رویکرد بودجه این نهاد بر ابعاد کیفی و کمی توانمند سازی خانواده های تحت حمایت با محوریت مسکن،اشتغال و کمک به امر ازدواج تاکید شده است.

5 برابر شدن اعتبار برنامه تامین مسکن نیازمندان،3 برابر شدن اعتبار برای کمک به امر ازدواج فرزندان خانواده های تحت حمایت، ممنوعیت ماموریت های خارج از کشور همکاران و واگذاری اختیارات به استانها از ویژگی های خاص بودجه 94 در مقایسه با بودجه سال گذشته کمیته امداد است.

بر اساس بودجه مصوب سال 94 کمیته امداد؛ تصدی امور اجرایی دفاتر خارج از کشور به نیروهای بومی کشورهای هدف واگذار می شود و ماموریت کاری همکاران ایرانی شاغل در این دفاتر تا آذرماه سال جاری پایان خواهد یافت و کارشناسان می بایست به کشور بازگردند.

بر اساس بند دیگر بودجه مصوب سال 94 کمیته امداد، هرگونه ماموریت خارج از کشور کارکنان این نهاد ممنوع اعلام شده است.

همچنین به کارگیری هرگونه نیروی انسانی جدید جهت اشتغال در امداد یا واحد های مرتبط با این نهاد و پذیرش کارکنان جدید برای برخورداری از تسهیلات آموزشی (بورسیه) ممنوع خواهد بود .

بر اساس بودجه مصوب سال 94 کمیته امداد؛ این نهاد برنامه ای جهت احداث و توسعه ساختمان های اداری را در سراسر کشور ندارد و تامین لوازم و تجهیزات ضروری مراکز حمایتی و خدماتی این نهاد می بایست با رعایت اصل صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف، انجام پذیرد.

رشد منابع تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال و بهسازی مسکن مددجویان به مبلغ 24 هزار میلیارد ریال، مصرف 97 درصد کل منابع سال 94 در امور معیشتی،نیازمندی،توانمندسازی و کاهش فقر ، پوشش بیمه خدمات درمانی برای یک میلیون و 400 هزار نفر از مددجویان ساکن در مناطق شهری،پوشش بیمه تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و مشمولان طرح های اشتغال به تعداد 374 هزار نفر و اختصاص کل درآمدهای حاصل از کمک های مردمی به فعالیت های حمایتی و توانمندسازی نیازمندان از دیگر ضوابط و الزامات اجرایی بودجه 94 کمیته امداد است.

از دیگر نکات قابل توجه در بودجه 94 کمیته امداد؛ ارائه یک میلیون و 459 هزار خدمت فرهنگی،تربیتی، آموزشی و کمک به تحصیل برای دانش آموزان،دانشجویان و سایر خدمات حمایتی و پرداخت کمک معیشت ماهیانه با حداقل 53 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان به یک میلیون و 750 هزار خانوار ،پیش بینی ارائه 2 میلیون و 300 هزار مورد خدمات حمایتی موردی،فوری و آنی برای نیازمندان متقاضی و کمک به ایجاد اشتغال برای تعداد حداقل 120 هزار نفر از افراد مستعد اشتغال و ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه ای و کارورزی برای 100 هزار نفر از افراد تحت حمایت، پرداخت وام قرض الحسنه به زوج های جوان علاوه بر کمک بلاعوض تا سقف 30 میلیون ریال عنوان شده است.

شایان ذکر است بودجه سال 94 کمیته امداد به عنوان آخرین سال از برنامه پنج ساله پنجم امداد با توجه به ضوابط اجرایی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری، بودجه کل کشور و همچنین تصویب هیئت امنا،از سوی سید پرویز فتاح،رئیس کمیته امداد امام(ره) ابلاغ شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    من تحت پوشش نیستمولی نیاز به پول دارم جهیزیه بدم کجا برم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس