کد خبر 415649
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

سخنگوی کاخ سفید از سفر احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش مشرق، «تله‌سور» نوشت: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در حضور خبرنگاران اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به احتمال قوی تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال 2017 به کوبا سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

«ارنست» در این باره گفت: فکر می‌کنم رئیس جمهور در سخنان قبلی خود گفت که در آینده‌ای نزدیک به کوبا سفر نخواهد کرد ولی قطعا آن را در برنامه کاری خود تا سال 2017 قرار داده است.

وی در خصوص روند بهبودی روابط دیپلماتیکی بین دو کشور تأکید کرد: همچنان اقدامات مهمی برای تحقق این امر در دست اجرا قرار داشته که نیاز به بررسی دارد.

«اوباما» و «رائول کاسترو» رؤسای جمهور آمریکا و کوبا آوریل گذشته در آستانه اجلاس سران کشورهای آمریکایی در پاناما دیدار کردند که گام مهمی در عادی‌سازی و روابط تیره دو کشور محسوب می‌شود.

دولت کوبا و آمریکا در 17 دسامبر 2014 (26 آذر 93) تصمیم خود را برای آغاز مجدد روابط دوستانه بیان کرده و از این تاریخ تا کنون سه مرتبه با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

آخرین مذاکرات نمایندگان دو کشور در این حوزه روز 16 مارس (25 اسفند 93) گذشته انجام شد که طی آن مسائلی چون بازگشایی سفارت‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کوبا در دیدارهای مذکور همچنین خواستار خروج اسم این کشور از لیست کشورهای حامی تروریست شد که در 14 آوریل (25 فروردین) طبق حکم رسمی «اوباما» این درخواست به کنگره آمریکا ارسال شده و مورد بررسی 45 روزه نمایندگان قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس