اطلاع‌رسانی رسانه‌های مستقل مانند «العالم» و «المسیره» یمن، آنقدر برای داعیه‌داران حقوق بشر سنگین است که حاضرند ننگ «دروغ‌گویی» درباره "حق آزادی بیان" را بر پیشانی خود قبول کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- زمانی که نشریه «شارلی ابدو» اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن کرد و باعث اعتراض میلیون‌ها مسلمان بابت توهین به مقدسات‌شان شد، دولت‌مردان و مسئولین ارشد کشورهای غربی تمام قد به دفاع از نشریه مذکور پرداختند و اقدام توهین‌آمیز آن را "آزادی بیان" نامیدند.

حدود چهار ماه از اتفاق «نشریه شارلی ابدو» و نزدیک 50 روز از تجاوز عربستان به کشور یمن می‌گذرد، اما به ظاهر رهبران کشورهای غربی مفهوم "آزادی بیان" را فراموش کرده‌اند. دلیل آن هم این است که پس از تهدید و محدودیت برای شبکه «المسیره» (متعلق به انصارالله یمن)، بالاخره پخش برنامه‌های این شبکه را از روی ماهواره «یوتل‌ست» و «نایل‌ست» قطع کردند. به عبارت بهتر پخش تصاویر جنازه‌های کودک، زن، سالمند، جوان... و "انتشار اخبار" اتفاقاتی که در داخل یمن می‌گذرد، از نظر غربی‌ها جزو "آزادی بیان" به حساب نمی‌آید!

مالکیت ماهواره «یوتل‌ست» در اختیار یک شرکت فرانسوی است که در راستای سیاست‌های اتحادیه اروپا عمل می‌کند. همچنین مالکیت ماهواره «نایل‌ست» در اختیار كشور مصر قرار دارد که با توجه به سياست‌هاي اعراب حاشيه خليج فارس و همچنین غربی‌ها عمل می‌کند.

در گذشته نیز عدم التزام به "آزادی بیان" توسط همین غربی‎ها تکرار شده بود و اقدام به قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی مثل «الکوثر»، «العالم» و «پرس‌تی‌وی» از روی ماهواره‌های «اینتل‌ست»، «یوتل‌ست» و «عرب‌ست» کرده بودند.

ننگ «دروغ‌گویی» درباره

برنامه شبکه‌های ایرانی مثل «الکوثر»، «العالم» و «پرس‌تی‌وی» نیز در گذشته از روی ماهواره‌های «اینتل‌ست» و «یوتل‌ست» قطع شده است

اطلاع‌رسانی صحیح واقعیات در رسانه‌های مستقل مانند «العالم» ایران و «المسیره» یمن که تحت سلطه رسانه‌های اصلی (Main Media) نیستند، آنقدر برای داعیه‌داران حقوق بشر سنگین است که حاضرند ننگ «دروغ‌گویی» درباره "حق آزادی بیان" را بر پیشانی خود قبول کنند، اما به هر طریقی که شده حتی با حذف این شبکه‌های مستقل از روی ماهواره‌ها، مانع از رسیدن اخبار واقعی به مردم دنیا شوند.

شبکه «المسیره»، اطلاع‌رسانی صحیح واقعیات یمن

شبکه «المسیره» وابسته به جنبش انصارالله یمن از ابتدای تجاوز عربستان در 6 فروردین امسال، به صورت تمام‌وقت رخ‌دادهای این تجاوز را گزارش می‌کند و جزو معدود شبکه‌هایی است که مظلومیت مردم یمن را نشان می‌دهد. عربستان از زمان پخش جنازه‌های کودک، زن و... که بر اثر بمب‌باران موشک‌هایش از زیر آوار بیرون کشیده می‌شدند، به دنبال سانسور این واقعیت‌ها بود و تلاش زیادی در این رابطه انجام داد. از نمونه تلاش‌هایش می‌توان به ماه آوریل گذشته اشاره کرد که از کمیسیون اروپا خواسته بود تا برنامه‌های شبکه‌های وابسته به انصارالله از جمله شبکه «المسیره» و «الساحات» را که از طریق ماهواره‌های اروپایی پخش می‌شد را محدود کند. حتی یکبار جت‌های عربستان سعودی دفتر شبکه "المسیره" در صنعا را بمباران کردند.

ننگ «دروغ‌گویی» درباره

شبکه خبری «المسیره» مهم‌ترین منبع انتشار اخبار حمله عربستان به یمن است

در واقع شبکه خبری «المسیره» مهم‌ترین منبع انتشار اخبار حمله عربستان به یمن، شمار قربانیان و میزان خرابی‌های این حملات است، به گونه‌ای که توانسته افکار عمومی یمن و مردم منطقه را نسبت به تجاوزهای عربستان سعودی و ماهیت واقعی آن روشن کند.

حتی وب‌سایت یوتیوب نیز از سیاست‌های ایالات متحده که از پشتیبانی سیاسی، اطلاعاتی و تسلیحاتی تجاوز عربستان به مردم یمن باز ناایستاده است، پیروی کرده و کانال شبکه «المسیره» که عکس‌ها و تصاویر ویدئویی فاجعه انسانی کشور فقیر نشین یمن را در یوتیوب به اشتراک می‌گذاشت، فیلتر کرد.

رژیم آل‌سعود مانند رژیم صهیونیستی، در پی سانسور کشتارهای خود

علائم تشابه عربستان و رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر نمایان می‌شود. هر دوی آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم مسلمان می‌کشند؛ پشتیبانی از گروه‌های تروریستی منطقه مانند «داعش» و «جبهه‌النصرت» از نمونه‌های غیرمستقیم، و کشتار مردم یمن، لبنان و فلسطین از نمونه‌های مستقیم مسلمان‌کشی این دو رژیم است. وجه مشترک دیگر آنها این است که جنگ‌های هر دو رژیم آل‌سعود و رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان منطقه، از حمایت و پشتیبانی غربی‌ها و به خصوص آمریکا برخوردار می‌گردند.

ننگ «دروغ‌گویی» درباره

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 33 روزه لبنان اقدام به بمب‌باران شبکه المنار کرد و عربستان نیز دفتر شبکه "المسیره" در صنعا را مورد حمله قرار داد

علامت تشابه دیگر اینکه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 33 روزه لبنان اقدام به بمب‌باران شبکه المنار کرد تا بتواند جلوی افشای اخبار کشتارهای خود را بگیرد؛ عربستان نیز با هر وسیله‌ای از جمله بمب‌باران به دنبال جلوگیری از ارسال اخبار قتل عام خود در یمن است. در واقع عربستان در حال تبدیل به برادر خلف رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

فریاد "مظلوم" خاموش نخواهد شد

نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری همانند گذشته که در برابر حملات رژیم کودک‌کش صهیونیستی سکوت کرده بودند، این بار نیز صدایی از آنها در برابر قتل عام یمنی‌ها بدست رژیم آل‌سعود به گوش نمی‌رسد و حتی در برابر حذف شبکه خبری «المسیره» از روی ماهواره‌های اروپایی و عربی از خود واکنش نشان نمی‌دهند تا بر مظلومیت مردم یمن افزوده شود.

ماشین تبلیغاتی و رسانه‌ای انبوه غرب نیز همیشه به دنبال اثبات اقدامات جنگی خود علیه مردم کشورهای مورد تجاوز است، و برای متحدین خود مانند عربستان نیز حاضر هستند قوانین و معاهدات بین‌المللی را زیر پا بگذارند تا تجاوز آنها نیز مشروع جلوه پیدا کند و واقعیت پوشیده گردد؛ اما آنها نمی‌توانند تمام قتل‌عام و کشتارهای خود را با وجود رسانه‌های کشورهای مستقل از جلوی دیدگان مردم حذف کنند و به طور قطع مردم دنیا که فطرت حقیقت‌جویی دارند، به وسیله همین رسانه‌های مستقل از نیت کشورهایی که این کشتارها را انجام می‌دهند، آگاه خواهند شد و صدای آزادی‌خواهی "مردم مظلومی" مانند مردم یمن به گوش جهانیان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سروش ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    غربزده های فرومایه چه توجیهی برای دفاع از اقدامات اربابانشان دارند؟لعنت بر سیاست یک بام ودو هوای فرنگی
  • حسين ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    ایکاش چند تا ماهواره مخابراتی و تلویزیونی درست و حسابی داشتیم. به این دلخوش نباشید که موقتا باز شبکه های ما را اجازه پخش دادن . این دوام نداره و باز قطع میکنن و به سرنوشت همین شبکه یمنی دچار میشیم. هر جا که وابسته باشیم دشمن از همون جا ضربه اسای را میزنه
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    بهترين موقع است كه بسيجيان روح الله رياض را بر سر آل سعود و يهود خراب كنند تا براي هميشه از شر اين ابوسفيان صفتان راحت بشويم
  • رضا ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    سالهاست در گلوگاه های استراتژیک کشور حرکت منسجمی به دور از شعارزدگی انجام نشده و صرف ایجاد سازمان ها و ادارات پرسنلی بی فایده است. کار جهادی مثل آنچه سردار شهید تهرانی مقدم در بحث موشکی انجام دادند: فارغ از گزینش نام مرکز، سازمان و.... این سه حوزه اثبات شده که نیاز به کار جهادی است و طی 10 سال باتوجه به پتانسیل های موجود می توان شکاف ها را پر کرد و سرآمد شد... یا علی مدد 1) مرکز ملی مطالعات و تولید موتور-تجهیزات تولید نیرو (وسایل نقلیه موتوری-هواپیما-هلیکوپتر-کشتی-موشک-فضاپیما-زیردریایی و....) 2) مرکز ملی علوم و فناوری های ارتباطی 3) تاسیس مرکز ملی سوخت، متالوژی پیشرفته و آلیاژهای صنعتی و .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس