کد خبر 415606
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

وزیر خارجه آمریکا قصد دارد شنبه و یکشنبه آینده یعنی ۱۶ و ۱۷ می به پکن سفر کرده و با مقام های ارشد چینی در خصوص موضوعات مختلف رایزنی و گفتگو کند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به پکن در شرایطی قرار است اوایل هفته آینده انجام شود که واشنگتن نگرانی های خود را نسبت به ادامه ادعاهای چین در خصوص مالکیت آب های منطقه اعلام کرده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

مساله کره شمالی نیز احتمالا یکی دیگر از موضوعات مهمی خواهد بود که جان کری در جریان این سفر با مقام های چینی در خصوص آن رایزنی خواهد کرد.

جان کری عالی ترین مقام آمریکایی خواهد بود که پس از اقدام چین در تاسیس بانک سرمایه گذاری زیرساختی آسیا به پکن سفر خواهد کرد. تاسیس این بانک می تواند رهبری آمریکا در نظام مالی جهان را با چالش جدی روبرو کند.

اواخر ژوئن قرار است گفتگوهای اقتصادی و راهبردی چین و آمریکا در واشنگتن برگزار شود و ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در ماه سپتامبر به پایتخت آمریکا سفر خواهد کرد.

جان کری پس از سفر به چین قصد دارد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده نیز به سئول سفر کرده و با پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو کند. مذاکره در خصوص مقدمات سفر ژوئن رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا از مهمترین اهداف دیدار کری با مقام‌های کره جنوبی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس