کد خبر 417402
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

مستند «۳۳ سال سکوت» با محوریت زندگی ابوالفضل دوزنده جانباز دفاع مقدس که به کشور آلمان پناهنده شده در سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «33 سال سکوت» به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه کنندگی محمدحسن مددی ساخته شده است.

حسین شمقدری درباره این مستند می‌گوید: من فکر نمی‌کنم کسی باشد که اذعان کند در این فیلم حرف دروغی زده شده است و حتی کسانی که می‌خواهند به مخالفت با این مستند بپردازند نیز ابتدا باید فیلم را ببینند و اگر نقدی دارند بعد از آن مطرح کنند.

شمقدری افزود: ما باید به این موضوع فکر کنیم که با کشوری نظیر آلمان چه تفاوتی داریم. تفاوت ما در امکانات نیست بلکه در فهمیدن و درک کردن کرامت انسانی است و یک جانباز در مملکت خودش حتی در عبور از خیابان دچار مشکل است اما در کشور غریب با بهترین امکانات دارد زندگی می‌کند و تنها کسانی مثل پرفسور سمیعی با مردانگی خودش از این افراد حمایت کرده است.

کارگردان «33 سال سکوت» معتقد است: جانبازانی که پناهنده شدند امروز می‌ترسند که برگردند و این درد بسیار بزرگی است. درد اصلی ما این است که باید همدیگر را بفهمیم و به همدیگر احترام بگذاریم اما کسانی که روزی برای این مملکت جانشان را اهداء کردند امروز از بازگشت به مملکت وحشت دارند.

چهل و یکمین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی «33 سال سکوت» اختصاص دارد. این مستند با حضور عوامل فیلم اکران خواهد شد و در جلسه نقد و بررسی آن محمد تقی فهیم منتقد پیشکسوت سینما حضور خواهد داشت.

سینما روایت روز یکشنبه 27 اردیبهشت ماه راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس