کد خبر 415457
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهار نظر درباره مسائل مختلف بین‌المللی پرداخت.

به گزارش مشرق، «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه به اظهارنظر درباره مسائل مختلف بین‌المللی پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار هفته گذشته «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا با سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، این گفت‌وگوها را «مثبت» خواند.

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در پاریس با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار و آخرین تحولات مذاکرت هسته‌ای ایران و ۱+۵ را به آنها گزارش کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی که دلیل انصراف برخی از سران کشورهای عربی از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان از حضور در نشست سران این کشورها با رئیس‌جمهور آمریکا در مجموعه کمپ‌دیوید را نارضایتی از مذاکرات ایران عنوان کرده بودند را رد کرد و گفت: «ما هیچ‌وقت انتظار نداشتیم سران همه کشورها بیایند.»

روزنامه نیویورک‌تایمز، امروز، دوشنبه از قول برخی مقامات آمریکایی و عربی مدعی شده بود ملک سلمان و سران برخی دیگر از کشورهای عربی با هدف اعلام نارضایتی از وضعیت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ از سفر به واشنگتن خودداری می‌کنند.

اوباما قرار است مطابق وعده‌ای که ساعاتی پس از اعلام بیانیه لوزان داد در روزهای ۱۳ و ۱۴ ماه مه با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مجموعه کمپ‌دیوید و کاخ سفید دیدار کند. پادشاه عربستان ابتدا برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد اما روز گذشته سفر خود را لغو و اعلام کرد به جای وی ولیعهد عربستان به واشنگتن سفر خواهد کرد.

هارف دلیل این اقدام پادشاه را اوضاع یمن عنوان کرد و گفت سفر وی به دلیل همزمانی با اعلام آتش‌بس در این کشور لغو شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس